Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens zouden jullie verkopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ik ben aan het kijken om een (2ehands) canon 135mm f2 aan te schaffen.
    Maar aangezien het toch een redelijk dure aankoop is overweeg ik om een andere prime lens te verkopen.

Welke zouden jullie weg doen ? de canon 50mm 1.4 of de 85mm 1.8 ?

De 50mm heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt , ik heb deze onlangs aangeschaft. De 85mm wel al en ben er zeer tevreden mee. Verder heb ik nog mijn standaard lens de 24-105 f4.

Ik weet het niet, vraag me ook af of ik er dan later geen spijt van zou hebben. Ik denk dat ik 2e hands rond de 250 euro zal krijgen.
    Ik vraag me enkel af of de 85mm niet te dicht bij de 135mm gaat zitten?

mir
    Rare vraag, aangezien het hier betreft om drie totaal verschillende objectieven, zowel inzake focuslengte als lichtsterkte, en jouw focuslengte "voorkeur" niet de mijne is, noch die van iemand anders.
    Met als resultaat dat je na aankoop misschien met een lens blijft zitten die je (ook) nooit gebruikt !?

Comment

Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

@demeyereg

Ik onderschat de kwaliteiten en mogelijkheden van primes zeker niet. Mijn opmerking was gericht op mensen die wel een goede lens zoeken maar niet enkel primes willen. Het hangt ook sterk af van wat en onder welke omstandigheden je fotografeert. Mijn 15-85 en 70-200 zou ik niet willen missen, hier kan voor mij (daarom mezelf als voorbeeld genomen) geen prime tegenop. Mede het wisselen speelt een rol maar het financiële aspect is voor mij van nog groter belang want ik heb meerdere hobbys

Comment

Working...
      X