Al heel wat gezocht en gelezen, maar heb toch nog geen antwoorden op mijn vragen (of heb niet goed genoeg gezocht).
Ik overweeg mijn kitlens 18-55 te vervangen door een 2.8 alternatief.
Nikon is niet haalbaar, dus kom ik uit bij
Tamron of Sigma.
Vragen ivm Tamron vs. Sigma:
1. Waarom is het prijsverschil zo groot tussen Tamron en Sigma, zijn toch beide 2derangs-merken?
2. met VC/OS of zonder? Ik lees nogal wat tegenstrijdige zaken. Ik fotografeer vaak kinderen en las ergens dat VC dan echt nodig is. Is dat zo? Ik dacht dat die VC eerder was om je eigen 'beweging' op te vangen en bij deze brandpuntafstanden lijkt me dat toch niet nodig. Anderszijds, de VC versie is er wel gekomen met een reden natuurlijk. Graag wat duidelijkheid.
Ik las dan ook nog over de Tokina 16-50 2.8. Hoe staat deze tov Tamron/Sigma.
Klopt dit dat deze enkel nog 2de hands te zoeken is?
Ik overweeg mijn kitlens 18-55 te vervangen door een 2.8 alternatief.
Nikon is niet haalbaar, dus kom ik uit bij
Tamron of Sigma.
Vragen ivm Tamron vs. Sigma:
1. Waarom is het prijsverschil zo groot tussen Tamron en Sigma, zijn toch beide 2derangs-merken?
2. met VC/OS of zonder? Ik lees nogal wat tegenstrijdige zaken. Ik fotografeer vaak kinderen en las ergens dat VC dan echt nodig is. Is dat zo? Ik dacht dat die VC eerder was om je eigen 'beweging' op te vangen en bij deze brandpuntafstanden lijkt me dat toch niet nodig. Anderszijds, de VC versie is er wel gekomen met een reden natuurlijk. Graag wat duidelijkheid.
Ik las dan ook nog over de Tokina 16-50 2.8. Hoe staat deze tov Tamron/Sigma.
Klopt dit dat deze enkel nog 2de hands te zoeken is?
Comment