Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
En als je geen ingebouwde scherpstel motor hebt kun je niet autofocussen met de D, persoonlijk vind ik het bij de D wel leuker dat je manueel je diafragma kan instellen. Maar voor een verschil van 50 euro zou ik zeker voor de G gaan, sluit qua uiterlijk ook beter aan op de nieuwere nikons.
ik kan de 1.8 af-d voor 80eur 2dehands kopen met nog 6maand garantie, ik heb een D90 dus de scherpstelmotor in de lens is nodig.
Zijn de verschillen in bokeh en scherpte erg groot?
Is dit een eerlijke prijs?
persoonlijk vind ik het bij de D wel leuker dat je manueel je diafragma kan instellen.
Dat kan ook met een G-lens, gewoon met het wieltje op de camera en met veel toestelen werkt de camera niet als de diafragmaring niet gelocked staat op het minimale diafragma.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
ik kan de 1.8 af-d voor 80eur 2dehands kopen met nog 6maand garantie, ik heb een D90 dus de scherpstelmotor in de lens is nodig.
Zijn de verschillen in bokeh en scherpte erg groot?
Is dit een eerlijke prijs?
De prijs lijkt me schappelijk als er echt nog 6 maand garantie op zit en de lens nog in goede staat is. Echter is de G versie scherper op het grootste diafragma.
Comment