Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Canon 600D

    Hallo allemaal,

    Ik ben een super amateurfotograaf. Met nadruk op amateur. De laatste week heb ik veelvuldig op dit forum gekeken naar verschillende objectieven voor mijn Canon 600D. Deze ga ik namelijk aankomend weekend kopen. Ik wil er een los objectief bij kopen. Ik wil graag één objectief, een allround. Zit nog te denken over het maximale bereik en heb totaal geen verstand van objectieven. Daarom heb ik een paar vragen. Zouden jullie mij van advies willen voorzien.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een groothoek van 17 of 18. Het maximale bereik zou ongeveer 200 of 250 mogen zijn. Maar misschien is een bereik van 50 of 70 ook goed. Kwaliteit van de lens en afdruk prefereert boven lengte in bereik. Het objectief moet ook stabilisatie hebben. Ik maak 'algemene' foto's van mensen (binnen en buiten), pleinen, mooie gebouwen.

    Voor een kleine zoom zit ik te denken aan deze:
    Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM
    Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR VC Di II LD Asph
    Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

    En voor een grotere aan deze:
    Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM II
    Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM
    Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
    Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

    Los van de prijs, zouden jullie mij kunnen vertellen wat een goede lens is van bovenstaanden? Of zijn er wellicht betere opties?

    Erik
    Last edited by erik1970; 3 mei 2012, 11:29.

  • #2
    Re: Lens voor Canon 600D

    Oorspronkelijk geplaatst door erik1970 Bekijk bericht
    ......Of zijn er wellicht betere opties?
    Canon..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Canon 600D