Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
    Hoe bedoel je?
    Ik neem aan de laatste regel.

Comment

Het is volgens jou een DSLR kopen en dan alles zelf instellen of met een compactje fotograferen.
      Die twee keuzes en niets meer.

Een DSLR op sportstand mag van jou kennelijk niet.

Zelf denk ik dat een ieder de DSLR mag gebruiken zoals het hem behaagt.
      De DSLR is een middel en geen doel op zich.
      Dus wanneer iemand de sportstand of welke voorkeuzestand wil en kan gebruiken is het goed.
      Stel ik heb een DSLR en een vriendin die niets om fotografie geeft.
      Toch wil ze af en toe een kiekje schieten als herinnering of om een afbeelding op Marktplaats te kunnen zetten.
      Mag ze dan niet mijn DSLR gebruiken in een voorkeuzestand en moet ze nu zelf een compactje kopen?

De afkeer en afschuw van de voorkeuzestanden lijkt soms regelrechte snobisme te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Het is volgens jou een DSLR kopen en dan alles zelf instellen of met een compactje fotograferen.
        Die twee keuzes en niets meer.

Een DSLR op sportstand mag van jou kennelijk niet.

Zelf denk ik dat een ieder de DSLR mag gebruiken zoals het hem behaagt.
        De DSLR is een middel en geen doel op zich.
        Dus wanneer iemand de sportstand of welke voorkeuzestand wil en kan gebruiken is het goed.
        Stel ik heb een DSLR en een vriendin die niets om fotografie geeft.
        Toch wil ze af en toe een kiekje schieten als herinnering of om een afbeelding op Marktplaats te kunnen zetten.
        Mag ze dan niet mijn DSLR gebruiken in een voorkeuzestand en moet ze nu zelf een compactje kopen?

De afkeer en afschuw van de voorkeuzestanden lijkt soms regelrechte snobisme te zijn.
        Heeft niets met snobisme te maken. Zoals ik al eerder zei dat is mijn mening. als uw mening anders is, is dat zo. Ik heb een dslr gekocht om van die andere standen af te geraken en alles zelf te beslissen. Ik heb niet gezegt dat het niet mag, maar gezegt dat vele mensen denken dat de foto's beter zullen zijn als ze dit kopen en dit omdat de reclame hun dat belooft! Je moet u zo niet aangevallen voelen, uw vriendin mag gerust uw camera gebruiken
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          voor bepaalde sporten de autocus uit zijn lood brengen en de autofocus vertraagd
          Wij verlaten hier defnitief de kaders waarbinnen nog enigszins correct Nederlands wordt gebezigd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Wij verlaten hier defnitief de kaders waarbinnen nog enigszins correct Nederlands wordt gebezigd...
            Klobt inderdaat.

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
            Je moet u zo niet aangevallen voelen, uw vriendin mag gerust uw camera gebruiken
            Ik voel me ook niet aangevallen en namens mijn vriendin bedankt.
            Last edited by heaucheneaudt; 11 mei 2012, 19:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              so what !
              als men mij maar verstaat, mijn spelling of zinsbouw is misschien niet altijd even goed of juist
              maar ik zit gene bull**** uit mijne nek te lullen zoals sommige die zich verstoppen achter hun woorden
              ik weet wat ik weet in verband met fotografie , veel zelf geleerd en van collega fotografen op wedstrijden opgestoken.
              meer dan het gene dat men soms hier kwijt wilt, hier krijg je nogal makkelijk een antwoord van zoek het op via google of lees de handleiding
              hoe bekropen kan men soms zijn
              konden jullie direct na aankoop van jullie eerste (dlsr)fototoestel de perfecte foto's maken?

Comment

Ik voel me niet aangesproken.
                Begeeft u zich op een forum dan is het IMO niet teveel gevraagd om te proberen u begrijpelijk uit te drukken, de woorden en zinnen zijn het enige dat er is, we missen lichaamstaal e.d..

Verder ben ik het inhoudelijk wel eens met het punt dat stabilisatie niets toevoegt bij alreeds korte sluitertijden.

Comment

Tjonge, wat een bende idioten hier zeg. Diegene waar ik het over heb weten precies wie die idioten zijn, dus ik bedoel niet alle goed bedoelende behulpzame mensen hier.
                  Ipv mensen te helpen, op elkaars taal e.d. zitten te kakken.
                  '
                  Moderator, delete mijn account maar, deze site is absoluut niet interessant door de vele blaaskalken en betweters. Echt veel te leren, behalve hoe je elkaar kunt afzeiken, kun je hier niet.
                  Canon 5D Mark II, Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk bericht
                    Tjonge, wat een bende idioten hier zeg. Diegene waar ik het over heb weten precies wie die idioten zijn, dus ik bedoel niet alle goed bedoelende behulpzame mensen hier.
                    Ipv mensen te helpen, op elkaars taal e.d. zitten te kakken.
                    '
                    Moderator, delete mijn account maar, deze site is absoluut niet interessant door de vele blaaskalken en betweters. Echt veel te leren, behalve hoe je elkaar kunt afzeiken, kun je hier niet.
                    Lees er mijn topic in Chit Chat nog eens op na. Een kleine oproep om misschien iets eenvoudiger, en voor iedereen begrijpbare antwoorden te geven wordt niet echt op veel applaus onthaald.
                    En het was onder andere naar aanleiding van dit topic, maar er staan er hier nog heel wat die in dezelfde lijn liggen...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik weet wel dat als ik OS gebruik heb ik eerder waziger foto`s dan als ik OS uit geschakeld heb. Bij actie foto`s dit komt gedeeltelijk door het bewegen van het object. Dus gewoon blijven oefenen.\
                      Misschien is het een idee om eens met iemand af te spreken die dichtbij woont en samen er eens op uit te trekken.Of een een andere lens uitproberen door er eentje te huren.

p.s. misschien stond de lens wel op manual ipv autofocus.

Comment

Wat bij een lens met IS (of OS,VR e.d.) ook helpt is even wachten voordatje echt de foto maakt. Vanaf het moment dat je de ontspanknop half indruk gaat de camera scherpstellen maar wordt ook pas de IS actief. Als je nu meteen de foto maakt heb je dus extra onscherpte omdat de IS nog aan het "opstarten" is.
                        Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
                          Wat bij een lens met IS (of OS,VR e.d.) ook helpt is even wachten voordatje echt de foto maakt. Vanaf het moment dat je de ontspanknop half indruk gaat de camera scherpstellen maar wordt ook pas de IS actief. Als je nu meteen de foto maakt heb je dus extra onscherpte omdat de IS nog aan het "opstarten" is.
                          en daar zit dikwijls het probleem met actie/sportfotografie
                          je moet die foto op het juiste moment kunnen maken, dus wanneer dat jij op de ontspanknop druk
                          dan moet de foto gelukt zijn en niet even wachten tot dat de IS/VR/OS toestand daar vertraging in de hand mee werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            en daar zit dikwijls het probleem met actie/sportfotografie
                            je moet die foto op het juiste moment kunnen maken, dus wanneer dat jij op de ontspanknop druk
                            dan moet de foto gelukt zijn en niet even wachten tot dat de IS/VR/OS toestand daar vertraging in de hand mee werkt
                            Dus moet je die dus gewoon voor het juiste moment activeren en eventueel geactiveerd houden.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Al eens aan gedacht zonder IS te fotograferen ?? Maakt bij aktiefoto's toch geen verschil uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Al eens aan gedacht zonder IS te fotograferen ?? Maakt bij aktiefoto's toch geen verschil uit.
                                Toch niet helemaal waar. Op de 70-200 (helemaal na die al een tijdje in de lucht te houden) helpt de VR mij om accurater te kaderen...en het door mij geselecteerde scherpstelpunt op het punt te houden dat ik scherp wil hebben. Met mijn oude 80-200 moest ik soms wat langer de adem in houden of "even rusten"...

Het maakt dus zéker een verschil, maar niet in beweging van het onderwerp. Zoals HJanssen aangeeft...natuurlijk wel de VR/IS/OS activeren voordat je de foto wil maken. Scheelt sowieso, omdat je je onderwerp dan al "in focus" kan volgen
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X