Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetvriendelijke oplossing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: budgetvriendelijke oplossing

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
    Beste, het kan zijn dat u liever merkproducten koopt, maar er werd hier naar een budgetvriendelijke oplossing gevraagd.
    Die tussenringen geven wel informatie door en het statief is er een verdomd goede. Maar als je graag de mensen op extra kosten jaagt, ga gerust je gang.
    Lees gerust dit topic eens door, het is zeker niet de laatste die eerst een goedkoop statief koopt om nadien te beseffen dat de kwaliteit niet voldoet en op zoek moet naar een goed statief.
    Die tussenringen hebben inderdaad contacten zie ik op de foto. Maar ik vertrouw ze niet en ik zou er geen dure body aan riskeren.
    Wat budgetvriendelijkheid betreft: fotografie is een dure hobby, voorlopig nog niemand ontmoet die dat ontkent.

Comment

Je zou ook eens kunnen kijken hoe duur een gebruikte Canon 60 mm 2.8 macro is. Gewoon een fijn lensje! Scheelt heel wat gedoe met tussenringen en is gecorrigeerd op dichtbij gebied. Een 50 mm 1.8 is dat niet.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antoniooooo. Bekijk bericht

Dit is voor mij interessant, aangezien ik macro alleen nog maar wil ervaren & dus niet de top van de top halen, zoals we allemaal wel begonnen zijn denk ik & het na het aankopen van de 70-200, dus wel budgetvriendelijk moet zijn - tot 200 euro dus liefst -

dus: "WAT, op WELKE LENS best gebruiken ? "
        Het kan zelfs nog veel goedkoper:
        Een oude Pentacon 50mm F1.8 of 135mm F2.8 met een set M42 tussenringen
        en een M42>EOS adapter , ben je voor <50€ klaar om te exprimenteren.
        Last edited by Keeskanon; 2 juni 2012, 22:28.

Comment

Een 500mm f1.8

Die moet ik zien

Typo, ik weet het
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Het kan zelfs nog veel goedkoper:
            Een oude Pentacon 500mm F1.8 of 15mm F1.8 met een set M42 tussenringen
            en een M42>EOS adapter , ben je voor <50€ klaar om te exprimenteren.
            50mm zal je bedoelen?
            Maar euh, ik heb nu eigenlijk al een 50mm 1.8, dus ... ?

Mvg Antoniooooo.

Comment

Om macro te ervaren schafte ik mij een omkeerring van een luttele 15 euro aan en gebruikte deze met mijn 50mm lens. Ik doe het nog altijd zo en mits wat oefening kun je best wel mooi beelden maken hoor. Al mijn macrofoto's op dit forum (of op mijn flickr) zijn met 50mm en omkeerring gemaakt.
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Om macro te ervaren schafte ik mij een omkeerring van een luttele 15 euro aan en gebruikte deze met mijn 50mm lens. Ik doe het nog altijd zo en mits wat oefening kun je best wel mooi beelden maken hoor. Al mijn macrofoto's op dit forum (of op mijn flickr) zijn met 50mm en omkeerring gemaakt.
                Wow, zeer mooi!
                Maar zit je dan niet elke keer met je lens bijna helemaal op je kleine onderwerp (vlieg, wesp, enz...) ?

Mvg Antoniooooo.

Comment

50mm zal je bedoelen?
                  Maar euh, ik heb nu eigenlijk al een 50mm 1.8, dus ... ?

Mvg Antoniooooo.
                  Er zaten wat tybvaudten in mijn antwoord....

Die 50mm van jou werkt niet met goedkope tussenringen , daarom neem je beter een oude , met diafragma bedienbaar op de lens.

Comment

Wow, zeer mooi!
                    Maar zit je dan niet elke keer met je lens bijna helemaal op je kleine onderwerp (vlieg, wesp, enz...) ?
                    Mvg Antoniooooo.
                    Goh, wat is dicht, wel vrij dicht, maar dat valt eigenlijk wel heel goed mee vind ik. Macro is sowieso geduldig zijn. Ik heb nooit met een echte macrolens gewerkt, maar dacht dat je daar toch ook vrij dicht van je onderwerp moet komen, maar sla me niet als ik fout ben. Ik ervaar het dicht moeten komen alvast niet als een nadeel. Ik ging zelfs altijd op stap met mijn jongens van 2-8 jaar en ik denk dat hun kabaal soms voor meer 'ellende' zorgde dan het feit dat ik dichtbij moest komen
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Goh, wat is dicht, wel vrij dicht, maar dat valt eigenlijk wel heel goed mee vind ik. Macro is sowieso geduldig zijn. Ik heb nooit met een echte macrolens gewerkt, maar dacht dat je daar toch ook vrij dicht van je onderwerp moet komen, maar sla me niet als ik fout ben. Ik ervaar het dicht moeten komen alvast niet als een nadeel. Ik ging zelfs altijd op stap met mijn jongens van 2-8 jaar en ik denk dat hun kabaal soms voor meer 'ellende' zorgde dan het feit dat ik dichtbij moest komen
                      Oke, perfect, dankje Erg mooie foto's trouwens

Comment

Ik sla je niet....want dat klopt inderdaad (afhankelijk van brandpuntafstand natuurlijk)
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                        X