Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik kan dat niet echt zeggen, want heb beeldstabilisatie in de body (Sony). Die lens is toch vrij zwaar (1.4kg), en ik zou toch een monopod gebruiken of op statief. Dan is beeldstabilisatie niet zo belangrijk. Wil je uit de hand fotograferen, gaat ook, maar zorg dan dat je sluitertijd voldoende hoog is. Met jouw Nikon D7000 kan je gerust in de hogere ISO's gaan zonder teveel last te krijgen van ruis.
Op 300mm zou ik niet lager gaan als 1/500s uit de hand. Dat is nog een redelijke sluitertijd om niet te hoog in de ISO's te moeten gaan, zeker met je F4. Dus ik zou me geen zorgen maken om beeldstabilisatie.
Kijk eens goed naar mijn eerste voorbeeld, concert in een keuken met één hanglampje, heel mooi Tiffaniding, maar niet zoveel licht. En de gegeven 240mm geeft bij jouw camera een beeldhoek van een 360mm lens.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Ik heb gisteren mijn aangeschafte (2dehands) nikon 70-300 Vr wezen testen en ben daar zeer tevreden over.
Maar toch, zou ik de 55-200 Vr ook aanraden, omdat de Nikon wel wat softer wordt -/+ 200 tot 300mm.
Natuurlijk kun je naar de duurdere lenzen overgaan maar zover reikt mijn praktische kennis niet.
ok, maar als deze lens maar tot 200 goed is ben ik er weinig mee , ik wil minstens tot 300 een goede lens hebben , toch voor die prijs. en ze zeggen dat de tamron vc die 200 euro minder kost even goed is?
en ze zeggen dat de tamron vc die 200 euro minder kost even goed is?
Volgens reviews en gebruikerservaringen is die Tamron optisch zeer goed, zelfs wat beter dan de Nikon variant. De enige opmerking die ik ervan ken is de onderbelichting in combinatie met de D7000 en ook nog andere Nikon body's. Vraag blijft of dit systematisch is, je kan het alleszins makkelijk oplossen door belichtingscompensatie toe te passen.
Maar je kan niet eeuwig blijven twijfelen, dus je zal toch eens iets moeten gaan beslissen ...
ja ik weet het van het twijfelen, maar het is moeilijk te kiezen! en ik zoek eerst graag alles op en bevraag mij zeer goed over alles. heb dit bij men camera ook gedaan en ben er nu heel blij mee!!!!
ik heb een 70-300 VR van Nikkor en ben er erg tevreden van.
Op mijn vorige camera's (Sony A200 en A450) had ik de Tamron 55-200 en die was nog ni voor 10% zo goed als de Nikkor.
Nu gaat deze vergelijking natuurlijk niet echt op, (Tamron was bijna 4x zo goedkoop en ik moest toen een goedkope zoomlens hebben), maar daardoor heb ik nu op de D90 wel voor de Nikkor gekozen.
Ik heb nog een Tamron in gebruik en die is dan weer wel erg goed (17-50 f2.8) Ze zit erg vaak op de camera.
Ik zou zeggen, ga eens naar een fotografiewinkel en vraag of je ze eens mag proberen, dan weet jij wat voor jou het beste in gebruik is.
De Nikkor 70-300 mm heeft een aantal grote voordelen, de prijs, de afmetingen en het gewicht. Zo wordt het nog eens leuk om de hele dag een telelens bij je te dragen; iets wat met een Sigma 100-300 mm veel minder het geval zal zijn...tenzij je natuurlijk graag aan conditietraining doet
Comment