Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 300mm F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 300mm F2.8

hallo,
    Is het nog verstandig een canon 300mmL F2.8 te kopen van 2002? of koop ik beter de nieuwe mk II versie?
    er is natuurlijk wel een groot prijsverschil he, maar voldiet de eerste versie nog op een 1D?

Re: canon 300mm F2.8

Buiten het gewicht vind ik er persoonlijk niet veel verschil zitten tussen de versie I en II
    De stabilisatie van versie II is wel beter dan versie I
    Qua scherpte kon men al niet scherper naar mijn gevoel, persoonlijk vind ik dit één van Canon's scherpste lenzen !
    Tevens heeft deze lens een prachtige bokeh.
    Is de meerprijs het waard, tjah voor de ene wel en voor de andere niet
    Er worden ook héél weinig 300mm f2,8 L IS lenzen aangeboden op de 2de hands markt ....

Dit is een plaatje gemaakt met de versie I

KLIK

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 16 november 2012, 15:29.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

het zou gaan om een niet IS versie uit 2002. Weet niet of ik die nog moet kopen dan. IS toch wel aangewezen denk ik hé.

Comment

Dan zou ik eerder eens kijken naar de Sigma 120-300mm F2.8 met stabillisatie.

Een pracht van een lens
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
          Dan zou ik eerder eens kijken naar de Sigma 120-300mm F2.8 met stabillisatie.

Een pracht van een lens
          Agreed.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
            het zou gaan om een niet IS versie uit 2002. Weet niet of ik die nog moet kopen dan. IS toch wel aangewezen denk ik hé.
            De IS versie van deze lens was er toch al in 2002 !!

Comment

Vergelijken kan ik niet maar ik heb de eerste IS versie en dat is een juweeltje en hoewel natuurlijk niet de meest gebruikte waarschijnlijk wel één van mijn scherpste lenzen. Ik kan me niet verbeelden dat je deze zoveel kan verbeteren om het nieuwe prijskaartje te rechtvaardigen. Ik denk dat we allemaal meebetalen aan de afschrijving van e kernramp verliezen...
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Persoonlijk zou ik daar geen geld meer aan uitgeven David.
                De IS is echt wel een pluspunt op de lens.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

De oude 300f2.8 wordt niet meer geserviced door Canon. Als ie stuk is, kun je de lens weggooien - heb ik voor met mijn 600f4 :-(

Comment

Niet ideaal dus, zeker als het om redelijk wat geld gaat. Dan maar verder op zoek naar een iets recentere lens hé.

Comment

Is een 300mm van sigma doenbaar qua kwaliteit of is er toch een groot verschil met de canon versie?
                      Eventueel de 120-300, is ook een 2.8?

Comment

Is een 300mm van sigma doenbaar qua kwaliteit of is er toch een groot verschil met de canon versie?
                        Eventueel de 120-300, is ook een 2.8?
                        Ik heb de Sigma 120-300 f/2.8 OS en dat is een toplens, ik ben er erg tevreden over, ik gebruik hem voornamelijk met de Kenko Pro 300 1.4 DG teleconverter. Hier zie mijn foto's, het staat in de exif waarmee de foto's gemaakt zijn. Dit is ook nog een heel interessante thread op POTN over deze lens. De 120-300 OS is beter als de 300mm prime van Sigma en doet weinig onder voor de Canon versie I.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Working...
                        X