Hoi allemaal,
Voor de modelspoorclub waar ik lid van ben, hebben we van die goedkoper cameraatjes aangeschaft, om "video-monitoring" te kunnen doen.
De camera's hangen op 1m30 van de muur, en de gemeten meetbare breedte in het beeld, ligt tussen de 70 & 90 cm.
Nu willen we op die afstand van 1m30, minstens ook 1m30 breed kunnen "kijken".
Daarom hadden we lensjes op Ebay gekocht, met volgende specificaties:
New Board 3.6mm 92° Angle CCTV Security Camera LENS
Features:
3.6mm 92° angle board lens for dome cameras has standard M12x0.5 thread, suitable for both 1/3" and 1/4" CCD chipsets, with an aperture of F2.0.
3.6mm 92°angle
Standard M12x0.5 thread
Image format for both 1/3" and 1/4" CCD
Aperture F2.0
Specifications:
Weight: 7g
Lens Construction: 6-6
Angle of View: 92°
Focal Length: 3.6mm
Back Focal Length: 5.44mm
Format: 1/3", 1/4"
Aperture: F2.0
Onze verwachtingen waren dat die dus effectief een breedte van 92° graden zouden bestrijken, dus 46° links van de midden-as, en 46° rechts van de midden-as, wat zelfs meer dan 1m30 zou moeten opleveren in de breedte, t.o.v. een lengte van 1m30.
Maar helaas pindakaas, dit halen we dus niet.
Nu is mijn vraag, hebben we gewoon verkeerde lenzen gekregen, of is er nog "iets" in bovenstaande specificaties wat bepalend is voor die effectieve breedte ?
die "Angle of View: 92°" doet me nogthans vermoeden dat we die 1m30 breedte op onze sokken moeten halen.
Alvast bedankt,
Kris
Voor de modelspoorclub waar ik lid van ben, hebben we van die goedkoper cameraatjes aangeschaft, om "video-monitoring" te kunnen doen.
De camera's hangen op 1m30 van de muur, en de gemeten meetbare breedte in het beeld, ligt tussen de 70 & 90 cm.
Nu willen we op die afstand van 1m30, minstens ook 1m30 breed kunnen "kijken".
Daarom hadden we lensjes op Ebay gekocht, met volgende specificaties:
New Board 3.6mm 92° Angle CCTV Security Camera LENS
Features:
3.6mm 92° angle board lens for dome cameras has standard M12x0.5 thread, suitable for both 1/3" and 1/4" CCD chipsets, with an aperture of F2.0.
3.6mm 92°angle
Standard M12x0.5 thread
Image format for both 1/3" and 1/4" CCD
Aperture F2.0
Specifications:
Weight: 7g
Lens Construction: 6-6
Angle of View: 92°
Focal Length: 3.6mm
Back Focal Length: 5.44mm
Format: 1/3", 1/4"
Aperture: F2.0
Onze verwachtingen waren dat die dus effectief een breedte van 92° graden zouden bestrijken, dus 46° links van de midden-as, en 46° rechts van de midden-as, wat zelfs meer dan 1m30 zou moeten opleveren in de breedte, t.o.v. een lengte van 1m30.
Maar helaas pindakaas, dit halen we dus niet.
Nu is mijn vraag, hebben we gewoon verkeerde lenzen gekregen, of is er nog "iets" in bovenstaande specificaties wat bepalend is voor die effectieve breedte ?
die "Angle of View: 92°" doet me nogthans vermoeden dat we die 1m30 breedte op onze sokken moeten halen.
Alvast bedankt,
Kris
Comment