Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens solden !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon lens solden !

    Volgens mij is dit geen officiële actie van Canon.
    Kan er alleszins niets van terug vinden op Canon België.

    Comment


    • #47
      Re: Canon lens solden !

      Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
      Volgens mij is dit geen officiële actie van Canon.
      Kan er alleszins niets van terug vinden op Canon België.
      Wel actie, niet actie, wel Canon, niet Canon...... het zal topo een zorg wezen, die heeft toch een mooi lensje op de kop getikt voor....euh weinig geld .
      Groetjes

      Comment


      • #48
        Re: Canon lens solden !

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Als het wat duister weer is, en je wil het diafragma om één of andere reden toch zover mogelijk openzetten (bvb om toch mooie DOF te krijgen) dat ie dan niet naaldscherp is langs de randen. Dat is niet de regel hoor, maar ik heb het toch al ondervonden.
        En dan vooral bij zoveel mogelijk groothoek, wat natuurlijk ook niet echt bijdraagt tot de scherpte langs de lensrand.
        En...ik verwar soft al een tijdje niet meer met vignetting...
        Dat ligt natuurlijk niet aan het weer maar aan jezelf, elke lens is minder scherp in de hoeken bij open diafragma, deze 15-85 doet het zelfs heel goed.
        Op mijn 5D II is de 24-70 ook ni scherp in de uiterste hoeken.

        Wat mooiere DOF betreft, hangt er van af wat je daarmee bedoelt ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #49
          Re: Canon lens solden !

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Dat ligt natuurlijk niet aan het weer maar aan jezelf, elke lens is minder scherp in de hoeken bij open diafragma, deze 15-85 doet het zelfs heel goed.
          Op mijn 5D II is de 24-70 ook ni scherp in de uiterste hoeken.

          Wat mooiere DOF betreft, hangt er van af wat je daarmee bedoelt ?
          Natuurlijk ben ik het zelf die de f bepaal, dat weet ik ook wel.
          Ik geef een voorbeeld ter verduidelijking:

          Enige tijd geleden waren we in Sachsenhausen.
          Daar hangt het buiten vol met panelen met tekst en foto's die de overblijfselen, de plaatsen, de situaties uit het nazi-verleden schetsen of illustreren.
          Het zijn metaalgrijze borden met zwarte tekst, soms véél tekst.
          Toen we daar door het kamp wandelden werd het weer steeds slechter en werd het steeds donkerder bewolkt.
          Ideale sfeerschepping om het triestige verleden te benadrukken.
          Ik heb daar toen een aantal van die borden gefotografeerd, samen met de omgeving waarover het ging.
          Welnu, toen ik de foto's later thuis bekeek, dan viel het mij op dat veel van de tekst in het midden van mijn foto's perfect scherp was, maar naarmate ik verder naar de buitenrand keek werd die steeds meer troebel tot tenslotte quasi onleesbaar.
          Vandaar mijn conclusie.

          Comment


          • #50
            Re: Canon lens solden !

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Wel actie, niet actie, wel Canon, niet Canon...... het zal topo een zorg wezen, die heeft toch een mooi lensje op de kop getikt voor....euh weinig geld .
            Groetjes
            Des te beter voor Topo, maar het originele topic was "Canon lens solden ! ", vandaar mijn "bijdrage".

            Comment


            • #51
              Re: Canon lens solden !

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Natuurlijk ben ik het zelf die de f bepaal, dat weet ik ook wel.
              Ik geef een voorbeeld ter verduidelijking:

              Enige tijd geleden waren we in Sachsenhausen.
              Daar hangt het buiten vol met panelen met tekst en foto's die de overblijfselen, de plaatsen, de situaties uit het nazi-verleden schetsen of illustreren.
              Het zijn metaalgrijze borden met zwarte tekst, soms véél tekst.
              Toen we daar door het kamp wandelden werd het weer steeds slechter en werd het steeds donkerder bewolkt.
              Ideale sfeerschepping om het triestige verleden te benadrukken.
              Ik heb daar toen een aantal van die borden gefotografeerd, samen met de omgeving waarover het ging.
              Welnu, toen ik de foto's later thuis bekeek, dan viel het mij op dat veel van de tekst in het midden van mijn foto's perfect scherp was, maar naarmate ik verder naar de buitenrand keek werd die steeds meer troebel tot tenslotte quasi onleesbaar.
              Vandaar mijn conclusie.
              Dit is een normaal verschijnsel bij alle Lenzen en zeker niet eigen aan de 15-85.
              Borden in groothoekstand fotograferen met open diafragma op korte afstand geeft altijd onscherpte op de randen.
              Het tekst in het middelpunt van een bord ligt ook korter dan de tekst op de zijkanten.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #52
                Re: Canon lens solden !

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Zou dat niet een beetje een eigenschap zijn van lenzen met zo'n groot diafragma.
                De scherptediepte is relatief klein, waardoor de lens rap het noorden verliest.
                Sorry maar dit ligt NIET aan het "groot diafragma" !

                Mocht je bvb diafragma f8 instellen dan zou ie veel minder problemen hebben denk je ?!
                Denk maar niet dat je makkelijker kan scherpstellen op een punt dat binnen je scherptediepte ligt !!

                Als je met een "langzame" lens (bvb f5.6) in dezelfde omstandigheden zou werken dan zou ie nèt zo goed gaan "hunten" ! ( nog eerder zelfs gezien dit meestal een minder kwalitatieve lens is dan zijn snellere broertje).
                Sommige lenzen zijn nu eenmaal sneller inzake focussen. Een 1D serie focused beter/sneller dan een 5D enz...

                Het is een combinatie van camera, lens en (licht)omstandigheden !

                Groeten

                PS. uitzondering is de supersnelle 85 1.2 van Canon, die zoveel glas dient te verplaatsen en bijgevolg langzaam is.

                Comment


                • #53
                  Re: Canon lens solden !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Yep, dit is trouwens in heel wat reviews te lezen. Is typisch voor macro lenzen naar het schijnt.
                  Groetjes
                  Ha ja, als je snel scherp moet hebben, had je de 70-200 L moeten kopen (met of zonder IS). Macrolenzen zijn idd. altijd trager en gaan soms al eens hunten met AF aan. Je body speelt ook een rol daarin omdat daarin de scherpstelregie gebeurt (de lens heeft de AF motor etc maar de body heeft de scherpstelpunten in een bepaald aantal en van een bepaalde kwaliteit).
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon lens solden !

                    Weet iemand hoelang die aktie geldig blijft?
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon lens solden !

                      Denk dat ze gepasseerd zijn zie niks meer staan bij art en craft...
                      http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon lens solden !

                        Actie was t.e.m. 31 januari 2012. En ik heb ervan geprofiteerd door me een EF 70-200mm F/4L IS USM aan te schaffen.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon lens solden !

                          Ja en ze hadden me goed liggen. Ik had interesse in een 50mm 1.4 deze stond in promotie 299 euro. Ik stuur ze een mailtje dat ik interesse heb in de lens aan deze promo prijs en vraag of ze nog in stock is. Ik krijg meteen een mail terug op maandag 30/01 met een orderbevestiging via mail. Het was ook hun laatste stuk volgens hen. Jammer genoeg val ik de dinsdag ziek en de dokter schrijft me thuis voor de rest van de week. Ik dacht geen probleem ik heb mijn orderbevestiging ik zal de lens wel halen als ik genezen ben volgende week maandag. Helaas wist men me toen te vertellen dat de actie voorbij was, ja en mijn orderbevestiging dan? Ja maar deze was nog niet betaald en we moeten de serie nummers doorgeven aan canon en nu is dat echt te laat. blablabla... we kunnen die lens echt niet verkopen voor die prijs goede klant of niet. Verschil van 40 euro. Ik heb de lens dan niet gekocht er zal wel nog eens een promotie komen zeker. Pech voor mij, ik had maar niet ziek moeten vallen.

                          Zij hebben blijkbaar geen verpichting om me de lens aan de prijs te verkopen zoals op mijn orderbevestiging ? Langs de andere kant zijn ze er wel met de plichten als klant :

                          Op de bon staat het volgende:

                          In geval van annulatie is de klant een forfaitaire
                          vergoeding verschuldigd van 20%. Deze vergoeding
                          dekt onze vaste en variabele kosten en de mogelijke
                          winstderving die door de annulatie ontstaat.
                          Voor de volledige bestelling- en annulatievoorwaarden
                          verwijzen wij naar punt 5 in onze Algemene
                          Voorwaarden.


                          Toch een beetje teleurgesteld.

                          Waar het me om gaat, zij kunnen zomaar een order annuleren maar wij als klant kunnen dat niet zonder kosten

                          mir
                          Last edited by mir; 9 februari 2012, 19:19.
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon lens solden !

                            Ik heb er twee gekocht met die aanbieding (50mm1..4 en 100mmL-macro'tje)
                            Zaten er nog bij die ik nog wou ... Nu, soit, komen nog wel kansen en heb genoeg "te spelen" met dit duo voorlopig
                            Webstek in opbouw

                            Comment

                            Working...
                            X