Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe canon 24-70 f4 IS en 35 f2.0 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe canon 24-70 f4 IS en 35 f2.0 IS

Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
    Dat had ik een klein jaar geleden ook met de 24-70... 't Is nooit meer gelukt :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
    snel alle 24-105 opkopen, ze staan nu redelijk goedkoop 2e hands!
    voila

;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Sigma 70-200 f2,8 OS is het alternatief voor de Canon 70-200 f2,8 L IS II.
      De AF zal wat minder snel zijn, en vooral de randscherpte is ook wat minder op f2,8 dan bij de Canon 70-200.

De Tamron 24-70 f2,8 VC zou ik zelf eigenlijk ook wel eens willen testen, bij de ene test schrijven ze dat de AF vrij snel is, bij een andere test heb ik gelezen dat de AF eerder aan de trage kant zou zijn.
      Ik heb al eerder Tamron en Sigmalenzen gehad, wat de AF snelheid betreft waren die altijd een pak minder goed dan vergelijkbare (maar wel een pak duurdere) Canonlenzen.
      Bij actiefotografie is de AF even belangrijk als de scherpte, en de AF moet voor mij ook betrouwbaar blijven met de Servo-AF.
      Persoonlijk vond ik de AF erg tegenvallen ten opzichte van de nieuwe Canon. Scherpte in het midden is gewoon goed van de Tamron, maar de randen stelde mij teleur in vergelijking met de nieuwe Canon. Scherpte wijd open scoort de Canon ook stuk beter. Distortion is in Lightroom te corrigeren, maar Tamron scoort niet al te best als het gaat om distortion. Bokeh vond ik van de Canon ook iets mooier. (dit is persoonlijke smaak)

De VC is zeker een erg prettige toevoeging op de Tamron. Denk dat het een objectief is dat we zeker vaak gaan zien op de camera's ;-)

Comment

ze (24-105) is toch nog geleverd

Dat had ik een klein jaar geleden ook met de 24-70... 't Is nooit meer gelukt :-)

Comment

IK ken verschillende mensen die de overstap overwegen of al gedaan hebben. Zelf ook serieus getwijfeld maar na veel testwerk toch bij canon gebleven. Maar hun recente prijzen van nieuw materiaal is toch aan de hoge kant. de nieuwe 24-70 2.8 is een top lens maar de prijs vind ik toch niet evenredig.

over die nieuwe tamron. Af is toch vrij snel, canon is iets sneller (volgens een test o,3 seconde sneller). scherpte valt goed mee maar idd de canon is echt scherp overal op elke f-stop. Binnen een maand kan ik de tamron aan zijn eerste zware test onderwerpen want dan staat er een kickbox evenment op de agenda. weinig licht en snelle actie. vc werkt trouwens echt goed, voor video is hij echt fantastisch
          Last edited by unalom; 6 december 2012, 09:34.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

En zeggen dat ik die in de kit van mijn 5DII meekreeg en voor 270 euro verkocht heb !!!
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

De nieuwe 35 mm f2 kost ongeveer 3x zoveel als zijn voorganger, vlug nog de eerste versie besteld een paar weken terug.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Wie weet is dat wel de bedoeling, dat iedereen nu massaal de "oudere" versie kopen net voor de nieuwe uitkomt aan een waanzinnige prijs. Hopelijk blijven die prijzen van hun nieuw materiaal niet zo want ik overweeg misschien toch ook is de overstap hoor.
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Working...
                X