Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Set obejectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Set obejectieven

    om te beginnen: mijn excuus als ik misschien een beetje overreageerde.

    Wat betreft de rest van jullie commentaren/ opmerkingen:

    leercurve: is die zo stijl? Ik heb nog niet met een fullframe gewerkt, maar ik begin vragen te krijgen om foto's af te leveren op canvas voor mensen en ik dacht dat die misschien betere kwaliteit zouden halen omwille van een grotere sensor. vergis ik me hierin dan? Het op hoge iso waarden kwaliteitsvolle fotos maken zal ook helpen omdat ik niet zo gek ben van werken met flitslicht buiten studiowerk.

    Wat betreft de foto's die ik graag maak: dat zijn voornamelijk nachtopnames en landschappen, maar er zit voor mij een verschil tussen wat ikzelf graag doe en wat mensen me vragen te doen. Ik wil er op middellange termijn toch zeker een deel van mijn boterham mee verdienen en ik dacht dat het dan wel zo handig was om goed voorbereid te zijn. Vandaar mijn vooruitzicht om de volledige range te dekken. Is dat niet nodig dan? zijn er eventuele alternatieven?

    @ fotografieljakim: ik fotografeer voornamelijk op A of S stand. afhankelijk van het onderwerp en welk effect ik wil. manuele stand voor "speciallekes".

    wat betreft het bijhouden van de aps-c: ik dacht zo: die kan perfect dienen als backup en als "meeneemcamera" voor als ik niet verwacht er eentje nodig te hebben

    Nogmaals mijn excuus voor de felle reactie maar ik dacht terecht te zijn gekomen op een van "die" fora. blijkt zeker niet zo te zijn.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #17
      Re: Set obejectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      leercurve: is die zo stijl? Ik heb nog niet met een fullframe gewerkt, maar ik begin vragen te krijgen om foto's af te leveren op canvas voor mensen en ik dacht dat die misschien betere kwaliteit zouden halen omwille van een grotere sensor. vergis ik me hierin dan?
      hmmmmmmmmmmm

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      Het op hoge iso waarden kwaliteitsvolle fotos maken zal ook helpen omdat ik niet zo gek ben van werken met flitslicht buiten studiowerk.
      soms kan je niet anders om de kwaliteit van je foto's te bewaren. Dit heb ik als hobby-strobist zelf kunnen aantonen aan een pro-fotograaf

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      Wat betreft de foto's die ik graag maak: dat zijn voornamelijk nachtopnames en landschappen,
      hier heb je m.i. geen lichtsterke lenzen nodig maar vooral een degelijk statief, heb je dat al?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      Vandaar mijn vooruitzicht om de volledige range te dekken. Is dat niet nodig dan? zijn er eventuele alternatieven?
      gewoon een correcte keuze maken voor hetgeen je wilt fotograferen, niet meer en niet minder


      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      ik fotografeer voornamelijk op A of S stand. afhankelijk van het onderwerp en welk effect ik wil. manuele stand voor "speciallekes".
      ken je dan welke aanpassingen in je settings welke invloed heeft op je foto als je niet manueel werkt?
      bijna elke semi-pro/pro fotograaf zal 99% van de tijd in manuele stand werken. En veel hobby-isten trouwens zoals ikzelf ook

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      wat betreft het bijhouden van de aps-c: ik dacht zo: die kan perfect dienen als backup en als "meeneemcamera" voor als ik niet verwacht er eentje nodig te hebben
      je zegt zelf dat je er je geld hoopt mee te verdienen en dan zou je durven overwegen om met 1 body maar te werken?

      En voor alle duidelijkheid, het is niet dat ik je wil tegenhouden om al die dingen te kopen he. Als je het kan, zoveel te beter. Ik zou het enigzins ook doen maar ik zou toch goed kijken wat ik zou kopen en waarom en analyseren of ik het ook effectief nodig heb. En vooral, pas dergelijke stappen zetten als ik op de grenzen aanloop van mijn huidig materiaal.
      Zo twijfel ik ook nog altijd over een volgende aankoop qua lens voor als de budgetten er zijn en ik weet dat ik deze lens ook zal toepassen regelmatig.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #18
        Re: Set obejectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        bijna elke semi-pro/pro fotograaf zal 99% van de tijd in manuele stand werken. En veel hobby-isten trouwens zoals ikzelf ook
        hé hé Sven... ken jij dan "bijna elke semi-pro/pro fotograaf"?

        alvast dan hoor ik thuis in die 1%... ik werk bijna altijd in A stand... heel af en toe eens in S en altijd in M stand als ik flits gebruik.

        Zonder flits? A stand...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Set obejectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          hier heb je m.i. geen lichtsterke lenzen nodig maar vooral een degelijk statief, heb je dat al?
          Een 24/2 of iets dergelijks en stabilisatie doen de job ruim goed genoeg zodat ik eigenlijk nooit de behoefte voel een statief mee nemen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          je zegt zelf dat je er je geld hoopt mee te verdienen en dan zou je durven overwegen om met 1 body maar te werken?
          Hij zegt toch zelf de tweede bij te houden als back-up.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: Set obejectieven

            alvast dan hoor ik thuis in die 1%... Ik werk bijna altijd in a stand... Heel af en toe eens in s en altijd in m stand als ik flits gebruik.
            +1.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #21
              Re: Set obejectieven

              maak je je foto's in raw?

              hier gaat met mijn d90 vlot 60 op 90 canvas!
              zelfs met een 6mp d40.

              tuurlijk leverd een D4 een betere kwaliteit van foto's, maar dat gaan de lenzen op je d5000 ook al doen hoor.

              als je kan, waarom niet!
              maar hou inderdaad rekening met de nadelen ook.

              zwaarder toestel, zwaardere lenzen, grotere bestanden, meer belasting voor je pc bij bewerken, ...

              leercurve is steil, ken je je d5000 van binnen en van buiten en pas je daar alles aan in no time, dan gaat dit met de D4 ook wel gaan (iets minder vlot in't begin en wa mislukte foto's, maar waar een wil is is een weg)

              de rest ontdek je zelf wel!

              veel succes
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: Set obejectieven

                btw....

                voor een FF sensor

                zal je top portretlens de 70-200 zijn...
                daarna de 50mm voor full body shots
                105 ook maar dan nog liever de 70-200...

                als je echt voor portret wil gaan... koop er dan een 85mm 1.4 of 1.8 bij....
                www.aeri-photography.be

                Comment


                • #23
                  Re: Set obejectieven

                  Dank voor de tip Aeri!.

                  Dan denk ik dat die 85mm die binnenkort van nikon uitkomt een leukerd gaat zijn voor me. Of de 85mm 1.4 eens huren om te zien hoe die bevalt.
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment


                  • #24
                    Re: Set obejectieven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                    Dank voor de tip Aeri!.

                    Dan denk ik dat die 85mm die binnenkort van nikon uitkomt een leukerd gaat zijn voor me. Of de 85mm 1.4 eens huren om te zien hoe die bevalt.
                    85mm is een ideale portret lens voor een crop camera. Voor Fullframe is dat een 135mm...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Set obejectieven

                      Tof draadje weeral. Ik leef echt mee met de mensen die menen over elke mm tussen 14 en 200 te moeten beschikken en altijd in M moeten fotograferen. Ik hoop dat ze daarin enige rust vinden maar t is niks voor mij.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Set obejectieven

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        Tof draadje weeral. Ik leef echt mee met de mensen die menen over elke mm tussen 14 en 200 te moeten beschikken en altijd in M moeten fotograferen. Ik hoop dat ze daarin enige rust vinden maar t is niks voor mij.
                        Vooral het belerende vingertje van sommigen ,"gij zult niet",het kerkgehalte is weer hoog.
                        Wees niet ijdel en koop geen duurder gerief dat wij ons kunnen permitteren,dat is wat er staat.En dat gemythologiseer over FF,pfffffffffffffff, alsof dat een ding is from outer space.Mijn camera's uit het analoge tijdperk waren ook FF,big deal,die hadden geen steilere leercurve dan een crop bij mijn weten.
                        Die pro camera's vn Nikon zijn juist makkelijker te hanteren wegens het ontbreken van de verwarrende speelstandjes "avond","sport","landschap" enz.


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #27
                          Re: Set obejectieven

                          een fullframe (D700) is vooral interessant omdat deze instaat is om met hogere ISO's betere kwaliteit te leveren, en omdat je met beperktere DOF kan werken.
                          heeft als nadeel... lange tele lenzen zijn "minder lang" als bij een crop camera

                          fullframe (D700) is specifiek interessant voor concert, dans, indoorsport, portret.

                          Crop (D300s) is specifiek interessant voor natuurfoto's, macro, buitensport

                          elk heeft z'n sterkes en beperkingen...
                          klaar en duidelijk

                          d_oracle heeft z'n nickname niet gestolen

                          Comment

                          Working...
                          X