Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
als je beter wil... 14-24 2.8 van nikon....
en betaal zonder morren de prijs :-) ze is het waard...
in het geval dat die te duur is... de samyang is een superleuke 14mm
nadelen van deze lens:
manueel focus (maar, op die lengte.. zet het op f11 en je hebt scherpte van 30 cm tot oneindig zowat...)
geen filters mogelijk
wordt niet herkend in lightroom automatisch... (dus manueel profiel aanmaken en done)
je moet er voorzichtig mee zijn... die bolle lens vooraan is gevoelig voor krassen en stoten dus, ten aller tijde de harde (meegeleverde) lenskap over je hood (meegeleverd)
nogal wat verbuiging... dus niet erg geschikt voor architecturaal werk of als je mooie rechte lijnen wil in de hoekjes...
voordelen
prijs
bouwkwaliteit is goed
scherp (ja, echt scherp... en ik vergelijk met nikon 2.8 lenzen )
leuke lengte
prijs/kwaliteit : 5/5
kwaliteit algemeen 4/5 (verbuiging is soms issue)
Volgens mijn verkoper (= fotograaf) zijn samyang objectieven niet scherp genoeg.
Die is goed
Nee die Samyang lenzen zijn pareltjes , echt.
Maar wel niet weggelegd voor de luie fotograaf , zelf scherpstellen en aan diafragma-ring draaien. dat kan soms wel vervelend zijn , zeker voor snelle foto's
De optiek is super , alsook de bouwkwaliteit.
nee je moet niet meer aan de diafragmaring draaien zet die op 22 en hij werk automatisch, ik heb de 8mm fisch eyg toch niet op die 8mm , misschien wel op de 14mm
Comment