Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm L f4 non IS ... Of toch niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm L f4 non IS ... Of toch niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
    Je kan een 70-200 f4, nieuw, aankopen voor minder dan 500 Euro.
    Een exemplaar van meer dan twee jaar "oud" ( buiten garantie) kan je zeker voor 350 vinden ( vraagprijzen die je ziet zijn niet gelijk aan de effectieve verkoopprijzen !).

Ik heb geen ervaring met de 55-250 omdat indertijd een 70-200 f4 mijn eerste L lens was en je kan inzake beeldkwaiteit gewoon geen stap terug zetten.
    En je kan dat oftewel zelf ondervinden ten koste van "onnodige" aankopen of je kan beroep doen op de ervaring van anderen.
    Wat je eigenlijk eens moet doen is in een winkel beide lenzen vergelijken.
    Kwestie bouw/degelijkheid alleen al.
    Nogmaals, met een 70-200 f4 en een 50 1.8 zit je in dat bereik ( 50-200) goed !!!!!
    Ik ben vrij zeker dat het de 70-200 en de 50 1.8 zullen worden. Nu nog weten waar ze te kopen, want als ik ze voor onder de 500 euro vindt, kan er voor de prijs die ik bij Konijnenberg zou betalen zelfs de 50 1.8 nog bij.
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
      http://www.digicamshop.nl/product/23...ricecomparison

Hier is de 70-200 f4l trouwens te vinden voor 489 euro, terwijl konijnenberg ze verkoopt tegen 569 euro.

Is het de moeite waard om online te bestellen? (Veilig / garantie / ...)
      Ik bestel vaak bij digicamshop omdat ze goedkoop zijn en omdat ze erg snel leveren (voor 22u besteld en betaald = morgen in huis, althans voor België). Iets retouren naar hen tijdens de afkoelingsperiode is ook gratis (again voor België toch).
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Ik bestel vaak bij digicamshop omdat ze goedkoop zijn en omdat ze erg snel leveren (voor 22u besteld en betaald = morgen in huis, althans voor België). Iets retouren naar hen tijdens de afkoelingsperiode is ook gratis (again voor België toch).
        Ik ben er uit. Nog een kleine 50 euro sparen en de 70-200mm f4 L is van mij

Jocau, weet je of je bij Digicamshop een factuur kan laten maken bij bestelling van de lens?
        Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
          Ik ben er uit. Nog een kleine 50 euro sparen en de 70-200mm f4 L is van mij

Jocau, weet je of je bij Digicamshop een factuur kan laten maken bij bestelling van de lens?
          Tijdens de bestelling kan je kiezen om de factuur per e-mail te laten sturen (PDF bestand) of bij de bestelling mee te laten leveren. Ik heb wel eerst een account aangemaakt op hun website. Dit account kan je dan gebruiken voor alle coolblue shops (zoals bvb digicamshop). Ik krijg bij een bestelling zelfs een GRATIS SMS als m'n bestelling ingepakt is (en daarna houden ze mij verder op de hoogte via e-mail).
          Last edited by jocau; 16 januari 2012, 18:44.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Woohoo! Het geld van mijn teruggebrachte Canon EF 70-200mm F/4L USM is vandaag teruggestort en de Canon EF 70-200mm F/4L IS USM is vandaag aangekomen. In dezelfde omstandigheden als vorige keer met de non-IS versie (indoor 's avonds en uit de losse hand) foto's getrokken en deze zijn nu haarscherp, terwijl het vorige keer 1 grote blur was. Langleve IS op telelenzen!

Heb jij je lenzen al besteld xJOMAx?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
              Woohoo! Het geld van mijn teruggebrachte Canon EF 70-200mm F/4L USM is vandaag teruggestort en de Canon EF 70-200mm F/4L IS USM is vandaag aangekomen. In dezelfde omstandigheden als vorige keer met de non-IS versie (indoor 's avonds en uit de losse hand) foto's getrokken en deze zijn nu haarscherp, terwijl het vorige keer 1 grote blur was. Langleve IS op telelenzen!

Heb jij je lenzen al besteld xJOMAx?
              Blij dat alles zo goed verliep!
              Ik heb ze nog niet besteld, want ik moet eerst nog zo'n 50 euro sparen.
              Nog een weekje of twee geduld

Comment

Ik wou ook de 70-200 f4 non IS versie kopen, nieuw, juist omdat die goedkoper was dan de non IS versie. Maar per toeval ben ik gevallen op een tweedehands 70-200 f4 MET IS. Die ben ik vrijdag gaan ophalen en wauw wat een superlens. Ik ben erg tevreden over de IS, ik vraag me eigenlijk nu af of ik die niet zou gemist hebben als ik de non IS nieuw had gekocht.. Ik wil je niet doen twijfelen, maar kan je nergens een tweedehands versie met IS vinden? Misschien wat langer wachten, maar misschien de moeite waard?

Comment

Ik kan mij perfect vinden in de uitleg van amouroke. Ik ben eerst ook voor de EF 70-200mm F/4L USM gegaan omdat het prijsverschil (nieuw) zo groot was. Maar ik heb toch echt wel gemerkt dat IS verdomd handig is op telezooms. Vandaar dat ik mijn lens terug gestuurd heb (langleve de afkoelingsperiode bij aankopen via het internet) en de EF 70-200mm F/4L IS USM gekocht heb. Je kan zonder IS, maar dan zijn goede lichtomstandigheden (of een statief/stabiele ondergrond) nodig als je uit de hand foto's wil nemen.

Wat heb jij betaald voor je 2de hands EF 70-200mm F/4L IS USM amouroke? Aan de threadstarter: ik raad je aan om de lens via het internet te kopen (dan heb je recht op een afkoelingsperiode en kan je de lens nog altijd terugsturen als je niet zonder IS zou kunnen leven).

De lens was wel duur, maar ik troost mij met de gedachte dat ik geen betere 70-200mm F/4 lens kan kopen. Deze wordt dus een 'keeper'.
                  Last edited by jocau; 19 januari 2012, 10:35.

Comment

heb m'n lens nog 600 euro betaald. ze is van zomer 2008 dus toch al 3.5 jaar, weet niet of dat oud is voor een lens, ik hoop van niet .
                    er was een uv filter bij en een zonnekap. maar ze is wel in topstaat.
                    ik kan je echt die IS aanraden, heb eens geprobeerd zonder de IS maar vond dat toch een pak moeilijk. er waren meer foto's nodig om er een scherpe tussen te krijgen (maar dat kan ook aan mij liggen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
                      heb m'n lens nog 600 euro betaald. ze is van zomer 2008 dus toch al 3.5 jaar, weet niet of dat oud is voor een lens, ik hoop van niet .
                      er was een uv filter bij en een zonnekap. maar ze is wel in topstaat.
                      ik kan je echt die IS aanraden, heb eens geprobeerd zonder de IS maar vond dat toch een pak moeilijk. er waren meer foto's nodig om er een scherpe tussen te krijgen (maar dat kan ook aan mij liggen )
                      dat met IS hangt idd van de user af. Ik kan bvb met mijn 135L foto's nemen op 1/30s en die zijn nog haarscherp. Met mijn verkochtte 70-200 f2.8 L IS trok ik wel eens foto's op 200mm op 1/8s en die waren ook geregeld scherp. IS doet wel veel, maar eens je met sport begint is die IS echt zo nutteloos.

En dat over de leeftijd van een lens, zolang ze in goeie conditie is maakt de leeftijd echt niets uit. Kwaliteit blijft duren, dat is zoals een Golf I van 1983, ik zou er nog altijd veel geld voor over geven om zo een autootje te hebben en die blijven rijden zelfs na 300.000km, idem voor de lenzen hoor. Zolang je ze correct gebruikt en niet gebruikt als een hamer zoals sommigen op youtube
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Working...
                      X