Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all round lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• all round lens

Ik heb een canon 60D.
    Aangekocht met 18-55 en 55-250 in kit.
    Volgende lenzen gebruik ik meestal om dat ze toch een betere kwaliteit leveren in mijn ogen:
    Tokina ATX 16-28 f/2.8 Pro Fx
    Canon 24-105 f/4 L USM IS
    Canon 100-400 f/4.5-5.6 L USM IS
    Maar nu zoek ik een all round lens, wat soms handiger is om mee te nemen, waar ik op kwaliteit niet teveel moet inboeten.

Hiervoor dacht ik aan de Tamron 18-270 f/3.5-6.3 Di II VC PZD.

Iemand hier ervaring mee?

Re: all round lens

hoe groter de afstand tussen het aantal millimeters van de lens, hoe meer je gaat inleveren op kwaliteit.
    de 24-105mm is een mooie allrounder.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De 24-105 is inderdaad een mooie allrounder.
      Maar is het niet zo dat deze op een cropsize x1.6 is? 38-170?
      Ik mis hier het groothoek gedeelte en de 105 is toch iets te kort als allrounder, ik had graag iets meer zoom gehad.
      Met de Tamron 18-270 heb ik zo wat alles in één lens.
      Inleveren in kwaliteit doe je altijd met zo'n allrounder.
      Maar de vraag is of dit de moeite is voor dat beetje meer bereik dan de 24-105?

Comment

Ik ben tevreden over de tamron. Bij voldoende licht zijn er weinig problemen, enkel ca in de randzones.
        Ik durf ze aanbevelen als all round lens.

Comment

Ik ben ook zeer tevreden over de Tamron. Wel opletten dat je het wel degelijk over de pzd-versie hebt. Dat maakt een enorm verschil. (model B008)
          Ik gebruik ze wel enkel als 'vakantie'-lens, samen met een 50mm 1.8 van Canon.
          Je moet het diafragma steeds wat dicht draaien voor een optimale scherpte, wat maakt dat ze niet lichtsterk is. Voor binnen eigenlijk ongeschikt.
          Ik fotografeer in raw en Lightroom kent deze lens om de meeste lensfouten er snel uit te halen.
          Wel zeker en vast een mindere IQ: op een 1:1 crop is er echt een enorm verschil met bv mijn 70-200 f/4, maar in mijn vakantiefotoboek kan je geen verschil merken.
          En het is al bij al een lichte lens waardoor ik niet hoef te wisselen van lenzen en mijn handen vrij heb om ondertussen ook op mijn bengels te letten ;-)
          PM als je een link wil naar wat vakantiefoto's.

Comment

Definitie van allround is voor ieder anders. Voor mij persoonlijk is de 15-85 een leuk allround objectief op een crop body.
            En de 24-105 leuk allround objectief voor FF body.

Bij gebruik van de 24-105 op een crop body miste ik zelf negen van de tien keer de mm tussen de 18 en 24.
            Advies kijk goed naar je foto's op welke focal lenght je deze hebt genomen. Dit kan je helpen met bepalen van je keuze.....

Kelevra Heb je al eens gekeken naar de 18-135 of de 15-85. <-- deze kunnen ook dienen als vervanger van je kitlens ;-)

Comment

Ik ben niet zo een voorstander van mega'zooms daar ik dan teveel aan kwaliteit inboet .Een tweede camera kan een oplossing zijn daat de combinaties niet te groot zijn.De 100/400 niet meegerekend.Ik zie zelfs een groot verschil tussen de 70/200 en de 100/400 inkwaliteit dus ik vermoed dat de 18/270 nog minder in kwaliteit zal zijn.

Comment

Ik gebruik een 35 2 als allround lens, het is maar hoe je het bekijkt. Maar
                nooit heb ik het gevoel te veel te hebben, te weinig. In de beperking toont
                zich de meester, weet u wel. En daarmee heb ik het niet over mezelf...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hoe groter de afstand tussen het aantal millimeters van de lens, hoe meer je gaat inleveren op kwaliteit.
                  de 24-105mm is een mooie allrounder.
                  grt,bouk.
                  Nee, het is helemaal geen allrounder.
                  Op een cropcamera heeft ie geen groothoek en weinig tele.
                  Geen vlees, geen vis, geen kip.
                  Let op wat u zomaar op ut net kwakt, de wereld leest mee.

Comment

TS,
                    Als ik jou was zou ik wat foto's die je gemaakt hebt bekijken. Aan de hand van de exiff getalletjes kan je zien bij welke brandpuntafstand ze gemaakt zijn. Je kan dan zelf de conclusie trekken wat voor jou all round is.

Voor mij is dat 16-35 + 70-200 op een FF body. Maar dat is strict persoonlijk!
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Nee, het is helemaal geen allrounder.
                      Op een cropcamera heeft ie geen groothoek en weinig tele.
                      en op een FF...?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vandaag dan toch maar de Tamron 18-270 aangekocht voor mijn 60D.
                        In combinatie met de Kenko pro 300 X2. Hierdoor dekt hij een gebied van 18-540.
                        Deze lens zal vooral dienst doen als het te moeilijk is om meerdere lenzen mee te nemen, vooral als reislens dus.
                        Het is inderdaad zo dat hoe groter het zoombereik is, des te meer je waarschijnlijk gaat inleveren op kwaliteit.
                        Maar hier is gebruiksgemak meer aan de orde dan kwaliteit.
                        En mijn 24-105 is inderdaad een mooie lens maar geen volledige allrounder, op een cropsize frame is er geen groothoek en over een echte zoom kunnen we ook niet spreken.

Ondertussen al enkele foto's gemaakt en best wel tevreden.
                        Zelfs in combinatie met de Kenko TC X2, waar je al kan spreken over een mega zoom.
                        Ook eens macro getest, eerst de Kenko X2 op de lens met daarop de volledige set tussenringen van Konijnenberg en dan de Tamron 18-270 op 270.
                        Het resultaat mocht er zijn.
                        Ook eens getest om eerst de tussenringen te plaatsen en daarna de TC X2 en dan pas de lens, hier had ik minder macro gevoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en op een FF...?
                          grt,bouk.
                          Evenmin, want geen tele.
                          Allroundlenzen bestaan niet, ooit is iemand die de klepel niet wist te hangen ermee begonnen een standaardlens zo te noemen, maar dat klobd duz nied.

Comment

Ik ben het ook eens met douke, als ik 1 allround objectief moet kiezen, of als ik slechts 1 lens mag meenemen ( op de camera dus) grijp ik niet naar de 18-200, maar naar mijn 35 f/2! dit is voor mij meer allround dan een 18-200 en je wordt veel creatiever en zoekt sneller een andere hoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelevra Bekijk bericht
                              Vandaag dan toch maar de Tamron 18-270 aangekocht voor mijn 60D.
                              In combinatie met de Kenko pro 300 X2. Hierdoor dekt hij een gebied van 18-540.
                              Deze lens zal vooral dienst doen als het te moeilijk is om meerdere lenzen mee te nemen, vooral als reislens dus.

Ondertussen al enkele foto's gemaakt en best wel tevreden.
                              Zelfs in combinatie met de Kenko TC X2, waar je al kan spreken over een mega zoom.
                              Ook eens macro getest, eerst de Kenko X2 op de lens met daarop de volledige set tussenringen van Konijnenberg en dan de Tamron 18-270 op 270.
                              Het resultaat mocht er zijn.
                              Ook eens getest om eerst de tussenringen te plaatsen en daarna de TC X2 en dan pas de lens, hier had ik minder macro gevoel.
                              Een superzoom met een 2x teleconverter.....en dan best wel tevreden.
                              Helaas niet erg geloofwaardig, tenzij je halfblind bent. (no offense)

Comment

Working...
                              X