Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Canon 600D

    Hallo allemaal,

    Ik ben een super amateurfotograaf. Met nadruk op amateur. De laatste week heb ik veelvuldig op dit forum gekeken naar verschillende objectieven voor mijn Canon 600D. Deze ga ik namelijk aankomend weekend kopen. Ik wil er een los objectief bij kopen. Ik wil graag één objectief, een allround. Zit nog te denken over het maximale bereik en heb totaal geen verstand van objectieven. Daarom heb ik een paar vragen. Zouden jullie mij van advies willen voorzien.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een groothoek van 17 of 18. Het maximale bereik zou ongeveer 200 of 250 mogen zijn. Maar misschien is een bereik van 50 of 70 ook goed. Kwaliteit van de lens en afdruk prefereert boven lengte in bereik. Het objectief moet ook stabilisatie hebben. Ik maak 'algemene' foto's van mensen (binnen en buiten), pleinen, mooie gebouwen.

    Voor een kleine zoom zit ik te denken aan deze:
    Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM
    Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR VC Di II LD Asph
    Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

    En voor een grotere aan deze:
    Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM II
    Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM
    Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
    Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

    Los van de prijs, zouden jullie mij kunnen vertellen wat een goede lens is van bovenstaanden? Of zijn er wellicht betere opties?

    Erik
    Last edited by erik1970; 3 mei 2012, 11:29.

  • #2
    Re: Lens voor Canon 600D

    Oorspronkelijk geplaatst door erik1970 Bekijk bericht
    ......Of zijn er wellicht betere opties?
    Canon..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Canon 600D

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Canon..?
      grt,bouk.
      Ik heb het aangepast naar wat ik heb kunnen achterhalen.

      Bedankt voor de tip!

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Canon 600D

        zlf heb ik de 15-85 van Canon en ben daar heel tevreden over.
        Over de grote berik lenzen kan ik je weienig vertellen omdat ik die zelf nooit gebruikt heb.
        Normaal splits je het bereik best op tenzij je natuurlijk enkel foto's maakt die niet groter dan a4 worden afgedrukt.
        Succes verder met je zoektoccht
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Canon 600D

          Bedankt voor je reactie. Misschien een mooi objectief met mooie groothoek. Alleen toch boven mijn budget.
          maar dat objectief heeft ook 3.5-5.6. dat is hetzelfde als bijvoorbeeld 18-200 van Canon. Heeft het objectief dan ook dezelfde kwaliteit of moet ik dat zo niet zien? De laatste is overigens wel een stuk goedkoper.

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Canon 600D

            Als ik jou was zou ik nog wat doorsparen om betere lenzen te kopen .Boven de f5.6 zal je geen af hebben hou daar met die megazooms rekening mee.
            Een ideaal starterset is de 17/55 en de 55/250 maar wel boven je budget .
            Last edited by François02; 3 mei 2012, 13:23. Reden: schrijffout ;)

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Canon 600D

              kijk anders eens bij aangeboden, misschien vind je daar je lenzen wel binnen je budget
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Canon 600D

                Pff...wat een adviezen weer...


                OP basis van het feit dat kwaliteit lens en afdruk prefereert aan "zoomlengte"...valt het hele tweede rijtje af.

                Uit je eerste rijtje zijn alledrie goede objectieven waar je plezier van zal hebben...allemaal wel nét iets anders. Mijn persoonlijke voorkeur zou dan naar de Tamron gaan
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Canon 600D

                  Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog even zitten kijken en nu kwam ik de Canon 15-85 3.5-5.6 is usm tegen. Ik kan um 2e hands kopen voor 400,00. Is dat misschien een goede optie? En kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik een 2e hands exemplaar koop? Of is de Sigma/Tamron dan toch beter? Dacht met de Canon toch iets meer telebereik te hebben en dat lijkt me prettig. Maar moet niet ten koste van de kwaliteit van het objectief gaan.

                  Ik hoop van jullie te horen.

                  Groet,
                  Erik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Canon 600D

                    zoals ik al eerder vermeld heb ben ik zeer tevreden over die 15/85. Nieuw kost ze rond de 700 euro. Afhankelijk van de leeftijd van de lens denk ik dat de gevraagde prijs redelijk is.
                    Let op krassen op het glas, neem je camera mee en test de lens, let daarbij op abnormale geluiden, test of ze inderdaad goed scherp stelt en ga voor jezelf na welk gevoel je bij de verkoper hebt.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Canon 600D

                      Als de lens ok is is dit zeker geen slechte prijs .Je kan ook eens informeren waarom ze weggaat .ALs het scherpstellen snel gaat en de foto's goed lijken en zoals vermeld er geen krassen en of andere beschadigingen aan zijn is er geen probleem .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Canon 600D

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Als ik jou was zou ik nog wat doorsparen om betere lenzen te kopen .Boven de f5.6 zal je geen af hebben hou daar met die megazooms rekening mee.
                        Die superzooms hebben allemaal gewoon AF , ondanks de 6.3 op het lange eind.
                        Hoef je geen rekening mee te houden....

                        Of dacht je dat 3th partyfabrikanten achterlijk zijn?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Canon 600D

                          Zouden een iets ruimere kitlens niet goed genoeg zijn dan? Zie onderstaande 2 kits.
                          Een 18-135mm lijkt mij een aangenaam all-round bereik.

                          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

                          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor Canon 600D

                            nou ik had begrepen dat een 15-85 beter zou zijn dan een 18-135/18-200. vandaar mijn vraag over de 15-85.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor Canon 600D

                              Mijn advies, investeer in goede lichtsterke objectieven. Vb: 24-70 F2.8 en 70-200 F2.8.
                              Tweedehands zijn er nu genoeg te vinden.
                              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X