Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon 600D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voor Canon 600D

ik kan een 2e hands 15-85 kopen voor 450,00. meer wil ik er niet voor uitgeven. een 18-200 zit ook in die buurt. 15-55 valt af, vind ik echt een te kleine zoom hebben. ik wil niet wisselen en zoek dus een allround van enige kwaliteit.

kan iemand mij adviseren welk objectief ik het beste kan kopen en misschien ook waarom?

ik hoop van jullie te horen.

groet,
    erik

Comment

Als ik jou was zou ik voor de 15/85 gaan .Als je ventueel om middllange termijn extra lenzen zou kopen hou dan wel rekening met de keuze die je nu zou maken.

Comment

Als je écht niet wilt wisselen, waarom dan een 600D kopen? Ben je dan niet beter af met een 24x bridge camera?
        Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Comment

Ik heb een 60D met een 17-55 2.8 en die lens staat er voor 95% van de tijd op.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik1970 Bekijk bericht
            ik kan een 2e hands 15-85 kopen voor 450,00. meer wil ik er niet voor uitgeven. een 18-200 zit ook in die buurt. 15-55 valt af, vind ik echt een te kleine zoom hebben. ik wil niet wisselen en zoek dus een allround van enige kwaliteit.

kan iemand mij adviseren welk objectief ik het beste kan kopen en misschien ook waarom?

ik hoop van jullie te horen.

groet,
            erik
            Hallo Erik,
            De 15-85 is een super goede, zeer scherpe lens. Zelf gebruik ik ze op de 60D.

Vroeger konden mijn compactjes geen groot genoeg zoombereik hebben.
            Heb mij vorig jaar de 15-85 als absoluut beginner laten aanpraten. Was eerst bang dat ik niet genoeg zou kunnen zoomen maar heb er nog geen minuut spijt van.
            Het is zijn investering zeker waard geweest.
            Wanneer je ze kan aankopen voor 450 euro in goede staat moet je daar zeker voor gaan! Tenzij je morgen op safari vertrekt natuurlijk

Daarnaast heb ik ook nog de 50mm 1.8 (ook een goed lensje voor zijn prijs, 100 euro).

groetjes,
            Sylvie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Ik heb een 60D met een 17-55 2.8 en die lens staat er voor 95% van de tijd op.
              Bij mij staat op de 7D bijna altijs de 100/400 op , al goed dat we niet allemaal hetzelfde gebruiken .

Comment

Bedankt voor jullie reacties allemaal. De kogel is door de kerk, ik heb de 15-85 gekocht.

Nog een extra vraagje van een beginneling. Waar gebruik je een 50mm 1.8 objectief eigenlijk voor. Is dat voor binnen, buiten, en voor algemeen gebruik of juist voor een specifiek soort plaatjes schieten?

Groeten,
                Erik

Comment

Om foto's te nemen Ik heb de 1.4-versie die ik vooral gebruik bij mindere lichtomstandigheden om toch uit de hand en zonder te flitsen te kunnen fotograferen, onderwerpen zijn varierend, elke lens heeft z'n specialiteit maar niet een lens is enkel voor één iets te fotograferen gemaakt

Zet je huidige lens op 50mm en je ziet de afstand, denk wat extra lichtsterkte bij ...
                  Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik1970 Bekijk bericht
                    Bedankt voor jullie reacties allemaal. De kogel is door de kerk, ik heb de 15-85 gekocht.

Nog een extra vraagje van een beginneling. Waar gebruik je een 50mm 1.8 objectief eigenlijk voor. Is dat voor binnen, buiten, en voor algemeen gebruik of juist voor een specifiek soort plaatjes schieten?

Groeten,
                    Erik
                    Goede beslissing

De 50mm 1.8 gebruik je om moeilijke lichtomstandigheden te fotograferen.
                    Wanneer je met je 15-85 op 50mm fotografeert heb je max een opening van 5.0
                    Met de 50mm lens is dat dus 1.8.
                    Je kan ook wat meer spelen met DOF.

Als je een echte zoomer bent is het wel een hele aanpassing want dat zoomwerk zal je nu met je benen moeten doen
                    Een surplusje dat je daarbij hebt (voor mij toch) is dat je wel leert wat creatiever te zijn in je foto's maken en dat je wat meer moet nadenken van hoe je het plaatje gaat vastleggen.

Groetjes,
                    Sylvie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sly Bekijk bericht
                      Goede beslissing

De 50mm 1.8 gebruik je om moeilijke lichtomstandigheden te fotograferen.
                      Wanneer je met je 15-85 op 50mm fotografeert heb je max een opening van 5.0
                      Met de 50mm lens is dat dus 1.8.
                      Je kan ook wat meer spelen met DOF.

Als je een echte zoomer bent is het wel een hele aanpassing want dat zoomwerk zal je nu met je benen moeten doen
                      Een surplusje dat je daarbij hebt (voor mij toch) is dat je wel leert wat creatiever te zijn in je foto's maken en dat je wat meer moet nadenken van hoe je het plaatje gaat vastleggen.

Groetjes,
                      Sylvie
                      Ok ik begrijp um. Best handig om zo'n objectief te hebben. Heb in het verleden toch wel last gehad van matige foto's bij minder omgevingslicht. Misschien dat ik binnenkort ook maar eens naar zoiets ga kijken...

Bedankt!

Comment

Working...
                      X