Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma macro?

    Me niet verkeerd begrijpen hé Roland, ik bedoelde "flauwe zever" van digicamshop.be, niet van jou

    Maar nu je de email gepost hebt, er staat toch nergens dat je het objectief niet mag testen?
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #17
      Re: Sigma macro?

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Me niet verkeerd begrijpen hé Roland, ik bedoelde "flauwe zever" van digicamshop.be, niet van jou

      Maar nu je de email gepost hebt, er staat toch nergens dat je het objectief niet mag testen?
      (verkeerd geknipt en geplakt, sorry)

      Eric, ik had dit wel begrepen hoor , kijk hier hun (juiste) antwoord:

      Beste meneer/mevrouw,
      Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: 722292 Sigma Macro 180/2.8 OS voor Nikon
      Helaas is het niet mogelijk om voor de aankoop producten te testen.
      Onze excuses voor het ongemak.
      Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
      Met vriendelijke groet,
      Nele Vandeweerd
      Medewerker klantenservice

      Digicamshop.be
      Ankerui 11-13
      2000 Antwerpen
      klantenservice@Digicamshop.be
      Tel: 03 8082709
      Fax: 03 6084410
      Last edited by Roland Cuypers; 8 juni 2012, 17:41. Reden: foutje

      Comment


      • #18
        Re: Sigma macro?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dan weet je de werktruimte toch ook.
        Niet helemaal. Sigma geeft bij de 150mm lens niet aan of er een interne scherpstelling is. Dus weet ik niet wat de vrije ruimte/ werkruimte is tov de 180mm.

        Groet Hans.

        Comment


        • #19
          Re: Sigma macro?

          Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
          Niet helemaal. Sigma geeft bij de 150mm lens niet aan of er een interne scherpstelling is. Dus weet ik niet wat de vrije ruimte/ werkruimte is tov de 180mm.

          Groet Hans.
          De Sigma 150mm heeft altijd een interne scherpstelling gehad ( dat geldt voor de oude versie zonder OS, en ook voor de nieuwere OS versie), het is de 105mm die een heel stuk uitschuift naarmate het onderwerp dichter bij de camera komt.
          Op de minimale scherpstel-afstand is die 105mm dus het langst, daar heeft de 150mm geen last van.
          Bij de nieuwe 180mm verandert de lenge dus ook niet tijdens het scherpstellen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Sigma macro?

            digicamshop.be is een dozenschuiver...die hebben denk ik niet eens een showroom waar het objectief getest kan worden.

            Dat is de gok die je neemt met een webshop, die enkel een webshop heeft. Bij een meer oldschool fotozaak kan je het objectief echt wel testen


            Via digicamshop zal je gebruik moeten maken van je consumentenrecht om als het objectief niet bevalt hem binnen 7 dagen te retouneren, je bent dan wat langer onderweg.



            Overigens zijn die zogenaamde QC issues bij Sigma's vooral oude wijven verhalen die iedereen maar klakkeloos overneemt. Bijna geen enkele fotograaf heeft de middelen om op bulk zaken in te kopen en dit daadwerkelijk te testen. Daarnaast hoor je al enkele jaren geen concrete zaken meer hiervan (niet meer als bij andere merken, incl. Canon en Nikon...). Ik zou er niet te bang voor zijn, helemaal niet in het macro segment, waar Sigma één van de topspelers in de markt is. Elk objectief moet je testen voor aanschaf...en voor kleine afwijkingen is er micro adjust.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #21
              Re: Sigma macro?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De Sigma 150mm heeft altijd een interne scherpstelling gehad ( dat geldt voor de oude versie zonder OS, en ook voor de nieuwere OS versie), het is de 105mm die een heel stuk uitschuift naarmate het onderwerp dichter bij de camera komt.
              Op de minimale scherpstel-afstand is die 105mm dus het langst, daar heeft de 150mm geen last van.
              Bij de nieuwe 180mm verandert de lenge dus ook niet tijdens het scherpstellen.
              Bedankt voor de aanvulling. Ik had al een bruin vermoeden dat dit zo is.

              Groet Hans.

              Comment


              • #22
                Re: Sigma macro?

                Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                Niet helemaal. Sigma geeft bij de 150mm lens niet aan of er een interne scherpstelling is. Dus weet ik niet wat de vrije ruimte/ werkruimte is tov de 180mm.
                Dan moet je toch eens beter de site raadplegen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma macro?

                  Heb alvast geinformeert naar de 150 mm + 2x converter dan com je op een bedrag van
                  1118,- euro
                  Hier kun je ook zien dat dat deze lens internal Focus beschikt

                  link naar de nieuwe APO Macro 180mm F2.8 EX DG OS HSM .
                  voorals nog alleen Sigma mounts
                  Last edited by jessey; 9 juni 2012, 12:02.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma macro?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Dan moet je toch eens beter de site raadplegen.
                    Je zult ongetwijfeld betere ogen hebben dan ik, maar wijs me eens aan waar de interne scherpstelling wordt genoemd
                    Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.


                    Ben benieuwd.

                    Groet Hans.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma macro?

                      Gewoon de nederlandstalige site gebruiken....


                      Daar zag ik trouwens ook de 180mm macro er niet meer is.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma macro?

                        Er is wel een nieuwe 180 OS aangekondigd, staat zelfs al op sommige webshops als soort van pre-order...maar concreet zijn ze er nog niet volgens mij.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma macro?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Gewoon de nederlandstalige site gebruiken....


                          Daar zag ik trouwens ook de 180mm macro er niet meer is.
                          Je hebt gelijk. Beetje vreemd is dat verschillende landensites verschillende informatie geven.
                          De Nederlandstalige site geeft niet de nieuw aangekondigde 180mm lens aan, zoals hier
                          http://www.sigma-photo.co.jp/english/news.htm (stukje naar beneden, datum 2012.1.10)

                          Verwarrend, verwarrend..

                          Groet Hans.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma macro?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            Overigens zijn die zogenaamde QC issues bij Sigma's vooral oude wijven verhalen die iedereen maar klakkeloos overneemt.
                            Toch niet voor het verleden. Ik heb eens een 10-20 getest, die was zo slecht dat ze het bij de foto zaak niet konden geloven: scheef scherptevlak en CA daar lusten de honden geen brood van. Één uit een ander filiaal laten komen en die was prima.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sigma macro?

                              Uit ervaringen, hoelang is het wachten na de aankondiging vooraleer de lens beschikbaar komt (aan topprijs vast) - en welke wachttijd mag je in acht nemen (bij benadering) voor de prijzen van die nieuw-fase-niveau komen?
                              Webstek in opbouw

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sigma macro?

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                                digicamshop.be is een dozenschuiver...die hebben denk ik niet eens een showroom waar het objectief getest kan worden.

                                Dat is de gok die je neemt met een webshop, die enkel een webshop heeft. Bij een meer oldschool fotozaak kan je het objectief echt wel testen


                                Via digicamshop zal je gebruik moeten maken van je consumentenrecht om als het objectief niet bevalt hem binnen 7 dagen te retouneren, je bent dan wat langer onderweg.



                                )
                                Maar bij digicamshop heb je 14 dagen bedenktijd. Is het gekochte niet wat je er van verwachtte kan je het gewoon terugsturen. Welke fotozaak geeft je een week een lens mee om te testen?
                                Versta me niet verkeerd, ik koop lenzen en camera's meestal in een gewone fotozaak omdat je er ook uitleg en na service krijgt en even in de winkel kan proberen.
                                Albums
                                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                                Comment

                                Working...
                                X