Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma/Tamron 180 mm macro voor vliegtuigen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma/Tamron 180 mm macro voor vliegtuigen ?

Het heeft een tijdje geduurd, maar eindelijk is het er dan van gekomen.
    Zondag jl. was ik met de bezitter van de Tokina 100mm F2.8 in de buurt van Maastricht, dus een mooie kans.
    De Autofocus:
    Totaal geen probleem om een aankomend vliegtuig met continu-AF te volgen. Alleen moet je er wel voor zorgen dat je op oneindig begint, anders duurt het echt veel te lang.
    De beelkwaliteit :
    Volgens mij (maar wie ben ik ) mankeert er echt niets aan. Scherpte/kleur/contrast/vervorming , allemaal oké.
    Wat is het overigens heerlijk fotograferen met een prime. Normaal gesproken met een zoomlens ben je wel heel veel bezig om je plaatje "vol" te houden.
    Of ik ooit een macro-objectief ga kopen, weet ik nog niet ,maar een mooie prime zal er best een keer komen.
    Bedankt voor de reacties tot nu toe, en kijk maar eens op : Scramble
    En ik hoor natuurlijk graag, wat jullie er van vinden.
    Groeten,
    Johan
    Last edited by Johan1956; 11 september 2012, 18:23.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Veel moeten croppen of stond je werkelijk zo dicht? Misschien is de Sigma 50-500 iets voor u (ben er ook al even naar aan het kijken).

Comment

De foto's van de opstijgende vliegtuigen zijn nagenoeg niet gecropt. Alleen de "reserve" die je houdt tijdens het fotograferen heb ik eraf gehaald.
        De Sigma 50-500 is zeker een pracht van een zoomlens, maar ik heb al een goede zoomlens. (70-300) Die is natuurlijk minder flexibel in gebruik, maar ik ben er dik tevreden mee.(en niet zo loeizwaar)
        Dus eigenlijk wil ik voor de "gewone" spottersfoto's gewoon mijn 70-300 blijven gebruiken. Voor de echt mooie vliegtuigfoto's zit ik voorzichtig aan de 300mm F4, van Nikon te denken. Ik weet het, absoluut niet flexibel, maar een grandioze kwaliteit. En een totaal ander manier van fotograferen.
        Bedankt voor het meedenken.
        Groeten,
        Johan

Comment

Weet ook dat de 300mm f/4 zal worden vervangen door een vr-versie, dan zal de prijs dus zakken (even wachten denk ik). Maar de 300 f/4 is idd zeer scherp, zelfs op de D800 is het een fantastische lens dat niet moet onderdoen voor de 2.8 (toch niet veel).

Comment

Dat had ik op Nikon-rumours ook gezien. Inderdaad even wachten, want het kan ook zijn dat er op de nieuwe, beeldstabilisatie en een betere statiefvoet zit. Maar daar zal dan ongetwijfeld een hoger prijskaartje aan hangen.
            Groeten,
            Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Dat had ik op Nikon-rumours ook gezien. Inderdaad even wachten, want het kan ook zijn dat er op de nieuwe, beeldstabilisatie en een betere statiefvoet zit. Maar daar zal dan ongetwijfeld een hoger prijskaartje aan hangen.
              Groeten,
              Johan
              Je kan nog steeds de oude kopen, maar de prijs daarvan zal enorm zakken door de nieuwere versie (bv. net zoals de D90 toen de D7000 uitkwam)

Comment

Working...
              X