Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 85 f/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 85 f/1.4

    Ik neem aan dat de ruis niet lens-gebonden is, maar camera-gebonden. Toch wel behoorlijk wat ruis op iso 1600. Ik dacht dat die 5D MKII toch beter deed. De 'vinger' vind ik ook niet super scherp. Ligt dit aan de lens zelf of aan de fotograaf ?

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 85 f/1.4

      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
      Ik neem aan dat de ruis niet lens-gebonden is, maar camera-gebonden. Toch wel behoorlijk wat ruis op iso 1600. Ik dacht dat die 5D MKII toch beter deed. De 'vinger' vind ik ook niet super scherp. Ligt dit aan de lens zelf of aan de fotograaf ?
      dat is inderdaad camera gebonden maar ik zei dat maar omdat ik met zoveel ruis het beeldkwaliteit heel moeilijk kan vergelijken. Het rare is ik schiet op 3200 iso met mijn 5D mkII en heb precies minder ruis dan bij psychodweep.

      dit is op 3200iso getrokken http://img18.imageshack.us/img18/1029/mg6758.jpg

      @putor: waarom is deze lens niet beter dan de canon 85 1.8 ? Ik gebruik deze voor volleybal en andere doeleinden. Maar voor volley heb ik toch wel een redelijke sluitertijd nodig anders krijg ik de handen niet gefreezed zoals ik ze zou willen. Een sluitertijd van 1/640 zorgt er al voor dat de handen in beweging komen op mijn foto's. Ik zou een zelfde sluitertijd kunnen behalen op f1.4 maar met een lagere iso wat ten goede komt van mijn beeldkwaliteit

      canon 85 f/1.8 @ 1.8
      iso 3200
      1/800s

      Nu dit is geen ideaal voorbeeld maar tis maar om te tonen dat ik met 1.8 al tot mijn limiet van iso moet gaan. Ik doe dit zuiver recreatief en deze moeten niet afgedrukt worden. Maar sommigen vragen toch wel naar de grote formaten zodat ze deze thuis kunnen bezien of toch laten afdrukken in A3 formaat of dergelijke. Ruis is dan niet echt aangenaam. Ik sta open voor alles hoor, ik geniet van mijn canon 85 1.8 maar ik speel ook graag eens met nieuw speelgoed. Plus het zou gemakkelijk zijn voor mij om maar 3 lenzen te hebben zodat ik geen één van de lenzen thuis moet laten. Mijn zak is gemaak voor 3 lenzen en een body, maar ik wil niet weer gaan zoals vroeger om 6-7 lenzen in huis te hebben waarvan de helft thuisblijft omdat ik de ene beter vindt dan de andere etc. Nu wil ik 3 lenzen die ik echt gebruik, dit is het geval met de 35L en de 135L, ze wegen beide wat en als ik toch mijn 85 en 50mm wil meepakken zijn dit 2 extra gewichten + 1 van de lenzen haal ik waarschijnlijk toch niet uit mijn zak. Klinkt raar maar zo werk ik dus. Dit kan misschien ook komen door het feit dat ik nog niet goed besef tot wat mijn canon 85 en sigma 50 toe in staat zijn en dat ik wel weet wat mijn 35L en 135L kunnen, ik weet dat het sublieme lenzen zijn met goeie scherpte. Daarom dat ik dit weekend op stap ga met enkel de 35L, sigma 50 en canon 85 ( voor disneyland, hopelijk zal ik geen nood hebben aan de 135L ? )
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 85 f/1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        ik zou die Canon 85 f/1.8 niet weg doen voor die Sigma. Je hebt 2/3 stop meer licht, maar het is geen betere lens. Waar f/1.4 niet nodig is zou ik ongetwijfeld de Canon gebruiken.
        Niet dat de Canon 85mm f1.8 slecht is, maar het is wel de moeite waard om een Sigma te kopen hoor. Ik heb ook de Canon versie gehad, maar die heb ik weggedaan. Daar was ik minder tevreden over en de 3D look kan je niet creëren met de Canon.

        Misschien anders es ne keer gaan testen in de winkel ?

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 85 f/1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
          Niet dat de Canon 85mm f1.8 slecht is, maar het is wel de moeite waard om een Sigma te kopen hoor. Ik heb ook de Canon versie gehad, maar die heb ik weggedaan. Daar was ik minder tevreden over en de 3D look kan je niet creëren met de Canon.

          Misschien anders es ne keer gaan testen in de winkel ?
          ik denk dat ik voor de sigma ga hoor. Ik ga er niet van doodgaan om de sigma 85 aan te schaffen en eens deftig te gebruiken, en zo laat ik geld ook nog eens rollen voor onze economie ... en als ik het toch niet goed vindt, dan stap ik toch gewoon terug over naar de canon 85 1.8 ( of 1.2 als het budhet het toelaat, spijtig van de trage focus van deze )
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 85 f/1.4

            ziezo, net terug van Disneyland en de 50mm is quasi heel de tijd in de zake gebleven. Of ik had de 35L nodig of ik had 85 of meer nodig . Ik had enkel de 35L sigma 50 en canon 85 1.8 mee. De 50mm gaf echt geen meerwaarde. Het is ook zoveel gemakkelijker te croppen op een foto getrokken met de 35L ik heb toch megapixels in overvloed. Voor hetgene ik doe zit ik echt wel met hetzelfde gevoel dus 50mm zal echt geen meerwaarde meer geven voor mij. Spijtig want ik hoor dat er zoveel zijn die slechte sigma exemplaren hebben en ik heb er eentje gekocht die meteen on spot is
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 85 f/1.4

              en na een tijdje bezinnen, toch maar besloten om mijn canon 85 1.8 bij te houden, ik heb deze lens nu eenmaal en ze is betrouwbaar. Mijn sigma 50 gaat wel de deur uit, ik gebruik ze gewoon te weinig, wat spijtig is. De Sigma 85 lijkt wel een hele goeie lens, maar, ze kost wel 2x zoveel als de Canon, en voor dat half stopje lichter ... vooral omdat ik met een 5D mkII schiet heeft het niet zoveel belang meer. Liefst van al had ik wel een 85L gehad tussen mijn lenzen maarja, wie weet ... ooit
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment

              Working...
              X