Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd bij aankoop lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp gevraagd bij aankoop lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    standaardzoom voor DX ben je nog altijd beste af met de tamron 28-75mm f2,8
    standaardzoom voor FX tamron 24-70mm f 2,8

Een standaardzoom op DX met een langer brandpunt beginnen als op FX is voor mij een raadsel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een standaardzoom op DX met een langer brandpunt beginnen als op FX is voor mij een raadsel.
      de 28-70 presteert niet uitzonderlijk goed op full frame maar daar is weinig beter of gelijk op APS
      de 24-70 daarentegen presteert schitterend op FF en heeft daarbij ingebouwde beeld stabilisatie een schitterende kleurrendering en mooi contrast.

Comment

De vraag was "welke lens moet ik kopen".

TS is duidelijk nog niet thuis in Fotoland. Ten eerste: Welkom in Fotoland!

Ten tweede: waarom begin je niet met een kitlens, bijvoorbeeld de 18-105 of vergelijkbaar? Die kost je samen met de body ongeveer 100-150 euro meer dan de body alleen. Voor die prijs vind je geen behoorlijke standaardzoom.
        Later kun je, met de opgedane ervaring, makkelijker uitmaken wat je nodig hebt, en hoeveel je wil spenderen.
        Last edited by mnoach; 14 november 2012, 13:05. Reden: vervolledigd
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          de 28-70 presteert niet uitzonderlijk goed op full frame maar daar is weinig beter of gelijk op APS
          de 24-70 daarentegen presteert schitterend op FF en heeft daarbij ingebouwde beeld stabilisatie een schitterende kleurrendering en mooi contrast.
          Kan je ons nog een voorbeeldje geven van een lens dat beter is bij sigma en tamron dan bij Nikon/Canon? (behalve macro's, want daar zitten er inderdaad enkele goeie bij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Ga wel akkoord ivm de sigma 50 1.4, mooiste bokeh, maar niet zo snelle focus als de Nikon versie.
            Wie heeft dat gezegd???
            De Sigma kan iets nerveuzer zijn qua AF maar is wel vrij snel!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Wie heeft dat gezegd???
              De Sigma kan iets nerveuzer zijn qua AF maar is wel vrij snel!
              Ze weegt ook 2 keer zoveel als de Nikon, is duurder, en op FF is de scherpte naar de randen toe maar matig.
              Voor mij is vooral het gewicht een afknapper.
              Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                waarom..?
                Omdat de 18-200 een ****load aan huis-tuin-en-keuken-toepassingen dekt. De 18-200 VRII is daarvoor een absolute aanrader (aangevuld met desboods een sb speedlight). En daarmee heb je 1 objectief, waarmee je desnoods alles in beeld kunt brengen. Wil je daarna iets leuks om mee te spelen ("zoals de fotografen het doen"), dan wil je een 30mm f1.4 zoals de Sigma versie...

Veel amusement,
                F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Ga wel akkoord ivm de sigma 50 1.4, mooiste bokeh, maar niet zo snelle focus als de Nikon versie.
                  In tegenstelling tot wat ik meestal van je stellingen confirmeer moet ik je hier toch absoluut tegenspreken: als er iets is waar Sigma goed in is, dan zijn het wel snelle AF-moteurkes... In het geval van de 50/1.4, iets levendiger dan de Nikkor-versie. En voor FF is wat mij betreft de Sigma 50 ronduit superieur.

Cheers,
                  F.

Comment

Working...
                  X