Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prijs objectieven

hallo beste fotovrienden,
    Binnekort maak ik een vakantiereis naar de Canarische eilanden (Lanzarote).
    Ik wil wel graag een UW voor mijn 5DMII, maar vraag me af of ik ze ter plaatse (Spanje) niet goedkoper kan vinden dan hier ????
    Ik denk aan 17-40 of een 16-35 van Canon
    Is iemand recentelijk er geweest en heeft hij/zij naar de prijzen gekeken ???
    Misschien ook leuke adressen van fotozaken ?
    bedankt voor je reactie,
    ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Re: prijs objetieven

Waarom zou je dat zelf niet gaan doen? De prijzen bekijken in Spaanse online shops.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Aan het comment van hjanssen heb je niet veel, want jij spreekt toch niet van online shops, maar van ter plaatse hé...... tja lezen bij warm weer is soms moeilijk.
      Ik vernam toevallig een paar dagen geleden van een vriend die zijn filmcamera op Tenerife gekocht heeft omdat het daar stukken goedkoper was als hier.
      Wat dus voor filmtoestanden geldt zal ook wel zo zijn voor fototoestanden zou ik zo denken !?
      Tuurlijk blijf je altijd met de garantie zitten..... ofwel mocht er iets aan schorten dan heb je meteen een reden om nog reisje naar daar te boeken
      Prettige reis en (eventueel) goeie aankoop gewenst.
      Groetjes

Comment

veel te link hoor, zou het niet doen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

al nagedacht hoe het zit met de garantie van je lens dan? Indien je deze wenst te verkopen en nog onder garantie denk ik niet dat iemand van hier dit zou willen. En als jij nu iets voorhebt met deze lens ... ga jij deze dan terug opsturen naar Spanje?
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Volgens Canon geldt de garantie op hun koopwaar over gans Europa. En vermits de Canarische eilanden tot Spanje behoren ???
            Ik heb deze vraag ooit gesteld aan Canon toen ik mijn eerste dslr in het verre Nederland kocht. Toen kreeg ik de Europese dekking van de waarborg als antwoord terug.
            Canon EOS 5D MIV
            https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
              Volgens Canon geldt de garantie op hun koopwaar over gans Europa. En vermits de Canarische eilanden tot Spanje behoren ???
              Ik heb deze vraag ooit gesteld aan Canon toen ik mijn eerste dslr in het verre Nederland kocht. Toen kreeg ik de Europese dekking van de waarborg als antwoord terug.
              OK, probeer het maar eens met een aankoopformulier van de Canarische eilanden in een Belgisch of Nederlandse fotozaak.
              grt,bouk.

Comment

Vergeet het jong, Benelux is appart, 100% zeker bij Nikon, en hoogstwaarschijnlijk ook bij Canon.

Comment

kan zijn maar meot je dit dan niet gebruiken onder garantie van de winkel zelf? waarvoor dient die garantie dan? moet je als er een defect is deze niet opnieuw naar de winkel brengen waar je ze gekocht hebt en zij sturen het op? ( geen idee horo ik vraag het maar voor de topic starter want heb zelf nooit iets moeten opsturen omdat ik nooit iets defect heb gehad )
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Europese regelgeving schrijft voor dat garantie op aankopen binnen de EU overal binnen de EU moet gegeven worden. Nu weet ik niet of de Canarische Eilanden bij de EU horen, de Kanaaleilanden, Man, Faroer en nog wat horen er niet bij. Hoe het er in de praktijk aan toe gaat, is een ander paar mouwen. Een mailtje naar de Belgische distributeurs kan duidelijkheid scheppen, het ene merk is het andere niet.
                    Qua prijzen kan ik je niet helpen, misschien toch wat Spaanse online shops vergelijken mey Belgische en Nederlandse, dat geeft een idee. Niemand belet je overigens om in Spanje on line te kopen, en daar te laten leveren (hotel, camping, appartement...)
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Europese regelgeving schrijft voor dat garantie op aankopen binnen de EU overal binnen de EU moet gegeven worden.......
                      OK, maar je hebt toch in eerste instantie te maken met de verkoper/winkel/fotozaak.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Aan het comment van hjanssen heb je niet veel, want jij spreekt toch niet van online shops, maar van ter plaatse hé...... tja lezen bij warm weer is soms moeilijk.
                        Nadenken ook, want zouden die online shops geen indicatie geven van de prijs? Is die prijs al hoger dan hier, hoef je niet meer verder te zoeken, is de prijs veel lager kun je online op zoek naar een echte winkel.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Opgelet met electronicawinkels op Lanzarote die 96% in handen zijn van de "maffia". Heb ik helaas zelf aan de lijve moeten ondervinden. Ze lokken je binnen met een super aanbieding, maar eens binnen bieden ze je minderwaardig materiaal aan voor een exorbitant hoge prijs. Als je daarop niet ingaat, beginnen ze je persoonlijk te bedreigen en laten ze je praktisch de winkel niet uitgaan voor je je zuurverdiende geld hebt achtergelaten. Vanaf het moment dat je in het snuitje hebt dat je bedrogen wordt en begint tegen te spreken, staan er en 5 Schwarzeneggers types achter je die je de uitgang weigeren en 5 tegen 1 (ik dus) is geen gelijke strijd, dacht ik zo. Als je dreigt met de politie erbij te halen, lachen ze je mooi uit, want die spelen het spelletje mee. Heb het ook aan de reisorganisatie doorgegeven, maar die hebben hun schouders opgetrokken.
                          Zie:
                          The newest and most up-to-date independent tourist guide to Lanzarote: Find out what's on, where to stay, what to do, which places to see, and what the weather is likely to be like during your holiday in Lanzarote.

The newest and most up-to-date independent tourist guide to Lanzarote: Find out what's on, where to stay, what to do, which places to see, and what the weather is likely to be like during your holiday in Lanzarote.

Een gewaarschuwd man-vrouw....
                          Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verheyf Bekijk bericht
                            Opgelet met electronicawinkels op Lanzarote.........

Een gewaarschuwd man-vrouw....
                            geld ook voor Andorra.
                            grt,bouk.

Comment

Ik heb ooit een lens in het buitenland (Nederland) gekocht, en de mindere garantie mee in de prijs berekent.
                              Ze zijn echter meestal niet zoveel goedkoper.
                              En het was ook geen zoom.
                              Op Fisherman's Wharf had ik al ooit een breedhoek gekocht, die bij thuiskomst niet in de doos bleek te zitten.
                              De verkoopstechniek was opvallend grof, waarschijnlijk om al op voorhand uit mijn hoofd te zetten daarmee terug te komen.

Comment

Working...
                              X