Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma vs canon =

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sigma vs canon =

    Ga naar de winkel en test beide....

    Wij hebben de Tamron VC getest in de winkel en helaas waren de eerste drie exemplaren slecht (die zijn gelijk retour leverancier gegaan) Niet scherp, brakke AF. Pas bij de vierde een goed exemplaar. Scherpte in het midden uitstekend, maar aan de randen was dit een heel stuk minder. AF snelheid was ook niet zoals ik deze verwachte. Ben uiteindelijk voor de duurdere Canon gegaan. Persoonlijk geen spijt van ;-)

    Comment


    • #17
      Re: sigma vs canon =

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik had de 70-200 f2.8 en die was zeer scherp (destijds mijn favoriete concertlens). Omdat ik ze te weinig gebruikte heb ik ze verkocht.

      Jaja
      En ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik had jaja zijn 70-200 overgenomen en deze leverde heel scherpe plaatjes af. Ik heb ze dan verkocht omdat 200mm wat te kort was. Heb dan een Sigma 100-300 f4 gehad waar ik ook zeer tevreden van was. Dus hier ook een zeer tevreden sigma gebruiker.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: sigma vs canon =

        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        ginnfizz ik zie dat jij de supertakumar 50mm 1.4 heeft. Ik heb die cadeau gegeven aan iemand en ga er weer een kopen. Hij was beter dan mijn carl zeiss versie en dat voor veel minder geld. Ik weet niet is mijn carl zeiss niet goed of was die super takumar smc zo goed....??
        Beste Aras,
        ik heb nog geen Zeiss lens gebruikt dus ik kan niet vergelijken. Het is wel een feit dat ik voor al mijn product foto's de Super Takumar gebruik vanwege de bijzondere scherpte en het oplossend vermogen. Het is ook een ander manier van fotograferen, alles manueel en dat is "part of the fun".
        Not all who wander are lost ...
        EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

        Comment


        • #19
          Re: sigma vs canon =

          Mijn sigma ervaring........
          150mm macro os.
          Aangekocht Juni 2012 en weg voor herstelling sinds juli 2012.
          Ze is nu gelokaliseerd ergens in Japan.
          Volgens mijn verkoper en ook de invoerder is er een probleem met deze lens.
          ze worden uit stock gehaald .
          Dit was mijn eerste sigma en waarschijnlijk...........
          MVG. Hugo

          Comment


          • #20
            Re: sigma vs canon =

            Ook ik geen Sigma meer wat mij betreft.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #21
              Re: sigma vs canon =

              Wat betreft bovenstaande lenzen kan ik u niet helpen maar ik heb laatst deze afweging gemaakt met de sigma 150mm os vs de canon 180mm
              Uiteindelijk gekozen voor de sigma omdat deze
              1) goedkoper is
              2) zeer goed uit alle reviews tevoorschijn kwam
              3) beeldstabilisatie heeft vs de canon die dit niet heeft
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #22
                Re: sigma vs canon =

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Een algemeenheid, die volgens mij, steeds minder waar is, bv een Sigma 50 1.4, die de Canon en Nikon variant achter zich laat.
                Ha ja? Kijk dan eens op http://www.photozone.de;)

                Comment


                • #23
                  Re: sigma vs canon =

                  Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                  Ha ja? Kijk dan eens op http://www.photozone.de;)
                  Optisch gezien is het zeker geen slechte lens....maar photozone zegt ook.

                  Oorspronkelijk geplaatst door photozone
                  Unfortunately the lens suffers from residual spherical aberrations (focus shifts) when stopping down which may spoil the game at times.
                  Van mij mag een lens trager focussen.
                  Zelfs lawaai maken maar als er iets is waar ik het moeilijk mee heb dan is het focus missers op regelmatige basis.

                  Comment


                  • #24
                    Re: sigma vs canon =

                    De hele discussie Sigma-of-eigen-merk hebben we onlangs hier al gehad...
                    http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ma-432764.html

                    Voor mij blijft Sigma een merk met een héél interessant aanbod, degelijke kwaliteit en tegenwoordig trouwens 3 jaar garantie.
                    Last edited by K-2; 24 oktober 2012, 10:12.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X