Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze lenzen nog bruikbaar???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zijn deze lenzen nog bruikbaar???

Ik bezit nog een oud fototoestel type MINOLTA SR T 100 b met een viertal lenzen,

-bijgeleverde lens type MINOLTA 50 mm 1.2
    -SIGMA Mini-Wide 28
    -VIVITAR 28 mm 1: 2.8
    -VIVITAR 35 mm 1: 2.8
    -VIVITAR 135 mm 1: 2.8

Mijn vraag is of ik deze lenzen nog eventueel kan gebruiken met een nieuw toestel, misschien in combinatie met een hulpstuk???
    Met welk type fototoestel nog bruikbaar???

Re: Zijn deze lenzen nog bruikbaar???

mss eens nakijken maar een groot deel minolta lenzen is bruikbaar op de sony alpha toestellen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

De genoemde lenzen zijn M42 (schroefdraad) dus op tal van digitale bodies te gebruiken al of niet met beperkingen. Wel met een gepaste adapter.
      De Rokkor 58 f/1.2 die je waarschijnlijk bedoelt is een uitstekend objectief.
      Grtz,
      Jan
      PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

toch eventjes reageren op reactie van chip :
        - sigma en vivitar kwamen toen al in verschillende vattingen en hoeven dus niet persé 42mm schroefdraad zijn.
        Gezien ze met een minolta toestel kwamen meer waarschijnlijk met die vatting.
        Waren echter wel niet van fantastische kwaliteit. ( van die 135mm vivitar heb ik nog ergens een testverslag in tijdschrift liggen)
        - wat de Minolta rokkor lens betreft : aangezien de minolta SRT 100b een instaptoestel was zal de bijgeleverde lens meer dan waarschijnlijk de 50mm f2 lens zijn.
        zowel toestel als lens is/was kwalitatief zeer goed.

Wellicht bestaan er adapters om die lenzen met die vatting op systeemcamera's genre m43 ( olympus, panasonic) te gebruiken.
        de 50mm en 135 mm lenzen zouden dan nog leuk en goed kunnen blijken.

hopelijk heb je hier iets aan, Geert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chip Bekijk bericht
          De genoemde lenzen zijn M42 (schroefdraad) dus op tal van digitale bodies te gebruiken al of niet met beperkingen. Wel met een gepaste adapter.
          De Rokkor 58 f/1.2 die je waarschijnlijk bedoelt is een uitstekend objectief.
          Grtz,
          Jan
          Die Jan...
          Op een Minolta SRT100 passen alleen Minolta MD lenzen en die zijn vrijwel niet aan te passen.
          Volgende keer even Googelen i.p.v. aan de duim te zuigen.

Comment

Met een adapter met glas in kan je de MD lenzen zo gebruiken... Heb 2 zo'n adapters gehad...

Het is nuttiger deze lenzen te gebruiken op een Sony nex!

Comment

@ Jan: Ik denk dat hij wel degelijk F1:2 bedoelt, maw een 50mm F2 en geen 58mm F1.2

Comment

Working...
              X