Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoi, ik beschik over een nikon D90 met een AF-s 18-55mm DX lens. Als ik nu een trapje hogerop wil op vlak van lens, naar welk model dien ik dan over te stappen? Welk verschil maakt dit dan uit? Kan een Tamronlens een optie zijn? Graag jullie mening.
Alvast bedankt!!!
Hangt er natuurlijk vanaf wat je er mee wil gaan doen...
Als je dezelfde lens wil maar dan een 'trapje hogerop' zoals jezelf zegt, dan zeg ik inderdaad wat hierboven staat.
Maar misschien wil je je assortiment lenzen gewoon uitbreiden? Dan moet je vooral denken aan wat je vaak gemist hebt bij het gebruik van je 18-55mm.
Juist, vandaag ondertussen wat opzoekwerk gedaan en hetgene is mis is een telelens, kwestie van makkelijker te gaan zoomen.
Anderzijds lees ik dat er superzooms zijn, maar deze inboeten aan kwaliteit.
Budget rond de 250 euro...
Verder advies?
Oorspronkelijk geplaatst door alain_declippelBekijk bericht
Juist, vandaag ondertussen wat opzoekwerk gedaan en hetgene is mis is een telelens, kwestie van makkelijker te gaan zoomen.
Anderzijds lees ik dat er superzooms zijn, maar deze inboeten aan kwaliteit.
Budget rond de 250 euro...
Verder advies?
250€ is een erg klein budget voor een "trapje hogerop" ...
Als je echt opzoek bent naar een "tele" lens.
De Nikon 55-200 F4-5.6 VR (ong. 190€)
De Nikon 70-300 F4.5-5.6 (ong. 500 €)
(Beide lenzen zijn te kort voor vogels, airshows, voetbal...)
Als je opzoek ben naar een brede lens met net dat beetje meer zoom.
De Nikon 18-105 F3.5-5.6
Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm
Inderdaad is er kunststof toegepast, maar aan het gewicht en aan de werking is dat niet te merken. En de Vibratie Controle werkt echt grandioos.
Als het het glas maar goed is. En daar is echt helemaal niets mis mee.
Dus conclusie : Zeer tevreden gebruiker !
De gewone (zonder VC)heb ik ook een paar dagen mogen proberen, maar die is echt een stuk minder.
Groeten,
Johan
Comment