Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objetief op rondreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Objetief op rondreis

    Hey,

    Ik vertrek in november tezamen met mijn vriendin voor 3 weken met de rugzak naar Cambodja. Ik heb me ook al dezelfde vraag gesteld van welke lenzen neem ik mee.
    Nu voor mijn Canon 7d neem ik zeker al mijn Canon 24-105 mee, super lens om uitstapjes mee te maken. Als telelens zal ik toch wel de zware 100-400 meenemen vermits ik hier heel graag mee werk, maar perfect alternatief is de 55-250. Voor breedhoeken is de 24mm te weinig dus moet ik me nog ergens een 10-24 van canon aanschaffen.
    Mijn vriendin heeft een canon 550d en neemt haar 15-85 mee als allrounder en haar 55-250 voor het betere zoomwerk.
    Ik heb ook al gekeken nr 18-200 maar de kwaliteit gaat toch sterk achteruit en dan vind ik het switchen van lenzen minder erg. Je moet er wat voor over hebben ;o)
    Veel succes!

    Groeten,
    Geert
    Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
    http://www.500px.com/Forex7d

    Comment


    • #17
      Re: Objetief op rondreis

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      2.8 ook maar op de 17mm alleen hé...
      Daarom zei ik al...zie het eigenlijk als een f4 objectief En naar mijn idee was hij op f4 wel goed op alle brandpuntafstanden.

      Ik hoor wel meer "hallelujah" gebruikers van de 15-85 van Canon vaak dan van de 17-70 van Sigma...maar met de Canon heb ik zelf niet veel ervaring.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #18
        Re: Objetief op rondreis

        Ik zou in dit geval toch twee lenzen meenemen...

        Zoals hierboven al aangehaald:
        Sigma 17-70, of
        Sigma 18-250 of zo.

        En een 35/1.8 erbij... (neemt geen plaats in, kost weinig, levert heel wat extra licht op als je s'avonds of binnen iets wil doen, en je kan er ook nog mooie portretjes mee maken ).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Objetief op rondreis

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Ik zou in dit geval toch twee lenzen meenemen...
          Zou ik ook doen.

          Ik heb op het moment ook een 450D + grip en opreis neem ik mijn Canon 17-55 f/2.8 IS USM en 55-250 f/4-5.6 IS mee. Deze laatste is zo licht dat je bijna zou vergeten dat je hem mee hebt want in mijn geval staat de 17-55 er voor 90% op.
          Ben het afgeleerd om mijn Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM opreis mee te nemen, behalve als ik met de auto reis dan gaat hij toch mee.

          Grtz,
          Ozric
          The first blow fells not the tree!

          Comment


          • #20
            Re: Objetief op rondreis

            Bedankt voor de vele reacties en hulp, apprecieer ik ten zeerste

            Ik moet wel zeggen, de keuze wordt moeilijker en moeilijker

            Geen idee meer op dit moment, zoveel andere meningen en aanraders.

            Ik heb een tijdje (2 dagen ) gedacht; ik ga voor de Sigma 17-70, gunstig in prijs en daar dan eventueel nog klein anders 'fun' lensje bij, een samyang 8 of 14mm ofzo. Deze zijn ook niet al te prijzig.
            Maar hoe langer je zoekt, hoe meer negatieve dingen je leest over de 17-70. Nu, er zal bij elke lens door iemand wel 'iets' aan te merken zijn, maar toch
            Uiteindelijk willen we allemaal iets goed in onze handen en geen miskoop begaan..

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            En een 35/1.8 erbij... (neemt geen plaats in, kost weinig, levert heel wat extra licht op als je s'avonds of binnen iets wil doen, en je kan er ook nog mooie portretjes mee maken ).
            En welke is dit dan? Enig idee wat de prijs is van deze?
            Zou eventueel ook een optie zijn..

            Groetjes
            Last edited by Wouthr; 4 juni 2012, 17:42.

            Comment


            • #21
              Re: Objetief op rondreis

              Sorry, foutje. Bij Canon is dat een 35/2.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Objetief op rondreis

                En al eens naar een Tamron 17-50/2.8 gekeken? Zonder VR het goedkoopste en lichtste en een diafragma van 2.8 over het hele bereik.
                Men is hier op het forum toch altijd lovend over dit objectief.

                Comment


                • #23
                  Re: Objetief op rondreis

                  Zeker weten die Tamron is een heel goede lens.
                  Mooie scherpte en mooi contrast!
                  En een scherpe prijs!

                  grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Objetief op rondreis

                    Bedankt voor al jullie hulp, nogmaals

                    Ik heb er wat langer over nagedacht en rondgehoord, en ga allereerst een (m`n eerste) prime aanschaffen, dit zal (hoogstwaarschijnlijk) de 50 mm f1.4 worden.

                    Hier heb ik toch mijn gewenste lichtsterkte, en tegelijk een degelijk objectief (veel goede dingen over gelezen en gehoord) Ook zal ik hierdoor wel extra m`n best moeten doen om een mooie compositie e.d. te bekomen. Maar dat is een uitdaging die ik wil aangaan

                    Een ander zoomobjectief voor op reis komt er misschien, mits ik iets leuk 2dehands ofzo tegenkom. Zo niet, dan ga ik daar verder met mijn kitlens en komt er in een later (en meer gevorderd) stadium een andere betere


                    Groetjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Objetief op rondreis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wouthr Bekijk bericht
                      dit zal (hoogstwaarschijnlijk) de 50 mm f1.4 worden.

                      Hier heb ik toch mijn gewenste lichtsterkte, en tegelijk een degelijk objectief
                      Is die 50mm kwalitatief beter dan de 35/2 ?

                      Hoe dan ook, ik zou niet enkel naar de beeldkwaliteit of f/1.4 kijken hoor.
                      Het nut van een lens op aps-c is ook van belang, en voor wat ik doe scoort een 35mm dan beter (tenzij het puur om portretjes zou gaan hé) .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Objetief op rondreis

                        Hallo,

                        De 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM lens van canon is een fantastische lens ik heb er super scherpe foto's meegemaakt op mijn eos 7D, maar waar ik tegenaan liep was zijn lichtsterkte in het tele bereik.

                        Zoals hierboven al is aangegeven is de 15-85 een geweldige lens met een even zo mooi bereik.

                        Op lenzen moet je eigenlijk niet besparen omdat ze eigenlijk het belangrijkste zijn van je uitrusting. Ik zou voor de wat duurdere maar robuuste 24-105 f/4.0 L IS USM lens gaan. Je hebt dan wel wat minder groothoek bereik maar je zult toch keuzes moeten maken.

                        Hier zul je zeker geen spijt van krijgen ook al is deze lens een halve stop langzamer dan de 15-85 lens op 35mm. Maar de 24-105 f/4 IS USM heeft f/4 over zijn hele bereik en daar wordt je pas echt blij van. En dat ga je dan toch waarderen, plus dat hij natuurlijk ook lekker scherp is.


                        Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken maar je kunt je geld tenslotte maar 1x uitgeven.

                        Ook een optie om de prijs te drukken is om bv naar een tweede hands 24-105 lens te kijken.

                        Ik heb nog even voor je gezocht en heb wat voor je gevonden.



                        Suc6 met het maken van je keuze en een fijne vakantie.
                        Last edited by eos 7d user; 8 juni 2012, 22:12.
                        Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Objetief op rondreis

                          Ik gebruik voor zo goed als alles mijn 17-55 2.8, toplens zou ik zeggen.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Objetief op rondreis

                            Het beste voor backpack reizen blijft gewoon een 18-200. Kwalitatief niet de beste maar zeer makkelijk omdat je niet hoeft te wisselen van lens en zo op elke situatie snel kan inspelen.Je hebt heel veel bereik afgedekt en je krijgt er geen zware bepakking van. Ik heb mijn vakantieboeken op a3 formaat afgedrukt en dat is totaal geen probleem met de kwaliteit van een 18-200. Ga je ze nu meer dan een meter groot afdrukken dan zal je het wel zien.
                            Groeten Remco.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Objetief op rondreis

                              Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                              Het beste voor backpack reizen blijft gewoon een 18-200. Kwalitatief niet de beste maar zeer makkelijk omdat je niet hoeft te wisselen van lens en zo op elke situatie snel kan inspelen.Je hebt heel veel bereik afgedekt en je krijgt er geen zware bepakking van. Ik heb mijn vakantieboeken op a3 formaat afgedrukt en dat is totaal geen probleem met de kwaliteit van een 18-200. Ga je ze nu meer dan een meter groot afdrukken dan zal je het wel zien.
                              Daar ben ik het niet mee eens. De 18-200 is een lens die nog minder goed presteert dan de kitlenzen (18-55 en 55-250). Een 15-85mm zal veeeeeel beter presteren en je bereik is groot genoeg. Als je meer dan 85mm nodig hebt, kan je altijd een beetje dichter komen, of er een telelens opzetten zoals bvb de 55-250IS, dat weegt de wereld niet, neemt weinig plaats in en levert veel betere resultaten dan de 18-200.
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Objetief op rondreis

                                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                Daar ben ik het niet mee eens. De 18-200 is een lens die nog minder goed presteert dan de kitlenzen (18-55 en 55-250). Een 15-85mm zal veeeeeel beter presteren en je bereik is groot genoeg. Als je meer dan 85mm nodig hebt, kan je altijd een beetje dichter komen, of er een telelens opzetten zoals bvb de 55-250IS, dat weegt de wereld niet, neemt weinig plaats in en levert veel betere resultaten dan de 18-200.
                                Second that...


                                Met een ieniemienie voetnoot...dat sommige mensen deze "kwaliteit" blijkbaar toch acceptabel vinden. Ik zou die vooral aanraden een goede compact (bridge) van Fuji mee te nemen, meer zoom...tegen feitelijk betere kwaliteit.

                                En dat is niet denigerend bedoeld...ik heb verschillende (third party) superzooms vergeleken met de kitlens van Canon...en het is werkelijk waar om te huilen...vooral op het lange eind en/of wanneer het onderwerp wat verder van de camera verwijderd is.

                                Tijdens backpacken kom je veel tegen...maar dan ook juist echt tegen. Er is zelden noodzaak om heel erg in te gaan zoomen op dingen die ver weg zijn. Dan loop je er óf heen...of neem je er een foto van "in de omgeving". Met bijvoorbeeld die 15-85 (of de 17-70 Sigma) in de tas...zou ik niets anders meer meenemen.
                                Mijn objectieven zijn all round...

                                Comment

                                Working...
                                X