Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke lens voor huwelijk

    Ok voor wat betreft de flitser, maar het gevaar voor onvoldoende licht of 'platflitsen' is, gezien de plaatsen waar de foto's getrokken worden, niet veraf.
    In een grote zaal/kerk/gemeentehuis is het soms heel moeilijk om de correcte afstand in te schatten. Alles is een beetje buiten proportie in die grote ruimtes en dus is de flits moeilijker correct in te stellen.
    Let wel: een externe flits is quasi onmisbaar, maar de luxe van lichtgevoelige objectieven laat meer soepelheid toe. De investering is ten andere niet verloren want ik veronderstel dat die objectieven niet versleten zijn na het huwelijk
    Dan kan de TS zijn fotogear uitbreiden met betere objectieven.
    Ik heb mijn huwelijksreportage gebruikt om mijn wederhelft wijs te maken dat ik niet anders kon dan andere objectieven aan te kopen.
    Last edited by philippeDeli; 15 oktober 2012, 21:20.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #17
      Re: welke lens voor huwelijk

      Volgens mijn bescheiden mening, zou je met een extra Tamron 17-50 f2.8 aan te kopen al een heel eind verder kunnen.
      Deze lens kost een 350 euro, wat zeker in vergelijking met Nikon heel redelijk is.
      Vermits het een wettelijke trouw is, kun je deze lens dan gebruiken in het gemeentehuis in combinatie met je SB910.
      Best op voorhand een beetje oefenen, eventueel met een "fake"-koppel
      Met primes zou ik als beginner niet werken omdat je dan teveel lenzen moet wisselen.

      Voor buitenopnames kun je je gewone zoomlens gebruiken (natuurlijk niet ideaal, maar moet wel lukken)
      Laat je externe flits gewoon op je camera zitten, dan heb je hem vlug bij de hand in geval van ...

      Zorg indien mogelijk voor een backup-camera (van een kennis of familie of zo) in je auto voor geval van nood/defect.
      Indien mogelijk hetzelfde merk (bv D70 of D80) dan passen de lenzen en ben je er zelf al meer vertrouwd mee.

      Veel succes
      Nikon Df

      Comment


      • #18
        Re: welke lens voor huwelijk

        Ik heb nog maar één keer trouwfoto's gemaakt, en toen heb ik een 24-70 f2,8 en een 70-200 f2,8 gebruikt (2 camerabody's, een full-frame en een 1,3x crop).
        Volgens mij is dat een heel goede combinatie, maar het is zeker geen low-budget oplossing...

        Voor een paar foto's heb ik ook nog een Sigma 15mm fisheye gebruikt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: welke lens voor huwelijk

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb nog maar één keer trouwfoto's gemaakt, en toen heb ik een 24-70 f2,8 en een 70-200 f2,8 gebruikt (2 camerabody's, een full-frame en een 1,3x crop).
          Volgens mij is dat een heel goede combinatie, maar het is zeker geen low-budget oplossing...

          Voor een paar foto's heb ik ook nog een Sigma 15mm fisheye gebruikt.
          beste ik heb hier een lens 85mmf1.4 te koop,dus mocht je interesse hebben
          grtn

          Comment

          Working...
          X