Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste allround lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: beste allround lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
    Waarom koop je dan een reflexcamera? Nu niet dat niet mag hoor, verre van, maar dat is juist het voordeel van een dslr : het kunnen wisselen van lenzen.
    Dat klopt, maar soms ben je bij zo'n citytrip met anderen en die willen niet altijd wachten tot de goede lens erop zit.

    Zelf doe ik dat met een FX camera met een 28-300 erop en een 50 1.4 in mijn broekzak voor in de gebouwen, werkt perfect.

    Ik denk dat ik nu niet eens mijn reflex meer zou meenemen, maar mijn G3 met 17 2.8 pancake en 14-42 of 45-200, heerlijk licht en voor in de stad werkt dat allemaal perfect.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: beste allround lens

      Ik ging net die Tamron voorstellen omdat ik er heel blij mee ben. Wat is er mis mee?

      Comment


      • #18
        Re: beste allround lens

        Wanneer je graag met scherptediepte speelt, als stijl element, dan zal je bemerken dat dat niet of nauwelijks lukt met de Tamron vanwege de beperkte lichtsterkte.

        Wanneer je superscherpe platen wilt maken, ook dan al je aanlopen tegen beperkingen van de Tamron.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #19
          Re: beste allround lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
          Waarom koop je dan een reflexcamera? Nu niet dat niet mag hoor, verre van, maar dat is juist het voordeel van een dslr : het kunnen wisselen van lenzen.

          P.S. Als ik licht wil stappen zonder lenzenwissel neem ik gewoon mijn "allround"-compactje.
          Ik begrijp U hoor maar ik speel graag met diafragma, sluitersnelheid en iso wanneer het donker wordt.
          Op die compactjes moet ge via meerdere menus naar die instellingen wat niet handig is.
          In de tijd dat je dit instelt kunt ge evenwel uw lenzen gaan wisselen.
          Een D7000 heeft ook een veel groter dynamisch bereik dan een compactje en kan in RAW schieten.
          Aan een reflex heb je ook veel meer greep, zo'n compactje valt op de grond voor je het beseft.
          Nee, geen compactje voor mij om vakantiefotos te nemen.
          popol

          http://www.fotopopol.be

          Comment


          • #20
            Re: beste allround lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Anna Giladi Bekijk bericht
            Ik ging net die Tamron voorstellen omdat ik er heel blij mee ben. Wat is er mis mee?
            Niets mis mee hoor, ben er altijd tevreden over geweest maar een mens wil zich steeds verbeteren.
            Ik heb ook een sigma 70-200 f2.8 en een nikon 50mm 1.4.
            Beiden schieten scherper dan die tamron, vandaar dat ik een 18-200 wil die ook zo scherp schiet maar mss bestaat dit gewoon niet tgv de grote range vd lens.
            popol

            http://www.fotopopol.be

            Comment


            • #21
              Re: beste allround lens

              Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
              vandaar dat ik een 18-200 wil die ook zo scherp schiet maar mss bestaat dit gewoon niet tgv de grote range vd lens.
              daar zeg je het zelf, ...
              Als scherpte je ding is zal dit niet werken.

              ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #22
                Re: beste allround lens

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                Wanneer je graag met scherptediepte speelt, als stijl element, dan zal je bemerken dat dat niet of nauwelijks lukt met de Tamron vanwege de beperkte lichtsterkte..
                Kost wat meer moeite, maar het lukt wel.




                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: beste allround lens

                  Wat me hier opvalt, is dat het herkenbaar is voor de Tamron. De kleuren zijn wat zwakjes in mijn mening, iets dat ik ook heel veel voorheb. Nu wijzig ik dus de camera instellingen om dat tegen te werken, maar het zuigt desondanks een beetje.

                  Comment


                  • #24
                    Re: beste allround lens

                    Bij 2 van de 4 opnamen vind ik de scherptediepte veel te veel.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: beste allround lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      Wanneer je graag met scherptediepte speelt, als stijl element, dan zal je bemerken dat dat niet of nauwelijks lukt met de Tamron vanwege de beperkte lichtsterkte.
                      nu niet overdrijven he. Volopen en met kadrage voor een portretje zal je een scherptediepte uitkomen die mooi van neus tot oren scherpte geeft en de achtergrond mooi uitvlakt. Als je nog dichter komt of verder inzoomt (effect op scherptediepte is nagenoeg hetzelfde) zal je zelfs geen scherpte meer van neus tot oor hebben.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: beste allround lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                        Ik zoek voor mijn D7000 nikon de beste allround lens. Bereik van 18mm tot ong 200 mm. Vooral de scherpte is prioriteit voor mij, snelheid AF van minder belang. Ik heb nu een tamron 18-250 maar denk dat er betere lenzen moeten bestaan. Iemand ervaring hiermee?
                        Yep. De beste 18-200 is de Nikkor 18-200 VRII. Indien je 't niet erg vindt dat het objectief vanzelf uitschuift wanneer het toestel rond je nek bungelt kan je ook de VRI (desnoods 2de hands) aankopen.
                        Maar in feite heb je al een Tamron 18-250... En die is in vergelijking vooral iets minder snel in de AF. Maar dat blijkt nu net niet het punt te zijn waarover je valt. De scherpte daarentegen is uitermaààààte relatief (en heeft meer te maken met technisch schieten dan een merkenkeuze): stop die Tamron af op diafragma ipv van vol open gebruik. Haal desnoods je ISO wat omhoog (tenzij je graag resultaten laat uitvergroten naar posterformaat). Kortom, gebruik vooral sluiter en ISO ism het diafragma om je Tamron zo dicht mogelijk tegen zijn 'sweet spot' te gaan gebruiken (en alsnog bokeh te sturen indien gewenst in afhankelijkheid van de zoomfactor), en dat geldt natuurlijk voor elke lens/objectief. Denk niet dat een superzoom hetzelfde effect behaalt als een 2.8/70-200. Het heeft geen zin te investeren in gelijkaardig maar toch duurder materiaal...

                        Ad 'finissendum': die Tamron kan je uiteraard niet vergelijken met een 1.4/50 of een 2.8/70-200, evenmin als je die laatste 2 onderling kan vergelijken: appels, peren, knoflook en wienerschnitzels... Maar om een Tamron 18-250 te vervangen door een andere superzoom terwijl je andere objectieven beschikbaar hebt is wel een grote luxe

                        Cheerio.
                        F.
                        Last edited by Fibonacci; 10 december 2011, 01:11.

                        Comment


                        • #27
                          Re: beste allround lens

                          Een van de gebreken aan mijn tamron is stabilisator of VR functie waarbij je weer wat stops wint in donkere omstandigheden, daarom ga ik ook een andere 18-200 kopen.
                          Ik probeer hier wat uit te zoeken welke de scherpste resultaten geeft, nikon, sigma of tamron.
                          Nikon is de duurste maar is hij daarom die meerprijs waard tov sigma en tamron.
                          popol

                          http://www.fotopopol.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: beste allround lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                            Nikon is de duurste maar is hij daarom die meerprijs waard tov sigma en tamron.
                            Tenzij je aankoopt mits een strikt budget zijn de sigma of de tamron aangewezen, wat goede objectieven zijn. Indien je de meerprijs kan veroorloven zou ik niet twijfelen en voor de nikkor gaan want die is gewoon iets beter. Of het prijsverschil verantwoordbaar is, is natuurlijk uitermate subjectief en of je die meerwaarde zal terugvinden in je resultaten kan ook wel in vraag worden gesteld. Maar met de nikkor heb je alvast het betere spul. En als je 'm beu bent dan herverkoopt de nikkor wellicht makkelijker dan een sigma of een tamron...

                            Veel succes!
                            F.

                            Comment

                            Working...
                            X