Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke (tele)lens voor canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke (tele)lens voor canon 400D

Hallo,

Als newbie in de fotografie had ik graag jullie mening geweten over de aanschaf van een canon ef 70-200mm f/4.0 is usm.
    Is deze lens aan te bevelen voor een canon 400D?
    Hebben jullie andere alternatieven? Wat met de Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM?
    Ik zie tevens dat er een serieus prijsverschil is tussen de 70-200 IS en de 70-200 zonder IS. Waar ligt dit aan?

Many thnx
    Pandora11

Re: welke (tele)lens voor canon 400D

Is? ...

Comment

Dat de ene beeldstabilisatie heeft en de andere niet. Trek je stilstaande objecten dan heb je een voordeel aan IS. Bij bewegende objecten niet.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Beide objectieven, de 70-200 4.0 met en zonder IS, tekenen heel scherp. Door de IS wordt het objectief wel breder inzetbaar. Ik zou niet gauw de non-IS versie kopen!
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Wat wil je gaan doen kwa fotografie? Voor algemeen gebruik, kiekjes, vakantie, mooi weer fotografie e.d. zou ik neigen naar de 70-300 IS USM zonder de L toevoeging, deze kost zo'n € 475. Ga je liever voor een optisch wat betere kwaliteit en een duidelijk betere mechanische kwaliteit dan zou je de L variant kunnen overwegen, kosten € 1.250. Volgens velen is de 70-200 optisch beter als de 70-300, je mist dan wel de laatste 100mm zoom, maar wil je een versie met IS dan betaal je zo'n € 1.050 (f4) - € 2.150 (f2.8).

Ikzelf gebruik mijn telelens (oude Canon 70-300mm zonder IS USM) eigenlijk alleen tijdens vakanties en bij mooi weer en ik ben er buitengewoon tevreden mee. Mocht ik meer 'professioneel' willen gaan fotograferen op feesten, bruiloften, optredens e.d. dan zou ik een overstap maken naar de 70-200, mocht mijn huidige lens me echter in de steek laten dan neig ik toch wel sterk naar de 70-300 IS USM (zeker gezien de tweedehandsprijzen).

Comment

De 70-300 L IS is heel scherp over het hele zoombereik, en heeft een supersnelle autofocus.
            Het enige nadeel is de hoge prijs, maar een 70-200 f4 L IS + een 1,4x teleconverter kost nog meer, en met de teleconverter zal de beeldkwaliteit iets minder goed zijn dan de 70-300.

Wat wil je fotograferen, en hoeveel geld wil je uitgeven?

De 70-200 f4 zonder IS is de goedkoopste uit de 70-200 reeks, en die heeft ook al een heel goede beeldkwaliteit.
            Maar ik vind beeldstabilisatie op een tele een heel groot voordeel, daarom koop ik zelf geen tele meer zonder beeldstabilisatie.
            De IS lenzen uit de 70-200 reeks (en de 70-300 L IS) zijn spatwaterdicht, maar als je die op een 400D gebruikt dan maakt dat eigenlijk niet veel uit.

De "gewone" 70-300 IS is ook zeker geen slechte lens, en die is veel goedkoper dan de "L" versie.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb sinds kort een sigma 70-200 2.8 OS + sigma 1.4 TC. Dijk van een lens voor dat geld. Heb ze tweedehands gekocht voor een 650 euro, nog geen jaar oud. Ze had wel een probleem met de AF maar is bij Sigma binnen geweest en is perfect hersteld (Dankuwel toffe fotowinkel in Geel) Samen met de 1.4 TC van Sigma (+-200 euro) werkt ze nog supergoed en vrij snel, f4 dan wel te verstaan (of f5.6/f6.3 waar ik ze meestal op gebruik.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
              X