Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe canon 24-70 f4 IS en 35 f2.0 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe canon 24-70 f4 IS en 35 f2.0 IS

Ze is ook nieuwer, dus ja kan er beter mee stoeffen.

Comment

zijn de lenzen die tegenwoordig uitkomen ook niet meer gericht naar het filmen toe? Welke DSLR heeft tegenwoordig geen filmfunctie. Daar horen ook "goeie" lenzen bij toch? Ik wacht af op de reacties. Maar deze lenzen zullen nooit in huis komen want het begint allemaal een beetje kostelijk te worden.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

De 24-70 kan je nu bij A&C pre-orderen aan 1699 EUR.

Grtz, Michel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          zijn de lenzen die tegenwoordig uitkomen ook niet meer gericht naar het filmen toe? Welke DSLR heeft tegenwoordig geen filmfunctie. Daar horen ook "goeie" lenzen bij toch? Ik wacht af op de reacties. Maar deze lenzen zullen nooit in huis komen want het begint allemaal een beetje kostelijk te worden.
          Inderdaad. Ik ben nu nog wat aan het zoeken welke body en lenzen ik wil aanschaffen, maar mijn eerste doel was om te filmen. Pas nadien is de interesse in het fotograferen bij mij opgewekt. Nu ben ik mij ook hierin aan het inlezen. De reden is dat momenteel met DSLR veel professioneler kan gefilmd worden met een relatief goedkoper toestel dan een specifieke filmcamera. Filmcamera's die een kleine DOF aankunnen, een goede kleurweergave hebben enz. kosten al gauw 7000€. Met een 650d, statief of harnas en een goeie lens kan dit effect ook bekomen worden... Ik denk onder andere ook aan de nieuwe 35mm f/1.4 dg hsm van Sigma. Deze zou specifiek ontworpen zijn met het oog op filmen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michel De Keyser Bekijk bericht
            De 24-70 kan je nu bij A&C pre-orderen aan 1699 EUR.

Grtz, Michel
            Ik denk dat Tamron heel veel 24-70 f2,8 VC lenzen zal moeten produceren om aan de vraag te kunnen voldoen, want bij Canon hebben ze binnenkort niet veel "standaardlenzen" meer die nog betaalbaar zijn voor de meeste hobbyfotografen..
            Die Tamron heeft wel wat last van donkere hoekjes op f2,8 , maar het is best mogelijk dat die vanaf f4 niet veel slechter zal zijn dan de nieuwe Canon 24-70 f4 L IS.
            Het is natuurlijk wachten op de eerste tests, maar als die Tamron vanaf f4 vergelijkbare prestaties geeft dan kan je die ook nog eens op f2,8 gebruiken, dat zal niet lukken met de Canon 24-70 f4 L IS...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik begrijp niet waarom Canon nu met een 24-70 F4,0 met IS komt.
              Ze hadden beter de 24-70 F2,8 een Is meegegeven.

Wat die prijzen van Canon betreft, ja ze worden wel heel duur zeg.

Als ze nu nog de bouwkwaliteit zouden verbeteren zoals de CZ-lenzen zijn gemaakt met scherpstelringen die percies in een oliebad draaien, dan
              zou dit te verstaan zijn.

Nu ik heb een oude 24-70 F2,8 die voldoende kwaliteit heeft op mijn FF body, dus vernieuwen zal ik niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door be__silencior Bekijk bericht
                de 24-105 is goedkoper en meer zoombereik, zou dus raar zijn om te kiezen voor de 24-70...
                Misschien is de 24-70 gewoon beter.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

€1499 voor de 24-70 f4 IS en €899 voor de 35 f2.0 IS!
                  Ik vraag mij af waar Canon mee bezig is...klanten wegjagen mischien?
                  Alles wat ze de laatste tijd uitbrengen moet en zal veel geld kosten de 70-200 2.8 II IS,24-70 II 2.8,600 EX-RT,5D Mark III en ga zo maar verder,ge zou voor minder naar de concurrent overstappen

Comment

Discussie wat betreft de prijs blijven we altijd houden, maar laten we niet vergeten dat niet ieders beurs is gevuld met de zelfde hoeveelheid centjes. En ieder heeft ook een ander budget voor zijn/haar hobby of beroep.

Canon evenals Nikon hebben genoeg keuze voor de consument. Alleen kijken sommige graag naar die klasse hoger die net iets naast hun budget ligt. ;-)
                    Denk dat Canon echt wel weet wat ze doen. En ook met het plaatsen van de 24-70 f/4 in het assortiment.
                    Ik zie het maar als een extra keuze mogelijkheid.

Hoop dan ook over tijdje deze een dagje/weekendje te mogen testen. Die cijfertjes in de reviews zijn leuk, maar ervaar toch liever zelf een objectief. De 70-200 II werd in verleden de grond in geboord door bijvoorbeeld DxO. Zou slechter zijn dan zijn voorganger, maar eigen ervaring heeft mij toch wel aangetoond dat de II toch een trede hoger is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                      Discussie wat betreft de prijs blijven we altijd houden, maar laten we niet vergeten dat niet ieders beurs is gevuld met de zelfde hoeveelheid centjes. En ieder heeft ook een ander budget voor zijn/haar hobby of beroep.

Canon evenals Nikon hebben genoeg keuze voor de consument. Alleen kijken sommige graag naar die klasse hoger die net iets naast hun budget ligt. ;-)
                      Denk dat Canon echt wel weet wat ze doen. En ook met het plaatsen van de 24-70 f/4 in het assortiment.
                      Ik zie het maar als een extra keuze mogelijkheid.

Hoop dan ook over tijdje deze een dagje/weekendje te mogen testen. Die cijfertjes in de reviews zijn leuk, maar ervaar toch liever zelf een objectief. De 70-200 II werd in verleden de grond in geboord door bijvoorbeeld DxO. Zou slechter zijn dan zijn voorganger, maar eigen ervaring heeft mij toch wel aangetoond dat de II toch een trede hoger is.
                      Ik heb eventjes wat prijzen opgezocht:

Nikon:
                      AF-S 24-70 f2,8 1529 euro
                      AF-S VR 24-120 989 euro

Canon:
                      24-70 f2,8 L II 2299 euro
                      24-70 f4 L IS 1699 euro
                      Voorlopig is er nog een 24-105 f4 L IS voor 1059 euro (kan je goedkoper vinden in een "witte doos")

Bij de professionele telezooms is de Canon 70-200 f2,8 L IS II ook zo'n 200 euro duurder dan de Nikon AF-S VR II 70-200.
                      (Prijzen Studio 73)

Als aan mij vraagt welke camera hij het best kan kopen, en de keuze gaat tussen Canon en Nikon, dan zal ik op dit ogenblik zeker niet aanraden om een Canon te kopen, toch zeker niet als het over een setje professioneel fotomateriaal gaat.
                      In dat geval krijg je bij Nikon op dit ogeblik duidelijk meer waar voor je geld.
                      Kijk wat een 5D MKIII + 24-70 f2,8 L II + 70-200 f2,8 L IS II kost ten opzichte van een Nikon D800 + 24-70 + 70-200, dan weet je al voldoende.
                      Dit gaat Canon toch zeker klanten kosten, hoe goed die nieuwe lenzen ook mogen zijn (die van Nikon presteren vergelijkbaar met de nieuwe Canonlenzen).
                      BD0338BE

Comment

Wel, ik ga maandag mijn 5D MKIII kopen. Heb altijd al met Canon gewerkt en ben niet persé van plan over te stappen naar Nikon of een ander merk.
                        Qua lenzen, ik denk dat er tegenwoordig ook buiten Canon & Nikon goede merken zijn. Al moet ik toegeven dat ik zelf de alternatieven moet uitzoeken.
                        Zo zal ik ipv de Canon 24-70 gaan voor een Tamron 24-70 2,8 VC, dewelke goede reacties krijgt maar wel liefst de helft minder kost.
                        Bij de 70-200mm weet ik nog niet goed of daar wel een goed alternatief is buiten Canon.

En voor de vaste blijf ik wel bij Canon.
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Als je gaat kijken naar de Tamron 24-70 VC. Test deze uitvoerig in de winkel alvorens je hem koopt. Mijn ervaringen waren helaas niet zo goed met dit objectief. Pas bij de 4de een redelijk exemplaar om te testen. Zelf heb ik gekozen voor de Canon. AF en randscherpte vond ik toch wel belangrijk ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                            Bij de 70-200mm weet ik nog niet goed of daar wel een goed alternatief is buiten Canon.
                            De Sigma 70-200 f2,8 OS is het alternatief voor de Canon 70-200 f2,8 L IS II.
                            De AF zal wat minder snel zijn, en vooral de randscherpte is ook wat minder op f2,8 dan bij de Canon 70-200.

De Tamron 24-70 f2,8 VC zou ik zelf eigenlijk ook wel eens willen testen, bij de ene test schrijven ze dat de AF vrij snel is, bij een andere test heb ik gelezen dat de AF eerder aan de trage kant zou zijn.
                            Ik heb al eerder Tamron en Sigmalenzen gehad, wat de AF snelheid betreft waren die altijd een pak minder goed dan vergelijkbare (maar wel een pak duurdere) Canonlenzen.
                            Bij actiefotografie is de AF even belangrijk als de scherpte, en de AF moet voor mij ook betrouwbaar blijven met de Servo-AF.
                            BD0338BE

Comment

nog rap de 24-105 besteld bij studio73 , helaas niet meer in voorraad , wachttijd enkele weken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                                nog rap de 24-105 besteld bij studio73 , helaas niet meer in voorraad , wachttijd enkele weken
                                Dat had ik een klein jaar geleden ook met de 24-70... 't Is nooit meer gelukt :-)

Comment

Working...
                                X