Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groothoeklens

Onlangs is mijn groorhoeklens stuk gegaan. Sta nu voor de keuze Sigma 17-70mm f 2,8-4 of Sigma 17-50mm f 2,8
    Heb wel al een canon 70-200mm f 2,8. Ben een beetje bang dat ik met de Sigma 17-50mm een deel tekort ga komen??
    Budget niet boven de 800 euro want heb onlangs een Canon macro 180mm gekocht en wens deze keer wat minder geld te spenderen.
    Graag jullie mening over deze twee lenzen
    Mieke

Re: Groothoeklens

het gat tss 50 & 70 is verwaarloosbaar op dat vlak.
    Ook kan je de tamron 17-50 2.8 in rekening nemen, draait rond de 400-500 euro waar de sigma toch nog een 100 euro duurder is en de canon bijna het dubbele van de tamron
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Heb ook al eeens gedacht aan de Sigma 24-70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanhiel Bekijk bericht
        ...... Ben een beetje bang dat ik met de Sigma 17-50mm een deel tekort ga komen??
        hoe zo....je hebt toch een 70-200mm..?
        .....
        zou gaan voor die 17-50 F2.8, al zie ik het nut van een F2.8 niet zo mocht het voor landschap zijn.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dan zou ik ook even kijken naar de nieuwe tamron 24-70 2.8 met VC, ietsjes duurder als de sigma maar weathersealed + VC
          kijk zeker ook eens naar het topic dat ik hieromtrent heb gestart om hands-on testen / ervaringen te verkrijgen van leden hier maar momenteel nog niemand die deze kon meegeven

wel een paar interessante filmpjes gevonden op youtube eromtrent dus

maar ik zou dan toch ook je foto's eens overlopen / analyseren op welke brandpuntafstand deze zijn gemaakt om na te gaan of je het gat tss 18 & 24 niet teveel gaat missen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
            dan zou ik ook even kijken naar de nieuwe tamron 24-70 2.8 met VC, ietsjes duurder als de sigma maar weathersealed + VC
            vind ik niet echt een groothoeklens.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Idd 24mm op crop is geen groothoek. Neem gewoon de sigma 17-50 dan of misschien een tweedehands canon 17-55 2.8 (nieuw 855 euro)
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Idd 24mm op crop is geen groothoek. Neem gewoon de sigma 17-50 dan of misschien een tweedehands canon 17-55 2.8 (nieuw 855 euro)

Inderdaad, ik zou ook zeker de EF-S 17-55 f/2.8 mee in je shortlist opnemen. Super lens voor crop en vrij vlot te vinden tweedehands van collega's die naar FF overstappen.
                Ginne.
                Not all who wander are lost ...
                EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

heb inderdaad een 70-200mm van canon en twijfel nu ts de 17-70mm of de 17-50 mm of de 24-70mm van Sigma

Comment

Inderdaad, 24mm is geen groothoek, ik weet het.Dacht aanvankelijk aan de 17-50mm van Sigma maar aangezien mijn volgende lens (die ik al bezit) begint vanaf 70mm, twijfel ik.

Comment

Inderdaad, 24mm is geen groothoek, ik weet het.Dacht aanvankelijk aan de 17-50mm van Sigma maar aangezien mijn volgende lens (die ik al bezit) begint vanaf 70mm, twijfel ik.
                      daarom kan je best je foto's eventjes analyseren met een tooltje om na te gaan of veel van je foto's gemaakt zijn onder de 24mm

Comment

Ik ben heel tevreden van de Sigma 17-70 2.8-4.5 niet-OS (oud model). Maar de 17-50 2.8 is optisch nog wat beter, maar die heeft dan weer geen OS (zoals de nieuwe 17-70) Over het "gat van 50 naar 70 mm zou ik me niet druk maken, met je benen zoom je die 20mm zo weg...
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Dacht aanvankelijk aan de 17-50mm van Sigma maar aangezien mijn volgende lens (die ik al bezit) begint vanaf 70mm, twijfel ik.
                          Met 17-24mm ben je meer dan met 50-70mm .

Tenzij je de lens ook (of vooral) met het oog op portretten wil aanschaffen... Dan vind ik 50mm te kort voor een zoom en gebruik ik liever bv. een 28-75/2.8. Met het stuk onder te 35mm ben je immers niet veel bij portret, met het stuk boven de 50mm daarentegen des te meer.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Ik ben heel tevreden van de Sigma 17-70 2.8-4.5 niet-OS (oud model). Maar de 17-50 2.8 is optisch nog wat beter, maar die heeft dan weer geen OS (zoals de nieuwe 17-70) Over het "gat van 50 naar 70 mm zou ik me niet druk maken, met je benen zoom je die 20mm zo weg...
                            De sigma 17-50 2.8 heeft ook gewoon OS hoor.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Heb ook al eens naar de 17-55 f 2,8 gekeken. Lijkt mij ook super, alleen weet ik niet of dit een lens is die op een full frame camera kan gebruikt worden??

Comment

Working...
                              X