Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50mm voor Canon

Ik zou ook eens kijken naar deze : http://www.lensrentals.com/blog/2012...d-they-do-that

Comment

Bedankt voor al de tips en ideeën. Ik ben gisteren beginnen zoeken naar een 2dehands exemplaar van de 50mm f1.8 en bijna onmiddellijk een exemplaar gevonden in de buurt. Sinds deze avond heb ik het lensje. Nu kan ik beginnen spelen en dan zie ik wel of het voor mij de moeite loont om over te stappen naar f1.4.

groetjes,
      Johan

Comment

Veel plezier ermee! Hou er wel rekening mee dat het wat wennen is ermee te werken Het vergt wat doorzetting om ermee overweg te kunnen maar t'loont echt de moeite
        Webstek in opbouw

Comment

Het enige wat ik aan de TS zou willen vragen wat voor soort foto`s hij wilt gaan maken met de bewuste lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            zoals zoveel heb ik de 1.8 plastiekje. voor dat geld een superlens. ik zou hiermee beginnen, nadien mss een 1.4 nemen.
            ik heb enkel een filter er op zitten (zat er gratis bij), binnen vijs ik het er soms gewoon af.
            Als je geld wilt weggooien is dat de perfecte tip.
            koop dan direct een 1.4 ben je geen dubbele aankoop aan het doen.
            voor mij persoonlijk is een 1.8 meer dan genoeg en is de 1.4 mij de meerprijs niet waard.

Comment

Ik vond dit ook zo een rare reactie waarom eerst een 1.8 kopen en dan misschien de 1.4 ?
              Nu ondertussen heeft hij al een 1.8 aangeschaft en zal daar wel tevreden mee zijn zeker?
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Is toch niets raar aan? Je koopt een 1.8 omdat hij goedkoop is. Is de lens uiteindelijk toch niet je ding of merk je dat 1.8 voldoende is, dan ben je een pak minder geld kwijt dan wanneer je direct de 1.4 gekocht had.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ik vond dit ook zo een rare reactie waarom eerst een 1.8 kopen en dan misschien de 1.4 ?
                  om mss te ontdekken of een prime / primes hem wel kunnen bekoren?
                  hij nadien mss toch net dat klein tikkeltje lichtsterkte kan gebruiken of toch nog wat moeilijkere uitdagingen wilt qua scherptediepte of hij nog een specialer bokeh/dof wilt?
                  wat is dat nu aan jullie om over te oordelen al dan niet? iedereen doet met zijn / haar geld toch wat hij wilt, lijkt me

ik heb nu ook een 50 1.8 maar ik speel op termijn ook nog wel met het idee om een 1.4 aan te schaffen als ik eerst mijn andere glas heb aangekocht en met mijn 1.8 goe gespeeld heb, niet noodzakelijk voor meer lichtsterkte maar een nog uitdagendere scherptediepte en ander bokeh
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Zo ben ik geëvolueerd van de 50mm f/1.8 (dat ik nog steeds heb, en in welbepaalde gevallen nog gebruik) naar een 85mm f/1.8, om meer afstand (en minder vervorming) te krijgen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

even een eventueel bizarre vraag, zijn deze 50mm lenzen effectief 50mm of 50mm x 1,6?

Comment

50mm is 50mm op een fullframe camera. Op een cropcamera moet je inderdaad de cropfactor mee in rekening brengen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
                          even een eventueel bizarre vraag, zijn deze 50mm lenzen effectief 50mm of 50mm x 1,6?
                          hangt af van je camera

als het een full frame is, blijft het 50mm, bij een croptoestel moet je idd de cropfactor van ofwel 1,3x (canon 1D), 1,5x (nikon) of 1,6x (canon xxxD, xxD, 7d) vermeningvuldigen
                          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Het AF-systeem van de Canon 50/1.4 is inderdaad fragiel, het raakt na een tijdje defect (bij mij na 2 jaar). De 50/1.8 daarentegen heeft er geen last van.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Het AF-systeem van de Canon 50/1.4 is inderdaad fragiel, het raakt na een tijdje defect (bij mij na 2 jaar). De 50/1.8 daarentegen heeft er geen last van.
                              vreemd aangezien die andere lens toch 3 keer zoveel kost!?

merk je verder het verschil ivm de usm van de 1.4 tegenover de 1.8? stelt hij veel sneller en stiller scherp?

Comment

Is het niet zo dat op een crop body 50mm gewoon 50mm blijft enkel door de sensor de beeldhoek veranderd ? ;-)
                                Crop factor (effectieve brandpunt afstand)
                                Last edited by Apple; 8 juli 2012, 14:25.

Comment

Working...
                                X