Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter voor nikon toestel met sigma 120-300 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• converter voor nikon toestel met sigma 120-300 2.8

zijn er nog andere merken die een 1.4 converter hebben voor deze combinatie? En zijn die ook beter?

Re: converter voor nikon toestel met sigma 120-300 2.8

Het gebruik van een TC kan mij ook wel interesseren.
    Met name het gebruik van de Nikon TC 20E III.
    Kan deze TC gebruikt worden in combinatie met een AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II ?
    Kan deze TC gebruikt worden in combinatie met een 24-70mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR ?
    Ik stel deze vraag omdat er door Nikon vermeld wordt: 'Compatibel met bepaalde NIKKOR-objectieven' (dus niet met alle?)

Zo ja,, ben ik dan correct in m'n veronderstellingen?
    - De kortste scherpstelafstand blijft behouden? dus respectievelijk 70mm en 24mm?
    - Er wordt echt een verdubbeling bekomen van de langste scherpstelafstand? dus 200mm wordt 400mm en 70mm wordt 140mm?
    - Welke f-waarde hou ik over t.o.v. m'n f2.8
    - Heeft de TC een invloed op de AF?
    - Zijn er beperkingen die ik over het hoofd zie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
      Het gebruik van een TC kan mij ook wel interesseren.
      Met name het gebruik van de Nikon TC 20E III.
      Dat staat toch op de nikon site ?
      Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!

- De kortste scherpstelafstand blijft behouden? dus respectievelijk 70mm en 24mm?
      Je bedoelt de kortste brandpuntsafstand ... dat is niet de scherpstelafstand
      Nee, die gaat ook x2
      - Er wordt echt een verdubbeling bekomen van de langste scherpstelafstand? dus 200mm wordt 400mm en 70mm wordt 140mm?
      Een 70-200 + TC20 wordt 140-400
      - Welke f-waarde hou ik over t.o.v. m'n f2.8
      2 stops verlies, dus 70-200/f2.8 wordt 140-400/f5.6
      - Heeft de TC een invloed op de AF?
      Zie Nikon link hierboven
      - Zijn er beperkingen die ik over het hoofd zie?
      Beeldkwaliteit gaat wat achteruit met een TC.
      Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Justijn: waarom zou je in godsnaam een 2x TC op een 24-70 willen plaatsen als je een 70-200 hebt?
        Neem het niet verkeerd op; maar uit je vragen leid ik af dat het goed zou zijn om je eens in te lezen in de materie (fotografie) of een basiscursus te volgen. Kwestie van dat topmateriaal toch optimaal te benutten.

Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
        zijn er nog andere merken die een 1.4 converter hebben voor deze combinatie? En zijn die ook beter?
        Je kunt best bij Sigma blijven voor optimale compatibiliteit. Nikon TC's kunnen problemen geven of simpelweg niet passen!
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Justijn: waarom zou je in godsnaam een 2x TC op een 24-70 willen plaatsen als je een 70-200 hebt?
          Neem het niet verkeerd op; maar uit je vragen leid ik af dat het goed zou zijn om je eens in te lezen in de materie (fotografie) of een basiscursus te volgen. Kwestie van dat topmateriaal toch optimaal te benutten.
          Dat is een goeie vraag ... de enige reden die ik kan bedenken is om de 70-200 thuis te laten en de lichtere TC meenemen om tot 140 te geraken voor de occationele foto met maar 1 lens... (just a guess)

Comment

de enige reden die ik kan bedenken is om de 70-200 thuis te laten en de lichtere TC meenemen om tot 140 te geraken voor de occationele foto met maar 1 lens... (just a guess)
            Dat is de exacte reden !! Ik plan een Citytrip. En ik wil zo weinig mogelijk om m'n schouder hangen. Dus de 70-200mm f/2.8 neem ik liever niet mee. En omdat m'n 24-70mm f/2.8 wel eens zou kunnen (te) beperkt zijn, dacht ik aan een TC.

Maar ..... Nu heb ik gemerkt .....

Vergelijk.....
            Ik heb dus een 24-70mm f/2.8G ED AF-S Nikkor.
            Nu dacht ik idd om de lens voor de gelegenheid uit te breiden met een Nikon TC 20E III.
            Volgens antwoord wordt mijn lens dan als het ware een 48-140 f5.6

Nu blijkt dat de prijs (bij A&C) voor de TC 409€ bedraagt.
            Maar wat blijkt ook ,, voor een Nikon 70-300mm VR f 4.5-5.6G AF-S betaal ik er 479€.

Graag jullie mening hierover? Wat raden jullie mij aan voor (in mijn geval) een citytrip?

Dus,, ??
            Nikon TC 20E III aan 409€ (in combinatie met m’n 24-70mm f/2.8G ED AF-S)
            Of
            Nikon 70-300mm VR f 4.5-5.6G AF-S aan 479€ (en ik laat m'n 24-70mm f/2.8 thuis)

Ter info, ik gebruik dit alles op een D800, dus bij de keuze wil ook graag wat rekening houden met de kwaliteit van de foto’s.

Comment

Je hebt overschot van gelijk.
              Dus ter info,, ik wilde in september inschrijven voor een cursus. Maar de groep bleek volzet. Er is terug een start in januari en m'n inschrijving is al geregeld.

Comment

O ja,,
                Waarom een Nikon 70-300mm VR f 4.5-5.6G AF-S en dan niet m'n 70-200mm f/2.8 meenemen.... ?
                Wel omdat :
                Nikon 70-300mm VR f 4.5-5.6G AF-S : afmetingen 80mmx143.3mm en 745gr
                Nikon 70-200mm f/2.8 : afmetingen 87mmx209mm en 1540gr

Dus bekijk het zo.
                Er is een budget van 400€ à 500€. Wat doe ik? Een TC of een 70-300mm ??

Comment

Je hebt overschot van gelijk.
                  Dus ter info,, ik wilde in september inschrijven voor een cursus. Maar de groep bleek volzet. Er is terug een start in januari en m'n inschrijving is al geregeld.
                  Schitterend voornemen!
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Nikon TC 20E III aan 409€ (in combinatie met m’n 24-70mm f/2.8G ED AF-S)
                    Opgelet Justijn, geen enkele TC van Nikon past op je 24-70, eerst eens goed nalezen op de Nikon site het gevaar is dat de glaselementen
                    van lens en TC elkaar raken, met zwara schade als gevolg, TC E III werkt wel op 70-200 AF-s, 80-200 AF-s, is uitmuntend op de 105mm AF-s micro,
                    en verder op alle lichtsterke lange objectieven zoals 200mm AF-s f2.0, 300mm AF-s f2.8 enz.

Comment

Wow ,, idd ... Thx voor de opmerking.
                      Dan al zeker geen TC.

Zijn er mensen die met een 70mm op citytrip gingen?
                      Bevindingen? Voldoende bereik met 70mm?

Comment

Ik smijt het even in de groep....

Mensen met ervaring ....
                        Voor straatfotografie ; grote open pleinen, brede lanen, maar ook kleine steegjes en kleine donkere ingesloten pleintjes.
                        Welke kleinste f-waarde (grootste diafragma opening) is minstens aangewezen, voldoende, meer dan voldoende, overbodig, ....

Comment

Bekijk het eens anders. Je kunt ipv 24-70 +70-200 of 24-70 + TC of 24-70 + 70-300 ook een compacte "alleskunner" nemen, de 18-200 bijvoorbeeld. Of een 18-250 of 18-270, je moet ze proberen en voor jezelf uitmaken of de winst qua gewicht en volume opwegen tegen het kwaliteitsverlies. Met zo'n lens heb je enkel de body en één lens mee, kun je nog een flitser meenemen of zo, of niks. Klein snuittasje, waar nog net een 2de accu en een kaartje inpassen, en klaar.
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Bekijk het eens anders. Je kunt ipv 24-70 +70-200 of 24-70 + TC of 24-70 + 70-300 ook een compacte "alleskunner" nemen, de 18-200 bijvoorbeeld. Of een 18-250 of 18-270, je moet ze proberen en voor jezelf uitmaken of de winst qua gewicht en volume opwegen tegen het kwaliteitsverlies. Met zo'n lens heb je enkel de body en één lens mee, kun je nog een flitser meenemen of zo, of niks. Klein snuittasje, waar nog net een 2de accu en een kaartje inpassen, en klaar.
                            Ik denk dat je bv de 28-300 bedoeld ?
                            Hij heeft een D800, beetje jammer om dan met DX lenzen te gaan werken

Ik mis persoonlijk zelden een tele in de stad voor stadsfotografie. Ik neem liever een ultrawide naast de stardaardzoom dan een tele. Maar dat is gewoon een kwestie van fotografie stijl.
                            Welke kleinste f-waarde (grootste diafragma opening) is minstens aangewezen, voldoende, meer dan voldoende, overbodig, ....
                            Denk je dat de 70-300 vr 4,5-5,6 niet lichtsterk genoeg gaat zijn ?
                            Dat valt wel mee hoor .... Vergeet niet dat jij een FX camare hebt, en dus gerust hoog in de ISO kan gaan.
                            Last edited by Eanx; 12 december 2012, 14:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                              Ik denk dat je bv de 28-300 bedoeld ?
                              Hij heeft een D800, beetje jammer om dan met DX lenzen te gaan werken

Ik mis persoonlijk zelden een tele in de stad voor stadsfotografie. Ik neem liever een ultrawide naast de stardaardzoom dan een tele. Maar dat is gewoon een kwestie van fotografie stijl.
                              Ik had niet gezien dat hij een D800 heeft. Dus, in dat geval, een 28-300 of soortgelijk. Nu is een FF sowieso al wat groter, en zal mijn snuittasje van hierboven ook wat ruimer moeten zijn
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
                              X