Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm 2,8 vs Canon 18-55mm 3,5-5,6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 17-50mm 2,8 vs Canon 18-55mm 3,5-5,6

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
    Ikzelf hen de tamron 17-50 en vind het een super lensje.
    Ik ook .
    Groetjes

Comment

Idd, mission completed en ik ben er enorm tevreden over. Ik vind de scherpte erg goed en het kunnen spelen met de scherptediepte vind ik ook enorm leuk. En dat voor deze prijs. 80€ nieuw, wat toch een erg lage prijs lijkt te zijn voor mij. Het heeft wel een tijdje geduurd eer ik de prijs omlaag kreeg, maar nogmaals, mission completed. De tamron is zeker ééntje voor op mijn verlanglijst. Vooral omwille van de goede reviews en ervaringen die jullie hebben gedeeld. Dus in ieder geval bedankt voor de tips!

Comment

Als ik je reacties zo lees dan komt het op mij over dat je nachtfoto's wilt maken van een omgeving/onderwerp waar ook mensen op staan. Die mensen bewegen natuurlijk, maar die wil je ook onbewogen op de foto. Klopt dat?

Dat gaat je in ieder geval niet lukken. Als het donker is dan zit je sowieso met een te lange sluitertijd daarvoor. Dat ga je met de 50mm 1.8 ook niet redden, of je moet een hele hoge iso gebruiken maar dat gaat weer ten koste van je kwaliteit.
        Nikon D7000 - Nikkor 18-55VR kitlens - Nikkor AF-D 50mm f/1.8 - Sigma 10-20mm 1:4-5.6 EX DC HSM - Nikon SB600

Comment

Dat is waar. Het zijn niet zozeer nachtfoto's die ik wil nemen, maar eerder avond- en sfeerfoto's. Ik zeg niet dat het met de 50mm opeens dag en nacht verschil is, maar het doet toch wat. Daarnaast heb ik zo'n flexibele tripod aangekocht voor wanneer ik met een statief wil werken of leren werken.
          Ik vraag me dan wel af hoe je wazige personen op foto's kan vermijden zonder een peperdure lens of FF aan te schaffen? Beweging op de foto's omwille van de bewegende personen zelf bedoel ik dan.

Comment

Dat is simpelweg vaak niet te vermijden, tenzij je heel hoog in de ISO kan gaan.
            Met lenzen houdt het snel op.

Comment

Inderdaad, dat dacht ik ook. Ik ben alleszins erg tevreden met mijn aankoop. Bedankt.

Comment

Het soort foto's dat je graag neemt, is ook wat ik wel eens graag doe.
                Ik zou zeggen: kijk eens of je op termijn een 35/1.8 kan vinden (- bestaat toch voor Canon, niet ? -).

En geniet ondertussen van je 50mm !
                Last edited by K-2; 30 maart 2012, 22:40.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Inderdaad, dat genieten lukt al vrij goed. Ja op lange termijn kan die 35mm wel interessant zijn, maar goedkoop is ze wel niet

Comment

Working...
                  X