Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround lens voor canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Allround lens voor canon 7D

Hallo,

Voor mijn canon 7D ben ik opzoek naar een allround lens.
    Voorlopig heb ik een EF 70-200 f 2.8 L USM voor sportfotografie.
    Maar zou graag nog een lens bij willen voor de thuis en vakantie foto's.
    Na wat zoeken botste ik op volgende Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM.
    Is dit een goede keuze of heeft iemand een betere advies?

Alvast bedankt

Groeten Dries

Re: Allround lens voor canon 7D

Ik heb een Canon 15-85 EF-S f3.5-f.5.6 IS USM, meer groothoek en sluit lekker aan op de 70-200. Iets meer allround maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Comment

als rond loop lens gebruik ik op mijn 7d ofwel mijn 17-50 2.8 ofwel 28mm 1.8 ( gebruik ik nog het liefst)
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Indien je in het bezit bent van een portretflitser die kan bouncen is 3.5-5.6 voor thuis (binnenshuis bedoel je denk ik) te doen maar persoonlijk vind ik 28mm voor binnenshuis te weinig groothoek.

Comment

Zelf altijd de 17-55 gebruikt in combinatie met de 70-200. Mijn favoriete combo op Crop (7D) ;-)
          De 15-85 ook erg mooie optie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
            Zelf altijd de 17-55 gebruikt in combinatie met de 70-200. Mijn favoriete combo op Crop (7D) ;-)
            De 15-85 ook erg mooie optie
            De 17-55 is echt wel een goede lens, snelle focus, haarscherp en lichtsterk.
            f:5.6 op 85mm gaat je tegenvallen op de 15-85.

Nu iedereen een 6D gaat kopen kan je ze misschien gunstig tweedehands kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

De EF-S 17-55 f2.8 wordt algemeen gezien als kwalitatief de beste EF-S (zoom)lens. De 15-85 vind ik een heerlijke lens, dit heeft natuurlijk te maken met het soort fotografie (straat en portret). En voor 85mm heeft TS een 70-200 f2.8
              Last edited by Lachofikschiet; 18 september 2012, 05:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Als je de licht sterkte niet nodig hebt dan is de 15-85 zeker een erg goede keuze. Hoor weinig klachten van gebruikers over dit objectief.

Denk dat het nog wel mee zal vallen met het overstappen naar de 6D. De prijs is nog vrij fors voor een instap Full Frame camera. Camera zal vast geod verkocht gaan worden. Net als de 5D III. Door de komst van de 5D III zijn er wat meer 5D II op de tweedehands markt gekomen tegen redelijke prijzen.

Hier een flickr groep met veel foto's van de combinatie 7D met 17-55

Comment

Working...
                X