Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macro foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Als je de lens hebt kun zelf toch ook zien dat je daar geen macro foto's mee kunt maken? Waarom stel je dan zo'n vraag? Je bent hier helaas niet de enige die onnodige vragen stelt. Heb je al eens google geprobeerd op je pc? Doet echt wonderen.
    De enige onnodige vraag is die vraag je niet stelt.

Comment

er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Een vraag is nooit onnodig, al is het nut soms enkel om erop te kunnen antwoorden dat ze onnodig is

Maar eigenlijk vind ik de TS zijn vraag helemaal niet overbodig. Hij is nog een nieuweling en heeft zijn materiaal nog niet. Kan je het hem kwalijk nemen dat hij al wat meer info wil bekomen omdat hij er zo naar uitkijkt? Ik zou net hetzelfde gedaan hebben...

Beste raad voor Rinaldo is denk ik om eerst wat te spelen met het materiaal dat je binnenkort ontvangt en op basis van je ervaringen gaat zoeken naar een nieuwe lens of accessoires, al dan niet met behulp van dit forum
        5DmkIII en wat glas

Comment

leuk dat er mensen zijn die me begrijpen ik kijk er idd naar uit en ik wil nu al zoveel mogelijk info hebben.

Mvgr
          Rinaldo
          Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
          Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
          Slashdesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Als je de lens hebt kun zelf toch ook zien dat je daar geen macro foto's mee kunt maken? Waarom stel je dan zo'n vraag? Je bent hier helaas niet de enige die onnodige vragen stelt. Heb je al eens google geprobeerd op je pc? Doet echt wonderen.
            Het is toch normaal dat iemand hier vragen stelt zeker! Het is toch een forum voor iets.
            Precies of jij direct alles wist van de eerste keer
            Vind het echt een flauwe reactie van u.

@Rinaldo
            Stel hier maar je vragen op en je zal zeker deftige reacties krijgen.
            Iedereen moet leren en niet iedereen weet alles
            Gelijk er hier al gezegd werd, veel posten, lezen, oefenen etc...
            En negeer maar die simpelaards met hun domme commentaren, want dat zit er spijtig genoeg hier ook zoals jezelf al hebt kunnen merken
            Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Dag,
              hierbij 2 linken van zeer interessante online publicaties die je misschien op weg kunnen helpen:
              macrofotografie

en eentje in de wereld van de natuurfotografie:
              Last edited by bejo; 5 april 2012, 09:39.

Comment

Bedankt voor de reacties .
                Vandaag bericht gekregen dat m'n Canon eos 60D binnen is , zaterdag hem gaan afhalen en dan pas kunnen we proberen een foto te nemen
                Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
                Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
                Slashdesign

Comment

close up of macro is niet zo simpel, maar naar mijn mening een heel goede oefening om je toestel en instellingen onder controle te krijgen
                  zet je toestel op een statief of vast punt en maak fotos van een statisch onderwerp met verschillende instellingen
                  voor echte macro zal je een 1op1 macrolens nodig hebben
                  close ups maak je met een goede tele ook
                  ik maak ze zelfs met de 100 400 canon
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Omdat je bij macro fotografie toch dikwijls met manuele instellingen werkt kan je echt al een heel eind komen met goedkoper materiaal. Volgens mij is het belangrijk om veel te lezen en ook veel te oefenen. Je gaat er na een tijdje zelf wel achter komen of je macro tof vind, en welke lenzen je graag zou hebben voor jouw soort macro fotografie.
                    Ik weet uit ervaring en van horen zeggen dat het iets is waar je door gebeten wordt, .... of niet, en dan is het zonde als je veel geld uitgeeft aan een dure lens.
                    http://www.flickr.com/photos/rikske1206

Comment

Working...
                    X