Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-400VR of Sigma 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 80-400VR of Sigma 50-500

Nog een minpuntje dat toch wel belangrijk is ... deze lenzen wegen zwaar ... zeker en vast als je de ganse dag bvb op een airshow zit en deze rond uw nek hangen hebt.
    Gelukkig zit er een statiefbeugel op welke goed in de hand ligt om de lens (met de body op) zo in de hand te dragen ... wel een beetje nonchalant zo maar geloof me uw rug/nek zal u dankbaar zijn!
    Clueless ...

Comment

Ik heb de 120-400mm en deze lens staat volgens mij op vrijwel gelijke voet met de nikon en canon variant. De OS van sigma is vrij goed en heeft 2 standen.

De 150-500mm raad ik af vermits ik 2 mensen ken die de lens hadden...
      Beide vrienden hadden focus problemen met de lens en hebben ze verkocht...
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Ik heb hier de Nikon 80-400VR in gebruik in combinatie met een Nikon D300 en die 'traagheid' die de 80-400vr regelmatig verweten wordt valt best mee hoor.
        Eens je wat ervaring met dit objectief hebt opgedaan (en dat geldt volgens mij trouwens voor elk objectief) kan je er mooie plaatjes mee maken.
        Hierbij een voorbeeldje in slechte weersomstandigheden van een 'trage' F16 met full afterburner...

Mvg,

Dirk.

The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

Bezit al een tijdje de "Bigma" van Sigma 50-500mm en persoonlijk vind ik dit een toplens .
          Al menige foto's mee geschoten en steeds verwonderd van de kwaliteit, zelf op verschillende toestellen.

Enkele voorbeeldjes, allemaal op de volle 500mm.

Op de Nikon D300

en

Op de Sony NEx 5n met Nikon adapter

Mvg,

Den Door.
          My site : http://www.photografie.be

Comment

Ziet er op zich redelijk uit...maar aan de andere kant zegt zo'n klein plaatje me niet altijd wat. Heb je ergens die eekhoorn op volle resolutie? Best benieuwd, aangezien ik ook maar blijf kijken en twijfelen...
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Ziet er op zich redelijk uit...maar aan de andere kant zegt zo'n klein plaatje me niet altijd wat. Heb je ergens die eekhoorn op volle resolutie? Best benieuwd, aangezien ik ook maar blijf kijken en twijfelen...
              Ja hoor heb er nog eentje liggen op full resolutie.

Linkje

Opgelet 4,1 mb !

Groetjes,

Den Door.
              My site : http://www.photografie.be

Comment

Ik heb vroeger ook nog een 50-500mm gehad en ik was er toch echt tevreden mee, op mijn D300 deed deze het nog beter als op mijn D200.
                Wel voorzichtig met het schakelaartje op de lens, dat is de achillespees van deze lens , zoek maar eens op het net en dat is ook precies wat er bij mij aan deze lens is kapot gegaan. Ik had de non-OS versie, de voorlaatste versie van deze lens.

Comment

Ziet er op volle resolutie toch wel goed uit moet ik zeggen (boven verwachting).

Blijft een interessant "lensje"
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dodger Bekijk bericht
                    Nog een minpuntje dat toch wel belangrijk is ... deze lenzen wegen zwaar ... zeker en vast als je de ganse dag bvb op een airshow zit en deze rond uw nek hangen hebt.
                    Dat moet je dan niet, maar een BlackRapid gebruiken.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                      Allen,
                      Ik ben dit topic even uit het oog verloren,maar toch bedankt voor alle commentaren..heb echter nog niets gekocht ondertussen wegens andere bezigheden..Maar dat wil niet zeggen dat ik geen meer zoek..moet er gewoon eens opnieuw over denken,en zoals aangehaald misschien eens proberen in een fotozaak..
                      En wat is het geworden ?

Comment

Sigma 120-400
                        Hier enkele voorbeelden uit de luchtvaart.

Meer voorbeelden? Op mijn website in het deeltje luchtvaart is 80% van de foto's met deze lens genomen.
                        Last edited by C. Ruben; 1 november 2012, 21:03.
                        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Ik heb een soort liefde-haat relatie met de 80-400VR...
                          Het is een erg handzame en lichte lens die je gemakkelijk meeneemt, behoorlijk scherp en zéér degelijk gebouwd.
                          Voor stilstaande of trage objecten is ze goed bruikbaar, om vogels te trekken daarentegen... Al dikwijls gevloekt!
                          Hunting te pas en te onpas en als gevolg daarvan een te trage focus en gemiste foto's.
                          Voor vliegtuigfotografie is ze wel bruikbaar. Dit zijn nu eenmaal grote vliegers en geen kleine stipjes.
                          Heb al dikwijls gedacht: nu gaat ze de deur uit! En toch heb ik het nog steeds niet gedaan omdat ze zo handzaam is.
                          Misschien moet ik maar eens de stap zetten en een 400 aanschaffen :-)
                          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

50-500 is een goed lenske hoor!
                            groetjes
                            http://500px.com/lishapics

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                              En wat is het geworden ?
                              nog niets...maar ga zodadelijk een 80-400vr uitproberen bij konijnenberg.(is een tweedehands) Bevalt die niet wordt het de sigma 120-400..

Comment

Allen,

Had de nikkor 80-400VR meegebracht van konijnenberg,een weekje mee gespeeld en weer teruggedaan uiteindelijk.Is inderdaad een zeer handzame lens maar vond ze toch wat traag en vrij soft op 400mm.Maar dat zullen ze allemaal wel hebben zeker op max range.
                                Heb ondertussen een "Bigma" kunnen proberen en waarschijnlijk wordt het die.Zit anders nog wel te twijfelen over de sigma 70-200 2.8 OS maar ben een beetje bang dat 200mm net te weinig gaat zijn om te spotten.
                                Last edited by marc1201; 9 februari 2013, 22:45.

Comment

Working...
                                X