Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor beginner ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens voor beginner ?

hallo iedereen ,

ik ben sinds kort begonnen met fotogarfie ,
    heb een nikon d5100 met lens 18-55mm
    maar ik zou me graag een 2de lens aanschaffen voor meer natuurfoto's & vogel foto'& te kunnen trekken .
    ben aan het twijfelen tussen enkele lenzen ,
    kunnen jullie mij helpen ? welke raden jullie aan ????

bedankt al !

of

of

of

Re: welke lens voor beginner ?

Deze lenzen zullen veel teleurstelling opleveren. De 55-200VR van Nikon is de enige met stabilisatie en die is te kort. De overige hebben wel een wat langere brandpuntafstand maar hebben in het langste bereik weinig scherpte en contrast.
    Doorsparen zou ik zeggen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

ok ik geef je er 95% gelijk in maar met de nikon 55-200vr lens kan ik toch ook al een mooi begin maken ? en met deze lens verder leren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door didi007 Bekijk bericht
        ok ik geef je er 95% gelijk in
        en wat is de overige 5%
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

kijk es naar tamron 70-300 vc versie!
          nikon stuff

Comment

het feit dat ik met die lens ook al mooi kan beginnen ?

Comment

Kijk eens naar deze http://www.digicamshop.be/product/10...usd-nikon.html , is net iets duurder maar je zal er meer plezier aan beleven.
              Je gaat je ergeren aan u lens keuze en dit gaat resulteren dat je fotografie maar stom zult vinden.
              Like it Facebook
              Flikr
              Website Original Frame

Comment

Al die lenzen dat je aangeeft zijn massas te kort voor vogelfotografie, speelgoed.
                tenzij je vogels in de zoo van antwerpen gaat trekken, en dan nog, ze zijn niet lichtsterk genoeg dan.

Comment

Ik heb het vermoeden dat je budgetb<200 euro is.
                  Als je dan een aanvulling wil zou je die 55-200 kunnen nemen om te leren en oefenen.
                  De aangehaalde 70-300 lenzen zou ik niet nemen. De tamron die Lionel aanhaalt heb ik zelf ook en ben ik tevreden over.
                  Maar ze is geen lichtsterke lens. Dus de lichtomstandigheden moeten wel meezitten, of je toestel moet goeie isoprestaties leveren. lichtsterke lenzen Zijn redelijk euhm... duur :-)

Als je vogels wil fotograferen moet je echt doorsparen en gaan voor een 400-500mm lens. Maar dan zit je aan minstens 800 euro...

Succes!
                  http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Nochtans kan hij met zijn D5100 makkelijk naar iso 3200 gaan zonder veel ruis, dus als je het bij vogelfotografie overdag (niet in het bos) houd en een soort van VR hebt, dan kom je al ver denk ik. (ik gebruik zelf een 70-200 2.8 VRII (zou wel een 300 mogen zijn), maar ik haal bruikbare resultaten op 1/10 van een seconde op 2.8 en iso 1600 (als het vroeg is). Overdag kom ik op 1/250 of 1/500 op f/4 en iso 400/800. Ben zelf ver van een expert op het vlak van vogelfotografie, maar vind het wel tof om af en toe te doen.
                    Het zou inderdaad niet zo verstandig zijn onmiddellijk een 400mm 2.8 of 600 4.0 te kopen, zonder veel ervaring te hebben in vogelfotografie .

Comment

Er worden hier prachtige vogelfotos getoond gemaakt met de Sigma 150-500 OS.
                      Voor Nikon ga je in deze prijsklasse niets beters vinden, zeker niet als je het geduld hebt op een tweedehands te wachten (van iemand die daar ook mee begonnen is en nu een VEEL duurdere koopt).

Comment

hallo allemaal

bedankt voor jullie antwoorden !
                        hier ben ik echt al veel mee wat jullie vertellen !
                        ofwel zal ik zoals lionel vertelde de tamron aanschaffen ofwel verder sparen en mischien hier van de leden een goede lens overkopen ?

groetjes

Comment

2de hands is ook een optie.
                          Like it Facebook
                          Flikr
                          Website Original Frame

Comment

Als je echt een mooie lens wi hebben waar je geen spijt van gaat krijgen zou ik nog ff sparen en deze nemen.
                            klik
                            Ik heb deze ook en heb er erg mooie fotos mee gemaakt klik
                            Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

Comment

soms lijkt het dat velen onder ons een beginner alleen maar op kosten willen jagen...!!???
                              Suggestie is dus nog een jaartje geen vogels te fotograferen omdat ene lens iets minder contrast heeft etc? Lijkt me een vreemde advies

Niet zo lang terug heeft francis ford coppola bij het zien van filmbeelden van verschillende camera's ( zonder te weten welke welke camera is ) gekozen voor panasonic gh2 als de beste ....terwijl er een 100 000 $ kostende alexa camera er ook bij zat samen met red epic 50 000$ en nog een paar van de in hollywood gebruikte camera...... Is panasonic echt beter...? nee, maar de jongens die de panasonic hadden gekregen wisten de tekortkomingen van de camera en waren creative genoeg om de grote man uit hollywood te doen geloven dat hun camera de beste was tussen alle andere camera's die de concurrentie had gebruikt ( een en dezelfde scene was opgenomen door een aantal camera's o.m sony f65 " 65000$" f3 , iphone, canon 5d, 7d, etc ).

Iedereen adviseren om vanaf het begin hele dure spullen te kopen vind ik nogal vreemd, terwijl ze met een paar tientje veel plezier kunnen beleven en misschien betere foto's maken dan veel oudgedienden met duizenden euro's aan lenzen en ander spullen.

Een oude zoomlens van 50 euro ( sigma 75-300 ) voor 40-60 euro zal ook prima z'n werk doen en kun je foto's maken waar je heel blij mee zult zijn. Beetje oefenen met de camera en nabewerking in photoshop en dan kijk je wel verder of je duurdere spullen wilt kopen die het iets makkelijker maken om foto's te maken in eventueel moeilijkere omstandigheden ( weinig licht of grote afstanden etc )

Meeste lenzen en camera's die je koopt zijn meer dan goed genoeg. Koop er een 2dehands en als je ontevreden bent verkoop je die weer voor een paar tientje winst of verlies. Niks aan de handje.

Heb veel plezier
                              Last edited by aras; 27 oktober 2012, 06:18.

Comment

Working...
                              X