Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 structureel probleem geval, of gewoon weer pech

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 17-85 structureel probleem geval, of gewoon weer pech

Net toen in in Lucca in Italie gearriveerd was bleek mijn Canon 17-85 compleet vast te zitten. Dit is nu al de tweede 17-85 waar ik problemen mee heb.Het objectief is welliswaar veel gebruikt, maar slechts 2,5 jaar oud. In vijf jaar tijd heb ik nu twee van dit soort lenzen defect gehad en ik durf te wedden dat de reparateur weer met het smoesje "val- en stootschade" komt. Terwijl er nog een kras op zit doordat ik hem altijd zorgvuldig behandel. Zijn er meer collega's die problemen met dit objectief hebben?

Groeten,

Willem

Re: Canon 17-85 structureel probleem geval, of gewoon weer pech

is een probleemobjectief.
    Ik heb al zeker 10 van die objectieven hersteld die een diafragma hadden wat om zeep was.

Comment

Jeroen, wat zou een alternatief kunnen zijn?

Comment

TS,
        Je vraagt naar een alternatief?
        Bij welke beeldhoek werk je vaak?
        Bij welk diafragma werk je graag?
        Wat is je budget?
        Wat zijn je kwaliteitseisen in termen van scherpte?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

@Weggum: heel simpel gewoon de 15-85 nemen. De 17-85 is gekend om zijn problemen.
          Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
          http://www.500px.com/Forex7d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weggum Bekijk bericht
            Canon 17-85 compleet vast te zitten.
            wanneer je errror99 krijgt bij een diafragma kleiner dan volopen, dan is het de diafragmaflexkabel die onderbrekingen heeft ... kan je vervangen ... bvb Jeroen kan je daarmee helpen ... mechanisch vast is geen bekend probleem bij de 17-85

Comment

Nee, dit keer geen error 99. Lens zat gewoon vast op de laagste stand: 17 mm
              Wat is eigenlijk het verschil tussen de 15-85 en de 17-85? Ander produktie land?

Comment

Als hij gewoon vast zit kan ik dat mss wel fixen door die eens open te doen en te zoeken naar de blokkage, met wat geluk is dat wel te fixen zonder al te grote kosten. Ik kan dat objectief nu toch al met de ogen dicht openen :-)

Comment

en met de andere 17-85er als donor lukt dat zeker ... we mogen veronderstellen dat je de andere hebt gehouden als spare parts bron

Comment

Ben op vakantie in Duitsland en krijg vanaf gisteren error 01 als ik op 17 tot 24 mm schiet. Als ik meer inzoom doet hij normaal. Ik heb de lens iets meer dan 3 jaar. Ik twijfel nu; lens laten herstellen of nieuwe kopen. Ben benieuwd wat de kosten zullen zijn.

Comment

je hebt berichtje

Comment

Volgens de reparateur is het zoom deel van het objectief vervuild, kosten 133 Euro. Ben ik blij dat ik verzekerd ben. Hopelijk blijft ie het nu een tijdje goed doen, geld voor een nieuw objectief heb ik nu even niet. Bedankt voor alle reacties en hulp. Groeten, Willem

Comment

Working...
                        X