Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op een crop body ? Dan "gedraagt" ie zich als een 50mm.
Op een full frame body ? Dan gedraagt ie zich zoals hij gebouwd werd, 35mm.
Weet dat er fotografen (niet de minste !) zijn (geweest) die zowel enkel op 35 als op 50 mm werken/gewerkt hebben.
Maw, je kan er alles mee fotograferen !
Gewoon even logisch nadenken ... sommige onderwerpen zullen beeldvullend op je scherm verschijnen, andere zijn amper een stipje in de verte ...
Eén ding is zeker, f1.8 is "redelijk" snel inzake diafragmaopening
Doet me denken aan de opmerking die je soms krijgt indien je met een telelens rondloopt ... " Wow ! Daar kan je zeker een foto mee trekken van de maan !!!".
En dan reageer ik ..." kan je ook met je gsm !!!"
Als je op Flickr zoekt op "Nikkor 35mm f1.8" of "Canon 35mm f2" dan zie je rechts een link naar alle foto's die met deze lens getrokken zijn of er verband mee hebben. Dat geeft je een beeld wat anderen met deze lens doen.
Ik heb zelf een 35mm lens (en tot nu toe minder gebruikte 85mm) en ben genoodzaakt om hiermee zowat alles te doen: close up, actie, portret en landschappen, met behoorlijk resultaat.
Op een crop camera een zeer veelzijdige lens!
Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast
idd, crop camera. Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.
Oorspronkelijk geplaatst door SocietyiswrongBekijk bericht
idd, crop camera. Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.
Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.
Dat zegt veel over je vriend zijn fotografische kennis hahaha
Neem het gerust aan van veel mensen hier, die 35mmf1.8 is een héél tof lensje en breed inzetbaar.
Ga voor portretjes wel niet te dicht staan want dan kan je wel wat vervorming hebben, of het moet zo bedoelt zijn natuurlijk.
Dit lukt denk ik dan allemaal goed met die lens?
Iedere lens is overal voor te gebruiken, het is maar net wat wil je en hoe weet je de beperkingen van een lens te gebruiken of te omzeilen
Ooit eens gehoord en altijd bijgebleven:
"Het beste materiaal heb je bij je, daar kan je namelijk foto's mee maken"
Ik ben wat verbaasd over de vraag waar je een 35 mm objectief voor kan gebruiken.
Het aardige van digitale fotografie is dat je direct het resultaat ziet.
Ga dus aan de slag en je merkt vervolgens zelf wel of je iets kan met de bijbehorende beeldhoek.
Dit lukt denk ik dan allemaal goed met die lens?
Je hebt een zoom. Zet die eens op 35mm en dan weet je het toch zelf?
Comment