Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20mm 1:4-5.6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 10-20mm 1:4-5.6

Beste Leden,

ik zou me graag een groothoek lens willen aanschaffen voor mijn Nikon D5000.
    Nu ben ik op dit vlak zelf nog maar een leek en had ik graag wat info gehad over de volgende lens... 10-20mm 1:4-5.6 DC HSM

Is dit een goede groothoek lens voor mijn toestel?

Had zelf al wat op internet gekeken, maar er zijn zeer goede, maar ook slechte commentaren. Wat je meestal wel hebt...

Kan iemand me vertellen (bv door eigen ervaring) of dit een goede lens is?
    Had ook gevonden dat deze zonder beeld stabilisator was?! (Moet ik dan altijd een statief gebruiken op deze lens?)

Alvast bedankt,

Michael

Re: Sigma 10-20mm 1:4-5.6

Ja het is een goede lens (als je een goed exemplaar hebt). Deze heeft idd geen beeld stabilisator, maar dat is ook niet echt nodig, als je sluitertijd snel genoeg is kan je prima uit de hand fotograferen.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik heb deze lens, en ben er erg tevreden over. Stabilisatie heb je met korte brandpunten niet nodig, als je de nogal grove vuistregel aanhoudt dat je minimale sluitertijd gelijk is aan 1/de brandpuntsafstand, dus hier 1/10 tot 1/20ste. Langer kan ook, dat hangt van je vaste hand af.
      Er is ook nog de versie f:3.5, lichtsterker, maar beduidend duurder, en een filtermaat 82 ipv 77, wat duurdere (slim) filters noodzakelijk maakt, zeker als je een polarizer zou gaan gebruiken.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Ik heb deze lens, en ben er erg tevreden over. Stabilisatie heb je met korte brandpunten niet nodig, als je de nogal grove vuistregel aanhoudt dat je minimale sluitertijd gelijk is aan 1/de brandpuntsafstand, dus hier 1/10 tot 1/20ste. Langer kan ook, dat hangt van je vaste hand af.
        Er is ook nog de versie f:3.5, lichtsterker, maar beduidend duurder, en een filtermaat 82 ipv 77, wat duurdere (slim) filters noodzakelijk maakt, zeker als je een polarizer zou gaan gebruiken.

Bedankt voor de goede info!

Comment

de f3.5 versie is niet aan te raden, zeker niet voor dat geld. Heb met de 10-20 f4-5.6 weliswaar op canon gewerkt en dat viel reuze mee. Goede prijs/kwaliteit. Voor de rest volg ik mnoach
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik ben zelf reeds een paar maanden aan het lezen/opzoeken/inlichtingen vragen.....enz voor de aankoop van een UWA en dit wat toch één van de eerste die van mijn lijstje afviel, gewoon door het lezen van tientallen/misschien wel honderden reviews.
            Ik moet wel zeggen dat ik ook een paar reviews gelezen heb van bezitters die heel erg tevreden waren, maar de slechte of minder goede ervaringen waren toch beduidend in de meerderheid.
            Op de site van Photzone scoort ze dan weel heel goed....... raar hé.
            Uiteindelijk twijfelde ik nog tussen de Tokina 11-16 en de Canon 10-22.... en het wordt deze laatste. Optisch zou de Tokina nog iets beter presteren, ze zou ook sterker gebouwd zijn maar daardoor is ze dan ook loodzwaar tov de Canon.
            Wat ook een rol speelt is dat met een Canonbody zit en het dan misschien toch beter is met een merkeigen objectief erop, alhoewel dit misschien niet zo'n rol speelt.

Scores Photozone - respectievelijk OPTISCH - MECHANISCH - PRIJS/KWAL score op 5

Canon : 3,5 - 3,5 - 4
            Tokina : 4 - 4 - 5
            Sigma : 3,5 - 4,5 - 5
            Last edited by kriba; 21 augustus 2012, 11:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
              r reviews gelezen heb van bezitters die heel erg tevreden waren, maar de slechte of minder goede ervaringen waren toch beduidend in de meerderheid.
              Op de site van Photzone scoort ze dan weel heel goed....... raar hé.
              Welke slechte commentaren kon je dan lezen over die lens ?
              Ik heb die sigma , en ik ben er toch heel tevreden van , zeker voor z'n prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                Welke slechte commentaren kon je dan lezen over die lens ?
                Ik heb die sigma , en ik ben er toch heel tevreden van , zeker voor z'n prijs.
                Daar gaat het hem nu net om Crispyn, die laatste woordjes in je reactie "zeker voor z'n prijs". Wanneer een objectief relatief 'goedkoop' is, is men logischerwijze ook rapper tevreden.
                Is het niet zo scherp, dan denkt men algauw "ze heeft niet zoveel gekost ook". Daarom krijgt ze ook een 5 op 5 voor prijs/kwaliteit.
                Ik kan me nu niet meer allemaal die slechte commentaren herinneren, maar aangezien ik er toch reeds zo'n drie maand mee bezig ben, weet ik wel nog dat ik er veel over die Sigma gelezen heb.
                Als je eventjes googled, ook op engelstalige sites, nederlandse enz.... kom je ze wel tegen.
                Eéntje herinner ik me nog van iemand die pas bij z'n vierde tevreden was...... Ik heb nu ook geen goesting om zoveel keer terug naar de winkel te gaan. In dergelijk geval zou ik trouwens die lens niet meer willen.
                Jij en waarschijnlijk ook anderen hebben misschien het geluk gehad direct een midweek exemplaar te hebben ontvangen en geen maandag of vrijdagexemplaar .

Ik ga voor de Canon, natuurlijk niet omdat die duur is, maar gezien ik er toch meer voor betaal, verwacht ik er ook meer van.
                Laat ons hopen dat mijn hoop/vermoeden bewaarheid wordt.

Groetjes

Comment

Working...
                X