Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)

Voor de langere brandpuntsafstand koop ik de 55-200 nikkor dus dat is het probleem niet ik zit puur in de knoop met welke juist is voor mij, zelfs met de afstanden uitproberen op de kitlens kom ik er niet uit.
    Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
    35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
      ik zit puur in de knoop met welke juist is voor mij, zelfs met de afstanden uitproberen op de kitlens kom ik er niet uit.
      Dit probleem kan maar één persoon oplossen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ikzelf? Ja maar daarom vraag ik het aan jullie:P van welke waarvoor zegmaar.
        Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
        35mm f/1.8G

Comment

Ik heb ook lang zitten te twijfelen tussen beide, maar daar ik net als jij een crop camera heb, heb ik besloten om de 35mm te gaan kopen.

In het begin fotografeerde ik met mijn kitlens ofwel op 18mm ofwel op 55mm, maar ik merk dat ik hem nu meer en meer instel op 35mm en zo mijn foto's probeer te kadreren, en kom ik er dan net niet, dan zoom ik soms wel verder in. Dit is iets dat ik met de 35mm natuurlijk niet zal kunnen doen, maar dan moet ik maar over de omheining kruipen.

Het kan zijn dat ik nadien misschien ook nog wel de 50 ga aanschaffen, of zoals ze hier al aanhaalde de 85. Maar dat is iets voor later, nu ben ik dus aan het sparen voor de 35mm en enkele andere dingen om mijn camera te onderhouden.

Het voordeel van de 35mm is ook dat die voor ons eigenlijk een foto zal maken die ongeveer het perspectief van wat wij zien weergeeft. Althans, dat merk ik toch bij mijn kitlens en is wat anderen ook schrijven. Ik denk dat ik een professionele fotograaf wel mag geloven.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dit probleem kan maar één persoon oplossen.
            The A-Team?
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

@Rudy Mas, goed punt heb je daar met "dan maar over de omheining heen kruipen". Ik denk dat ik dus ook mijn keuze heb gemaakt, de 35mm. Dan zit ik ook niet met het probleem van de filters. en @jocau, zit wat in:P
              Bedankt allemaal! En als jullie nog andere suggesties hebben hoor ik het graag!
              35mm f/1.8G

Comment

En ik vind persoonlijk een 50mm leuker, spannender,.. qua beeldhoek, scherptediepte,...

Is een persoonlijke kwestie dus. Ik zou me zelf wel enkel laten leiden door dergelijke zaken en echt niet door het al dan niet al hebben van filters.

Comment

Het voordeel van verwisselbare objektieven is, dat ze verwisselbaar zijn.
                  Ga voor kwaliteit. Je zult zien dat je er na verloop van tijd meerdere zult hebben. En bij de ene gaat dat snel, bij de andere wat minder snel.
                  En als je per sé met primes wil werken: gebruik dan wat meer de voeten-zoom, die kunnen de verschillen tussen 35 en 50 mm wel overbruggen.

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
                      Ik denk dat ik dus ook mijn keuze heb gemaakt, de 35mm.
                      Beste keuze.
                      Nu gewoon bestellen voordat je begint te twijfelen .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        The A-Team?
                        een team van één persoon?????????????????
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mn salaris komt pas over circa 2 weken Maar dan is dat wel een van de eerste dingen van mn lijstje die ik waarschijnlijk ga kopen voordat ik weer in twijfel schiet, haha:P. Ik wil naast deze en de 55-200 misschien ook nog een samyang 8mm f3.5 fisheye aanschaffen, is dit een goeie keus/toevoeging?
                          35mm f/1.8G

Comment

Als marijntje42 zegt dat hij voor lens x gaat, dan komt hij binnen een paar weken af met de melding dat hij lens y gekocht heeft. Een beetje zoals met z'n spiegelreflex. Ik heb hem al door.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Haha :$ ja ik ben echt zo'n twijfel mensXD maar ik denk dat het dit keer echt lens x gaat worden hoor (35mm) Dit keer zit er ook een korter tijdsbestek achter, over een dag of 5 zou mn salaris ongeveer gestort moeten worden. Dan eerst camera terugbetalen aan mn ouders en daarna denk ik eerst de 35mm, dan de 55-200, dan de sb-700, dan de Samson Meteor mic, dan nog wat filters en dan de 8mm fisheye.
                              35mm f/1.8G

Comment

Bizar dat mensen na een maandje op dit forum mij al zo goed kennen zeg
                                35mm f/1.8G

Comment

Working...
                                X