Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm 2,8 vs Canon 18-55mm 3,5-5,6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 17-50mm 2,8 vs Canon 18-55mm 3,5-5,6

Oorspronkelijk geplaatst door Lacher Bekijk bericht
    Hmm ja idd, ik heb ook al zitten twijfelen over die 50mm lens. Maar de tamron lens staat me ook erg aan. Die 50 mm lens vind ik erg aantrekkelijk omdat ik hoorde dat die veel scherptediepte heeft en lichtsterk is.
    Ik zou maar eens uitvogelen wat scherptediepte betekent.....

Comment

Voor nachtlandschappen heb je eigenlijk vrij weinig aan een vaste 50mm. Dan is de 17-50 veel idealer. Het het is een erg fijne lens voor zijn geld. Ik gebruik hem ook regelmatig voor 's nachts en dat gaat naar tevredenheid.
      Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Ik zou maar eens uitvogelen wat scherptediepte betekent.....
        Wat bedoel je? ik weet wat ik bedoel. bij die 50 mm kan je onderwerpen scherper trekken waarbij de achtergrond waziger is dan de tamron. wat de achtergrond ook rustiger maakt. of ben ik mis?

Comment

Hmm ja nachtlandschappen trek ik sowieso al niet vaak, omdat dat al onmogelijk is met mijn lens. het is vooral landschap gedurende de dag en straatfotografie dat me aanstaat. dat is dan vaker 's nachts. het zal een moeilijke beslissing worden.

Comment

Hmm ja nachtlandschappen trek ik sowieso al niet vaak, omdat dat al onmogelijk is met mijn lens.
            waarom onmogelijk? het scherpstellen zal mss soms moeilijk gaan maar een degelijk statief, een goed gekozen diafragma en een lange sluitertijd zullen je volgens mij toch wel geslaagde beelden opleveren
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Die 50 mm lens vind ik erg aantrekkelijk omdat ik hoorde dat die veel scherptediepte heeft en lichtsterk is.
              Elke 50mm lens heeft evenveel scherptediepte en lichtsterk en veel scherptediepte zijn ook in tegenspraak.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ja dat is idd waar. Maar een statief heb ik niet. Ik heb dit ook nog niet willen aankopen vanwege het gewicht en de last om het mee te sleuren. Ik ga mij wel zo'n klein statiefje kopen dat je rond bomen, palen, en noem maar op kan hangen. Het is kleiner en praktischer voor mij.

Comment

Ja dat is idd waar. Maar een statief heb ik niet. Ik heb dit ook nog niet willen aankopen vanwege het gewicht en de last om het mee te sleuren. Ik ga mij wel zo'n klein statiefje kopen dat je rond bomen, palen, en noem maar op kan hangen. Het is kleiner en praktischer voor mij.
                  daarmee ga je je camera niet echt stil kunnen houden zoals het hoort.

een degelijk statief is een investering.

het is wat extra gewicht (ongeveer anderhalve kilo voor de middenklassers) maar voor zowel de landschappen als de nachtfotografie is een statief deels onontbeerlijk.
                  ook kan je op zoek gaan naar de lichtere doch kwalitatieve statieven in bvb alu & vooral carbon, weliswaar met een bijhorende prijskaartje.

raadpleeg eens statiefshop.be (coolblue) en ziet wat de mogelijkheden zijn binnen een bepaald budget, welke statieven er onder vallen en zoek reviews / gebruikerservaring op.
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Wat bedoel je? ik weet wat ik bedoel. bij die 50 mm kan je onderwerpen scherper trekken waarbij de achtergrond waziger is dan de tamron. wat de achtergrond ook rustiger maakt. of ben ik mis?
                    Dat is geen beschrijving van scherptediepte.
                    Je moet het beter beschrijven of anders benoemen.

Comment

Ja idd, er hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast. Ik heb nog niet zoveel nadeel ondervonden van uit de hand fotograferen. Soms dan weer wel, maar ik leef er wel mee. Hier zal ik alleszins geen statief kopen, anders zit ik met nog meer gewicht om mee te sleuren. Het zal voor in de toekomst zijn. Maar dan ben ik wel van plan een lichtgewicht te kopen. Bedankt voor de tip van de winkel.

Ik denk dat ik straks toch eens ga kijken voor die prime lens. Ik heb er over nagedacht en het lijkt mij ook een goede introductie tot primelenzen voor een lage prijs. Ik ga kijken of ik de prijs niet naar beneden krijg en dan beslissen.

@keeskanon:
                      De scherptediepte is de grootte van een gebied waarin alles scherp op de emulsie zal komen. Dit bepaalt eigenlijk hoeveel van de foto scherp zal zijn.
                      Stellen we scherp op een onderwerp dan zal een stuk voor en een stuk na dit onderwerp ook nog scherp worden afgebeeld, dit is de scherptediepte.

Comment

Mooi dat je het zelf hebt opgezocht.....

Comment

Hallo,

Momenteel heb ik een Canon 400D met de kitlens 18-55mm. Ik ben hier tevreden over....

Mijn budget is ook vrij krap met dat ik student ben...
                          houwen zo.
                          die paar stops geen echte winst, als het is om s,avonds foto,s te gaan trekken.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja maar toch heb ik het gevoel gehad dat mijn lens soms wat tekort schiet.
                            Wel, ik heb nu mij gevoel gevolgd en heb me gisteren toch de 50mm aangeschaft. Ik heb ze nieuw aangekocht voor 105 dollar (+- 80 €) na veel te onderhandelen, wat mij echt een koopje lijkt.
                            Gisteren en vandaag ben ik naar een Cambodjaans trouwfeest geweest en heb dus de gelegenheid gehad deze volop uit te testen in avondlicht zowel als daglicht. En wow, ik moet zeggen dat ze toch een groot verschil is. De scherpte van de lens is fenomenaal, ofwel is dit mijn gedacht. En vooral scherptediepte waarmee je kan spelen is fantastisch. Ik heb ze nu nog maar twee dagen dus, maar ik moet zeggen dat ik al enorm tevreden ben met deze lens. En zeker voor deze prijs!
                            Ik moet alleen nog wennen aan het niet kunnen in- of uitzoomen, maar dat los ik gewoon op met mijn voeten. Buiten dat lijkt ze mij fantastisch!
                            Bedankt voor de tips!

Comment

Goed opgezocht.....

Mission completed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                                Is de ef 50 F1.8 dan geen optie? Wat kost deze hier? 120€? Zal je daar dan wel goedkoper gaan vinden.
                                2de hands 60-80 euro en inderdaad een veel betere aanvulling

Comment

Working...
                                X