Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
    Bizar dat mensen na een maandje op dit forum mij al zo goed kennen zeg
    je geeft jezelf ook nogal bloot hè.
    maar wat moet je nou met een 8mm fisheye..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nou, als ik zie wat voor gave resultaten je daarmee kan behalen vind ik het toch wel interresant. Maar ik weet niet of het die 300 euro waard is.
      Misschien zijn er ook nog wel wat andere leuke objectieven voor die prijs?
      Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
      35mm f/1.8G

Comment

O jee daar ben ik weer. Ik heb een andere lenscombi gevonden: De nikon 40mm f/2.8 micro + Tamron AF 70-300 f/4-5,6 SP DI VC USD
        En dan koop ik geen (of wat later een) fisheye lens. Want ik hoorde dat de bokeh van de 35mm helemaal niet zo geweldig is. En zojuist van thatnikonguy een filmpje gekeken waar de tamron echt bijzonder goed presteert!
        Slimme keuze of niet?
        Ik hoop dat ik jullie nou niet ga lopen irriteren met mijn speculaties
        Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
        35mm f/1.8G

Comment

Van de 35 mm heb ik nog geen slechte resultaten gezien... 40 mm is wel niet zo lichtsterk en ook niet echt snel om te focussen. 70-300 is ook geen 55-200, deze vult uw 18-55 misschien niet zo goed aan. In vele situaties loop ik ook tegen de 70 mm van de 70-200 2.8(wel op dx), wat de beste lens is in zijn range, maar het is anders dan een 55-200. Waarbij je toch nog naar 55mm kan grijpen als je wat wijder nodig hebt.
          Volgens mij zij het lenzen dat je niet zwartwit mag vergelijken, heb je de 300mm nodig om vogeltjes wat dichter te kunnen trekken, neem dan een 70-300. Als je een lens wilt dat je 18-55 perfect aanvult, pak dan een 55-200.

Hangt dus opnieuw af van u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Als marijntje42 zegt dat hij voor lens x gaat, dan komt hij binnen een paar weken af met de melding dat hij lens y gekocht heeft. Een beetje zoals met z'n spiegelreflex. Ik heb hem al door.
            O jee daar ben ik weer. Ik heb een andere lenscombi gevonden: De nikon 40mm f/2.8 micro + Tamron AF 70-300 f/4-5,6 SP DI VC USD
            En dan koop ik geen (of wat later een) fisheye lens. Want ik hoorde dat de bokeh van de 35mm helemaal niet zo geweldig is. En zojuist van thatnikonguy een filmpje gekeken waar de tamron echt bijzonder goed presteert!
            Slimme keuze of niet?
            Ik hoop dat ik jullie nou niet ga lopen irriteren met mijn speculaties

Ik vind 'slechts' F/2.8 trouwens traag voor een prime. Bekijk anders eens wat foto's die gemaakt zijn met de AF-S 35mm F/1.8, zoals de foto's in deze flickr groep en oordeel zelf over de kwaliteit van de bokeh.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Dan ga ik toch voor de 55-200, die is bovendien ook wat lichter en kleiner en zit ook een opbergzakje bij. En is bijna de helft goedkoper. De 40mm lijkt me leuk voor macro shots maar is ook weer wat duurder. Dus het word de 35, 40 of 50.. ik zal er nog over nadenken, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag
              Danku henri108
              35mm f/1.8G

Comment

als iemand suggesties heeft hoor ik het graag
                die heb je toch? iedereen zegt je dat je de 35mm moet nemen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ja maar qua zoomlens en nog extra lens a 300 euries. zit nu te denken aan samyang fisheye maar misschien hebben jullie betere keuzes?
                  35mm f/1.8G

Comment

Of bijv. goed statief e.d.
                    35mm f/1.8G

Comment

O jee daar ben ik weer. Ik heb een andere lenscombi gevonden: De nikon 40mm f/2.8 micro +
                      ik hoorde dat de bokeh van de 35mm helemaal niet zo geweldig is....
                      lees je openinspost nog eens goed,,?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het wordt toch de 35mm bouk Ik vind de meerprijs van 70 euro voor alleen dat kort scherpstellen m toch niet waard. Dus ik ga voor de 35mm + 55-200mm en dan nog een ander lensje rond de 300 of iets van een goed statief e.d.
                        Maar welke? De fisheye lijkt me nog steeds interessant. kun je leuke dingen mee doen heb ik wel gezien Maar ik weet niet of iemand van jullie ervaring heeft met fisheye fotografie?
                        35mm f/1.8G

Comment

Zoek je een lens om sporadisch eens iets mee te doen of iets wat je meer kan gaan gebruiken ?
                          Fisheye is wel eens leuk, bij gelegenheid, maar voor mij is het niet meer dan dat.

Wat ik zou doen: de centen voor een fisheye en voor die 55-200 in mijn zak houden en nog even verder sparen voor die Tamron 70-300.

Of als je toch die 55-200 wil, laat dan tenminste die fisheye waar ze is en spaar voor een 85/1.8 of een goeie macro-lens als dat je interesseert (zoals je hierboven aangaf).
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Hmm ja goede argumentatie.
                            Maar dan zit er wel een gat tussen mijn 18-55 en 70-300, is dat storend?
                            35mm f/1.8G

Comment

nee
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Okidoki
                                Ik heb zojuist een lijstje gemaakt:
                                Nikon 35mm
                                Tamron 70-300 VC (niet die goedkoopste van 130 dus, maar die van 340)
                                Delta lens pouch L size
                                52-62mm verloopring
                                52mm uv
                                62mm uv
                                62mm variabel grijsfilter
                                62mm Circulair pol.
                                Filter bag voor 8 filters
                                Nikon SB-700
                                Samson meteor mic
                                En het nog terug te betalen deel van de camera aan mn ouders:P
                                ___+
                                1409,50

Niet verkeerd toch? Ik ben er al hard voor aant werk deze zomervakantie
                                35mm f/1.8G

Comment

Working...
                                X