Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Gewoon als je wilt en kunt de extra lens bijkopen.
Als er commentaar komt, vragen of zij "haar schoenen" ook verkoopt als ze een nieuw paar koopt
Maar ik zou het er ook moeilijk mee hebben en nadien toch de andere lens bijkopen.
Nadien kun je nog altijd kijken of er dan eentje is die je totaal niet meer gebruikt.
Bij te veel twijfel nog niks verkopen. De kans dat je er spijt van krijgt is dan behoorlijk aanwezig. Indien mogelijk de 135 kopen en in loop van de weken/maanden de keuze maken welke de deur uit mag ;-)
Allemaal leuke reacties. Maar voorlopig ga ik nog niks kopen of verkopen. Probleem met die primes is dat ik ze heel weinig gebruik maar als ik ze gebruik telkens zeer tevreden ben van het resultaat.
Momenteel heb ik andere kosten die eigenlijk voor gaan. Nieuwe lederen salon en een zonneboiler. Deze kosten ook heel wat centen. En telkens aan de spaarrekening zitten blijft ook niet duren he
Ik zal me ze ooit wel eens aanschaffen (ben hier een spaarvarken aan het vullen met centen die niet voor het huishouden dienen). Pas daarna zal ik beslissen of de 85mm de deur uit gaat, zal het snel merken als ze niet veel meer gebruikt wordt.
Probleem met die primes is dat ik ze heel weinig gebruik maar als ik ze gebruik telkens zeer tevreden ben van het resultaat.
Doe dan zoals ik Mir, zooms buiten, ik heb alleen nog een 24mm f1.4 AF-s, een 50mm f1.4 AF-s en een 85mm f1.4 AF-s en mijn volgende aankoop wordt een
35mm f1.4 AF-s, ook omwille van het resultaat, met primes merk ik dat het snapshot gehalte een stuk lager ligt, omdat je veel gerichter gaat werken,
de kwaliteit ligt dan ook een stuk hoger, dat omwille van de betere eigenschappen van primes, maar ook omwille van het beter denkwerk.
Allemaal leuke reacties. Maar voorlopig ga ik nog niks kopen of verkopen. Probleem met die primes is dat ik ze heel weinig gebruik maar als ik ze gebruik telkens zeer tevreden ben van het resultaat.
Momenteel heb ik andere kosten die eigenlijk voor gaan. Nieuwe lederen salon en een zonneboiler. Deze kosten ook heel wat centen. En telkens aan de spaarrekening zitten blijft ook niet duren he
Ik zal me ze ooit wel eens aanschaffen (ben hier een spaarvarken aan het vullen met centen die niet voor het huishouden dienen). Pas daarna zal ik beslissen of de 85mm de deur uit gaat, zal het snel merken als ze niet veel meer gebruikt wordt.
En mijn vrouw haar schoenen kosten geen 1000 euro
mir
Hahahaha das waar maar meestal zijn ze met één paar niet tevreden, dan zie je ze lopen met nieuw schoeisel en krijg je als antwoord,
ooh deze heb ik al zeker 8 maanden liggen
Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D
Doe dan zoals ik Mir, zooms buiten, ik heb alleen nog een 24mm f1.4 AF-s, een 50mm f1.4 AF-s en een 85mm f1.4 AF-s en mijn volgende aankoop wordt een
35mm f1.4 AF-s, ook omwille van het resultaat, met primes merk ik dat het snapshot gehalte een stuk lager ligt, omdat je veel gerichter gaat werken,
de kwaliteit ligt dan ook een stuk hoger, dat omwille van de betere eigenschappen van primes, maar ook omwille van het beter denkwerk.
Voor de fanatieke fotograaf prima, maar ik als amateur zou dit snel beu zijn.
Enkel met prime's werken lijkt me toch niet echt haalbaar. Een zoom lens is soms toch handig hoor.
Die 135mm lens zal er ooit wel komen, ik ga er zelf voor sparen. Momenteel al 180 euro in het spaarvarken het is een begin he.
Enkel met prime's werken lijkt me toch niet echt haalbaar. Een zoom lens is soms toch handig hoor.
Die 135mm lens zal er ooit wel komen, ik ga er zelf voor sparen. Momenteel al 180 euro in het spaarvarken het is een begin he.
mir
Kwestie van tijd en minder van geld. Half werk is altijd een begin
Oorspronkelijk geplaatst door LachofikschietBekijk bericht
Voor de fanatieke fotograaf prima, maar ik als amateur zou dit snel beu zijn.
Dat denk je, na méér dan 30 jaar fotograferen met zooms, was ik eigenlijk wat aan het uitdeinen tegenover vroeger,
maar het gebruik van hoogwaardige primes en de meerwaarde daardoor is toch niet te onderschatten, weinig of geen
vertekening, en zeer lichtsterke objectieven maken een veel creatievere vorm van fotografie mogelijk, alleen al het
spelen met scherptediepte is een stuk groter bij lichtsterke f1.4 objectieven.
Je kan er als amateur natuurlijk ook voor kiezen om alles met een 18-200 te fotograferen en je toestel volledig op automatisch,
maar dat noem ik geen fotografie, het is hem net de beheersing van een aantal optische eigenschappen die het bij mij boeiend houden,
voor een ander kan dat dan meer op compositie gericht zijn, zo heeft ieder zijn ding, maar persoonlijk zoek ik graag de grenzen op.
Comment