Sigma en Tamron maken beiden een 180 mm macro objectief. Ik fotografeer hoofdzakelijk passagiersvliegtuigen, maar wil weer een keer macro oppakken, omdat ik vanuit het analoge tijdperk weet dat het een zeer mooie vorm van fotografie is. En hedendaags kan dat m.i. alleen nog maar leuker zijn.
Wat ik me nu afvraag is het volgende :
De macro objectieven hebben van huis uit allemaal een behoorlijk trage AF, maar zou het een aankomend vliegtuig kunnen bijhouden ?
Dat zou mooi zijn, want dan heb ik een prime erbij voor de vliegtuigen, plus een macro-objectief.
Voor de duidelijkheid : Een vliegshow is niet aan mij besteed, dus het betreft alleen maar "tamme" vliegtuigen. En mocht ik daar toch terecht komen, zou ik toch naar mijn 70-300 pakken.
Groeten,
Johan
Wat ik me nu afvraag is het volgende :
De macro objectieven hebben van huis uit allemaal een behoorlijk trage AF, maar zou het een aankomend vliegtuig kunnen bijhouden ?
Dat zou mooi zijn, want dan heb ik een prime erbij voor de vliegtuigen, plus een macro-objectief.
Voor de duidelijkheid : Een vliegshow is niet aan mij besteed, dus het betreft alleen maar "tamme" vliegtuigen. En mocht ik daar toch terecht komen, zou ik toch naar mijn 70-300 pakken.
Groeten,
Johan
Comment