Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-50 lichtsterk alternatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 17-50 lichtsterk alternatief

Al heel wat gezocht en gelezen, maar heb toch nog geen antwoorden op mijn vragen (of heb niet goed genoeg gezocht).

Ik overweeg mijn kitlens 18-55 te vervangen door een 2.8 alternatief.
    Nikon is niet haalbaar, dus kom ik uit bij
    Tamron of Sigma.

Vragen ivm Tamron vs. Sigma:
    1. Waarom is het prijsverschil zo groot tussen Tamron en Sigma, zijn toch beide 2derangs-merken?
    2. met VC/OS of zonder? Ik lees nogal wat tegenstrijdige zaken. Ik fotografeer vaak kinderen en las ergens dat VC dan echt nodig is. Is dat zo? Ik dacht dat die VC eerder was om je eigen 'beweging' op te vangen en bij deze brandpuntafstanden lijkt me dat toch niet nodig. Anderszijds, de VC versie is er wel gekomen met een reden natuurlijk. Graag wat duidelijkheid.

Ik las dan ook nog over de Tokina 16-50 2.8. Hoe staat deze tov Tamron/Sigma.
    Klopt dit dat deze enkel nog 2de hands te zoeken is?
    Al doende leert men...

Flickr

Re: 17-50 lichtsterk alternatief

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    1. Waarom is het prijsverschil zo groot tussen Tamron en Sigma, zijn toch beide 2derangs-merken?
    Als de één de beste budget 70-300 maakt en de andere de beste 50/1.4 kan je dan nog er zo over spreken?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Als de één de beste budget 70-300 maakt en de andere de beste 50/1.4 kan je dan nog er zo over spreken?
      Hans, het zal aan mij liggen, maar ik heb je zin nu al 5 keer gelezen en snap nog steeds niet wat je bedoelt.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vermoed dat Hans reageert op je uitspraak "zijn toch beide 2derangs-merken".

Grtz, Michel

Comment

inderdaad.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zo 2-de rangs zijn die merken niet, ze hebben wel heel goedkope lenzen in hun aanbod welke minder van kwaliteit zijn, aan de andere kant hebben ze ook duurdere lenzen waarvan de kwaliteit deze van de duurste merklenskes overstijgt.
            bvb de sigma 50mm 1,4
            de nieuwe tamron 24-70 f2,8
            de oude tamron 28-75 f 2,8 (op APS )
            grootzoombereik lenzen -> Sigma
            aantal macro objectieven -> sigma en ook tamron
            etc..
            laat je niet misleiden !

Comment

Ok Ok

Maar hiermee heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vragen
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Vr, Vc of os kan helpen in donkere situaties... Noodzakelijk? Neen...
                De tamron is van beeldkwaliteit ongeveer gelijk aan de Nikon, maar tragere AF en lijkt minder stevig
                De sigma is van beeldkwaliteit zo goed als evengoed of de tamron, maar met snellere AF en steviger... Maar ook duurder dan de tamron...

De Nikon is de beste en de duurste, en combineert de goede eigenschappen van beide vorige...
                Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Working...
                X