Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    De nieuwe Sigma 70-200 OS lijkt daar anders geen last van te hebben...en die gebruiken toch ook fluoriet

Warmte was wel "de reden" inderdaad...Sony heeft ook enkele witte objectieven, volgens mij waren er van de Nikkor 70-200 VR ook witte (grijze) exemplaren...de Sigma 400mm f5.6 is ook in het wit uitgebracht.

Ik til er niet zo zwaar aan...wit, zwart, blauw of paars...als de kwaliteit maar goed is
    hangt ook af wat je ermee doet natuurlijk. Persoonlijk heb ik mijn 70-200 f2.8 L IS verkocht omwille van dat opvallend wit. Ik kreeg op meetings en andere events nogal rap een bende mensen die naar mij toe opstapten zodat ik foto's van hen trok of van hun wagens. Ze wisten overduidelijk dat witte lenzen duurder materiaal is... Deze is daarom vervangen door de 85 1.8 en de 135L.

dat wit is inderdaad om de warmte weg te houden en zoals hjanssen al vermelde ook marketing doeleinden.

Moest ik jou zijn lees veel ervaringen en bekijk voorbeeldfoto's van de sigma 70-200. Tamron heb ik echt geen kaas van gegeten.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik vind het wit soms een voordeel : bv op hondenshows poseren mensen met hun honden zonder dat je het vraagt !

Of op concerten gaan mensen uit de weg, zodat je vooraan kan staan.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik vind het wit soms een voordeel : bv op hondenshows poseren mensen met hun honden zonder dat je het vraagt !

zoals ik dus zei, hangt er van af wat je fotografeert kan best wel zijn dat ikzelf ooit wel nog terug een 70-200 ga bezitten de mkII dan want ik hoor daar zoveel goeds over. Maar ook over de sigma hoor ik veel goeds. Nu nog eens even in handen zien te krijgen en het budget ervoor vinden

Comment

Ik denk dat voor FF gebruikers helemaal geen kwalitatief vergelijkbaar alternatief verkrijgbaar is, als je de recentste Canon en Nikon 70-200/2.8 objectieven bekijkt. Mij lijkt het dat alle recente Sigma's vooral voor APS-C ontwikkeld zijn (centrumscherpte redelijk hoog maar hoeken vrij teleurstellend op grotere diafragma's)
          Last edited by frank207be; 5 juni 2012, 18:08.

Comment

De nieuwe Sigma 70-200 OS lijkt daar anders geen last van te hebben...en die gebruiken toch ook fluoriet
            Die gebruiken ?LD glas oid met dezelfde eigenschappen als fluoriet zo staat het op de website of advertenties van Sigma.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

volgens mij waren er van de Nikkor 70-200 VR ook witte (grijze) exemplaren...
              Die waren voor de wannabee Canon....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De Canon 70-200 f2,8 L IS II tegenover de oude versie op een 5D MKII:

Ik zou graag een link plaatsen waarop je meteen de Sigma naast de Canon kan vergelijken, maar dat lukt niet.
                Je kan wel zelf een andere lens (de Sigma in dit geval) kiezen om ze te vergelijken op verschillende brandpuntsafstanden en diafragma-openingen.
                Dan zie je inderdaad (zoals Frank schreef) dat de Sigma met het diafragma volledig open op bepaalde brandpuntsafstanden goed presteert in het midden van het beeld, maar dat de rest duidelijk minder is.
                Last edited by Black B@ndit; 5 juni 2012, 21:04.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske Bekijk bericht
                  .....

@ bouk -->wat was volgens jou die reden dan om deze lenzen in het wit uit te brengen ?
                  minder krimpen en uitzetten bij warmte.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat alle witte lenzen extreem duur zijn, is nog zo'n vooroordeel van niet-fotografen.

Een 70-200 mm f4 zonder stabilisatie is geen 500 mm f4 he ... maar ze zijn wel allebei wit.

En dat alleen 'pro's' duur gerief hebben is nog zo'n misverstand.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Gisteren op de hondentraining een foto genomen van een vliegtuig heel hoog met de 70/200 II op de 7D en op foto was van vlieger niet veel te zien , met de zoomknop op het tostel volledig ingezoomd en vliegtuig was beeld vullend en scherp .Deze lens is momenteel een veel gebruikte bij ons .sta nog altijd versteld van de scherptte.

Comment

Dat alle witte lenzen extreem duur zijn, is nog zo'n vooroordeel van niet-fotografen.

Een 70-200 mm f4 zonder stabilisatie is geen 500 mm f4 he ... maar ze zijn wel allebei wit.

En dat alleen 'pro's' duur gerief hebben is nog zo'n misverstand.
                        wij weten dat, maar de mensen die ik op meetings tegenkom weten dat niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          minder krimpen en uitzetten bij warmte.
                          Nee, het uitelkaar spetteren van het fluoriet.

Comment

7d met grip en een sigma 70-200 2.8 os heeft ook al dat effect en die is zwart
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                              7d met grip en een sigma 70-200 2.8 os heeft ook al dat effect en die is zwart
                              Continu heel chagrijnig kijken helpt :P

Overigens weten naar mijn beleving enkel fotografen iets over witte objectieven. Als nikonian heb ik niet fotografen nog nooit naar mijn witte objectieven horen vragen namelijk...of horen vragen waarom ik die superieure objectieven niet bezit/gebruik.

Maar verder blijf ik er bij. Het zou me niet schelen wat voor kleur hij heeft...en als het er zoveel toe doet, dan zij de Sigma 70-200 OS en 120-300 OS de beste opties...al zal het altijd nét wat minder zijn als de witte canon IS II, maar dat is dan de keuze
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske Bekijk bericht
                                Hallo iedereen,

Zoals in de titel aangegeven ben ik op zoek naar een kwalitatief vergelijkbare lens voor de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM.

Reden waarom ik liever niet voor canon ga is dat ik helemaal geen voorstander ben van een opzichtig wit objectief . Alle andere (L) objectieven die ik heb zijn zwart en heel discreet (met uitzondering van het beetje rood ).

Ik kijk uit naar jullie voorstellen.

Misschien nog ter aanvulling, de lens zal worden gebruikt op een 5D mII (dus lens met een zoombereik tot 300 mm wordt eventueel ook overwogen). De lens moet kwalitatief en lichtsterk zijn. Met een kostprijs gelijk aan deze van de canon wordt minimaal rekening gehouden.

Greetz

Liriuske
                                Er is geen vergelijkbaar alternatief voor de Canon 70-200 II.
                                Dus hier houd het al op.

Alternatieven zijn jou hier al voorgesteld maar raad ik je af omdat de enige belemmering voor jou de witte kleur is. (achteraf misschien toch spijt krijgen)

Maar ti's aan jou om te kiezen.
                                Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                                X