Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke telelens! voor nikon D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke telelens! voor nikon D7000

de beste lens heb je niet in je lijstje staan , de Nikon 300mm F4 .
    dat is een zeer scherpe lens ! en dit al vanaf F4 .(als je met een mindere lens al moet gaan dichtknijpen tot f6.5 of hoger ....)
    ik heb deze zelf , alsook de Nikon 500mm F4 VRII , en ik kan je zeggen, dat de 300mm even scherp is als de 500mm , en dat wil wat zeggen , als je weet wat de 500mm van Nikon kost en presteert .
    tweedehands kan je ze met beetje geluk voor rond de 800 euro vinden en dan heb je echt een topper in huis !
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
      Opletten: er zijn al aardig wat meldingen geweest van onderbelichting met de Tamron op een D7000. Gebruik even de zoekfunctie.
      Niet alleen met de D7000...Ik heb ook al hetzelfde probleem gehoord met een D90. Johan zit hier denk ik op het forum en kan het bevestigen. Toen ik het eerst hoorde dacht ik dat hij in M werkte en vergeten was dat het een variabel diafragma was...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ok , enorm bedankt voor de melding van die onderbelichting van die tamrons! spijtig genoeg zit die nikon 300mm net iets boven mijn budget en zou ik toch wel graag een lens hebben die met 100 of 70 of 150 begint en doorloopt tot minstens 300 dusja!
        ik ben geen professionele fotograaf maar zoek gewoon een zo goed mogelijke lens voor mijn budhet

alvast bedankt iedereen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zet een Nikon op je Nikon.
          je hebt nu een goeie camera.
          Lijkt mij een PVV standpunt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

voor mij is het gelijk welk merk van lens het is hoor, ik wil gewoon een goede betaalbare lens die van bereik minstens begint op 70-100-150 en minstens gaat tot 300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Niet alleen met de D7000...Ik heb ook al hetzelfde probleem gehoord met een D90. Johan zit hier denk ik op het forum en kan het bevestigen. Toen ik het eerst hoorde dacht ik dat hij in M werkte en vergeten was dat het een variabel diafragma was...
              Kan natuurlijk gewoon exemplarisch wezen, de mijne werkt perfect op een D700n en ik heb al veel foto's op het net gezien, die perfect belicht waren. Gewoon in de winkel testen en je weet het.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

dus tussen welke lenzen zou het dan gaan? welke zijn voor mij het beste?

alvast bedankt iedereen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                  dus tussen welke lenzen zou het dan gaan? welke zijn voor mij het beste?
                  Dat zal jezelf moeten uit maken. Ik heb gekozen voor de Tamron adhv reviews en voorbeelden.

Comment

uhu maar van die tamron krijg ik nu een beetje schrik door die reacties! voor er een teleconverter op te zette moet ik dus eigelijk een lens hebben met over het hele bereik F:4
                    kan een 70 of 100 300 zonder vr vc?

Comment

mijn sigma 100-300mmf4 heeft met en zonder 1.4 converter nog nooit op een statief gezeten altijd los uit de hand of op bv.safari steun zoeken op het openstaand raam.
                      zelfs na zonsondergang op f4 zonder flits nog mooie foto's van grotere dieren.
                      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

De tamron heb ik getest en is optisch zeker even goed als de Nikon, ook de anti shake is fijn, geeft al een zeer rustig zoekbeeld. Voor de huidige prijzen rond de 300 euro zeker een aanrader.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

uhu zou ik dan een 70 300 kopen zonder tele converter of een tweedehands 100-300 F4 met tele converter!

Comment

Ga maar voor de Sigma 100-300/F4. Als je nog garantie hebt, kan je hem tweedehands kopen, anders zou ik een nieuwe nemen.
                            Hier een test, Sigma 100-300/F4

Zoek hier je lens eens op, kan je gebruikerservaringen lezen. Het is een database voor Sony gebruikers, maar het maakt niet uit voor deze Sigma uiteraard.
                            Last edited by alex606; 17 oktober 2011, 18:43.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Ga maar voor de Sigma 100-300/F4. Als je nog garantie hebt, kan je hem tweedehands kopen, anders zou ik een nieuwe nemen.
                              Hier een test, Sigma 100-300/F4

Zoek hier je lens eens op, kan je gebruikerservaringen lezen. Het is een database voor Sony gebruikers, maar het maakt niet uit voor deze Sigma uiteraard.
                              Ik denk dat de Sigma 100-300 nieuw niet meer geleverd wordt, ik vind er bijna geen prijzen van. Ook is dat type nieuw natuurlijk al gauw 3 tot 4x zo duur als bv de Tamron.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Hier heb je hem wel, klik
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X