Ik werk al een hele tijd met een 70-200 f4 L IS USM op mijn 5D Mark II,
naast mijn 24-105 1:4 L IS USM,
en ben daar heel tevreden over.
Heb er laatst zelfs portretten mee geschoten, en was verbaasd van het resultaat.
Ongelooflijk scherpe beelden met een rijk kleurenpallet en erg mooie vervagingen,
lees onscherpte, in de achtergrond.
Ik merk echter wel dat ik met deze lens veel verlies bij minder licht. Alsof er een grijze waas over komt.
Binnenkort ga ik naar Kenia en ben natuurlijk van plan daar wat mooie, laat ons hopen, beelden te schieten.
Mijn huidige lenzen komen hiervoor te kort meen ik.
Er zijn avond en vroege ochtend game drives voorzien, ik vermoed dat het licht dan nog niet erg fel is.
En de dieren zullen naar mijn inziens niet echt komen poseren voor mijn lens.
Dus heb ik meer bereik nodig dacht ik zo.
Daarom dacht ik eventueel aan volgende lenzen :
- de Canon EF 100-400 4,5-5,6 L IS USM
(maar dan heb ik nog een extra lens, plus zit ik nog met het probleem van het licht)
- de Canon EF 70-200 2,8 L IS USM II (met extender)
(dan verkoop ik mijn andere 70-200, heb ik geen extra lens maar moet ik altijd met een dubbel zo zware lens sleuren)
Iemand raad?
Een ander voorstel?
alvast bedankt
groetjes
naast mijn 24-105 1:4 L IS USM,
en ben daar heel tevreden over.
Heb er laatst zelfs portretten mee geschoten, en was verbaasd van het resultaat.
Ongelooflijk scherpe beelden met een rijk kleurenpallet en erg mooie vervagingen,
lees onscherpte, in de achtergrond.
Ik merk echter wel dat ik met deze lens veel verlies bij minder licht. Alsof er een grijze waas over komt.
Binnenkort ga ik naar Kenia en ben natuurlijk van plan daar wat mooie, laat ons hopen, beelden te schieten.
Mijn huidige lenzen komen hiervoor te kort meen ik.
Er zijn avond en vroege ochtend game drives voorzien, ik vermoed dat het licht dan nog niet erg fel is.
En de dieren zullen naar mijn inziens niet echt komen poseren voor mijn lens.
Dus heb ik meer bereik nodig dacht ik zo.
Daarom dacht ik eventueel aan volgende lenzen :
- de Canon EF 100-400 4,5-5,6 L IS USM
(maar dan heb ik nog een extra lens, plus zit ik nog met het probleem van het licht)
- de Canon EF 70-200 2,8 L IS USM II (met extender)
(dan verkoop ik mijn andere 70-200, heb ik geen extra lens maar moet ik altijd met een dubbel zo zware lens sleuren)
Iemand raad?
Een ander voorstel?
alvast bedankt
groetjes
Comment