Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens (voor D90) met of zonder VR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon lens (voor D90) met of zonder VR?

Heb ook een D90, 3 jaar geleden gekocht met een 18-105 objectief, als kit.
    Heb een jaar erna van Sigma de 120-400 erbij gekocht...eerlijk... de beste koop van mijn leven... uiterst tevreden, snelle motor, haarscherp, zelfs op 400 mm. Zou het opnieuw doen
    Groeten
    Danny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
      @hjanssen: Ook bedankt voor de tip maar ik ken Tamron niet en van Nikon weet ik zeker dat het goed is dus nijg ik toch eerder naar een Nikon.(
      Die Tamron kende ik ook niet, maar als alle reviews en tests lovend zijn, trek ik mijn konklusies en hoe weet je dat de Nikkor goed is?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik kan misschien wel eens testen. Ik bedoel maar dat ik van Nikon tevreden ben en merken die ik niet ken betrouw ik niet zo.

@Widescreen: Ik zou eerder voor de 150-500mm gaan denk ik, die is niet zo heel veel duurder dan de 120-400mm. Tenzij de 120-400mm van betere kwaliteit is natuurlijk.
        Maar heb geen idee hoe ik aan zoveel geld ga geraken dus zal ik het voorlopig met wat minder mm's moeten doen vrees ik.

Kan je een teleconverter trouwens gewoon zo op de lens zetten of heb je daar een tussenstuk voor nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
          Ik kan misschien wel eens testen. Ik bedoel maar dat ik van Nikon tevreden ben en merken die ik niet ken betrouw ik niet zo.
          Kan je een teleconverter trouwens gewoon zo op de lens zetten of heb je daar een tussenstuk voor nodig?
          Een teleconverter steek je niet op de lens, maar tussen je body en de lens.
          Je hebt daar geen tussenstuk voor nodig.
          Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Als ik het zo lees zou ik gewoon gaan testen. Bij de meeste fotozaken kan je vragen stellen over de objectieven en deze gelijk testen. Ook zou ik kijken naar wat je graag fotografeert. Het gaat niet altijd om meer MM maar soms kan het ook een kwestie zijn van minder zoomen en beter kaderen. Ik heb een aantal lenzen en toen ik begon met fotografie wou ik ook meer MM. Ik heb toen gekozen voor een 70-200 2.8 omdat ik ook nog de overstap naar FF wil maken en graag lightsterke lenzen wil hebben. Het was een goede stap om te nemen maar ik merkte al snel dat ik te snel ging zoomen en minder nadacht over de compositie of iets dergelijks. Ik heb geleerd dat dichterbij stappen of anders kaderen net zo belangrijk is en misschien wel beter is. Ook heb ik daar mijn lenzen op aangepast. Ik heb ook minder MM gekocht en daarmee zoveel meer geleerd.

Mijn tip concreet: ga testen bij een winkel en kijk daarbij goed wat je wilt of prettig vind. Als dat meer MM is dan worden het meer MM's maar kijk goed naar wat je er mee wilt gaan doen.
            www.yannickverhoeven.com
            @RlIxOTA4

Comment

Working...
            X